Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-20, 17:35
  #13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Det är liksom inte rationellt, det är bara önsketänkande på väldigt svag grund, jag var själv likadan. Men ledsnade till slut när det ALDRIG kommer några hållbara bevis. Och det är lätt att då hitta på massa bortförklaringar som du nu gör, och som även jag gjorde innan.
Jag har kommit fram till att det finns människor som du som är helt ärliga när de säger att de aldrig någonsin upplevt något som går att tolka som övernaturligt.

Sen är det många som upplever saker som går att tolka som övernaturligt (även om de inser att det inte är bevis).

Sedan finns det en liten grupp psykotiska personer oxå.
Citera
2024-03-20, 17:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag har kommit fram till att det finns människor som du som är helt ärliga när de säger att de aldrig någonsin upplevt något som går att tolka som övernaturligt.

Sen är det många som upplever saker som går att tolka som övernaturligt (även om de inser att det inte är bevis).

Sedan finns det en liten grupp psykotiska personer oxå.

När sa jag det? Jag har upplevt flera saker som kan tolkas som övernaturligt, men med tanke på avsaknaden av vetenskapliga bevis på alla paranormala områden, inklusive alla priser som ingen vunnit gör jag inte det längre. Jag förstår att det helt enkelt måste finnas andra förklaringar till det jag varit med om. Även om, i ett av fallen, jag inte ser någon sådan.
Citera
2024-03-20, 18:03
  #15
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
När sa jag det? Jag har upplevt flera saker som kan tolkas som övernaturligt, men med tanke på avsaknaden av vetenskapliga bevis på alla paranormala områden, inklusive alla priser som ingen vunnit gör jag inte det längre. Jag förstår att det helt enkelt måste finnas andra förklaringar till det jag varit med om. Även om, i ett av fallen, jag inte ser någon sådan.
Ok, du har upplevt konstiga saker ibland men väljer att tolka det som annat än övernaturligt.

Jag är lika, men väljer ibland att tolka subjektiva saker som övernaturligt.
Citera
2024-03-20, 18:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ok, du har upplevt konstiga saker ibland men väljer att tolka det som annat än övernaturligt.

Jag är lika, men väljer ibland att tolka subjektiva saker som övernaturligt.

Ja många tror vad dom vill och är faktaresistenta helt enkelt. Men visst, varför inte leva i sina lögner om det får en att må bättre. Bara det inte skadar någon.
Citera
2024-03-20, 18:27
  #17
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja många tror vad dom vill och är faktaresistenta helt enkelt. Men visst, varför inte leva i sina lögner om det får en att må bättre. Bara det inte skadar någon.
Det kan vara så att en dag dör du och upptäcker att det finns något mer... Kanske är det du som är faktaresistent.
Citera
2024-03-20, 18:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det kan vara så att en dag dör du och upptäcker att det finns något mer... Kanske är det du som är faktaresistent.

Även om det mot förmodan finns ett efterliv så kan jag ändå inte vara faktaresistent, eftersom jag rättar mig efter avsaknaden av bevis.
Citera
2024-04-29, 18:37
  #19
Medlem
På tiden jag jobbade med såna här frågor kunde jag då och då få vittnesmål om ljusfenomen. För att veta vem som orsakar ljuset måste jag se platsen rent fysiskt. Oftast handlade fenomenet om någon som arbetat med eld eller glöd. Någon som skyfflat kål eller regelbundet behövt lykta. Att personen vill hämnas eller vara ond tror jag inte på. Den är bara fast i gamla hjulspår helt enkelt och vill jobba ifred. Att se det här spåret av ljus är nog inte så vanligt. Vissa av oss ser tydliga spår och andra inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback