Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 10:32
  #265
Medlem
Pillar43s avatar
Det går ett liknande barn på min systerdotters skola. Den flickan förefaller vara ganska normal mestadels av tiden men kan sedan hastigt svänga och ge sig på ett annat barn. De har fått en extra resurs specifikt för flickan i fråga men det har hänt, vid flera tillfällen, att denna resurs varit fokuserad på annat så att incidenter skett iallafall.
Det är egentligen två problem här, först att andra barn kan utsättas för något men också att "problembarnet" råkar illa ut när något annat barn tröttnat och bestämmer sig för att ge igen. Vad händer om det senare sker?
Citera
2024-03-28, 11:52
  #266
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag säger bara
Vilken historia precis så är det, EN individ kan störa en hel grupp och förmodligen har det påverkat klassen och LÄRAREN negativt!
Stackars henne önskar henne allt gott

Hon börjar röra sig mer mot skoladministration, schemaplanering och biträdande rektor. Här skiter man i lön för det är inte värt pengar att utsätta sig för en sådan unge.
Även i Sverige har jag vänner som är helt färdiga i pallet efter vissa elever. En tjej jag känner som är gymnasielärare blir utsatt för "jag är orättvist behandlad av dig, jag kräver att få tala med rektorn"-typen. Det går liksom inte att göra rätt med den här personen. Det är figurer som alltid känner sig kränkta av precis allt.
Citera
2024-03-28, 19:16
  #267
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
jag skulle aldrig rösta på trump så där har du fel, jag är faktiskt välbeläst och har en fil kand tro det eller ej, nej inga konspirationsteorier utan sanning

Haha, nä såklart du inte skulle.. Titta på din egen lilla text nedan. Du vet inget om offentlig sektor, du kan inte stava (särskriver främst) och använder glatt "wokeister"... Att få en fil. kand. är väl inte så svårt, så det kan du säkert ha klarat av utan svenska språket

"Nej, jag tror att vi är rätt många som agerar som mig. Men det är inte många som agerar som mig i svensk offentlighet.

Om du går in på kontor i näringslivet så tror jag du hittar fler som tänker som mig. Som tänker att någon annan gör fel, unikt... Svensk förvaltning, stat, kommun och akademi kryllar av wokeister som fått sina hjärnor uppätna och där man måste posera med rätt åsikter och värdegrund i alla lägen som passar det politiska narrativet - inte sanningen. Herregud vilken argumentation...

Men förhoppnigsvis ändras detta nu när SD och konservativa krafter har makt. Kanske kan vi börja t.ex forska om saker som tidigare lagts under is för att man inte vågat.

Invandring t.ex har varit tabubelagt att forska om. Då förstår du problemet. Joakim Ruist fick sparken när han forska. Man skjuter iväg folk som forskar om jobbiga ämnen. Man vill att det bara ska flyta utan problem när man är chef i svensk förvaltning. "Jag gillar Ruist, hittar dock inget genom en snabb googling om att han har fått sparken, har du någon källa?"

Ett annat exempel är polischefer. Dom drar sig tillbaka i många fall för att inte skapa konflikter i förorten. Det är exempel på när man inte vill skapa problem utan det ska bara flyta under den perioden man är chef för sin enhet. Om du är chef i svensk förvaltning, stat, kommun och det flyter som tidigare utan problem så är du garanterad en upp förflyttning. Allt från detta stycke och framåt är bara trams, sorry...

Om du däremot påpekar brister och vill förändra något så är du "jobbig" och du blir petad.
Så en univeristetsrektor som blir utsedd av regeringen och börjar tillåta sina doktorander eller forskare att t.ex undersöka huruvida jämställdhets faktorer faktiskt har signinfikans vad gäller lön etc så blir man obekväm och petad av etablissemang och styrelser för då blir det media och belysning av verksamheten.

Nej, man ska inte sticka ut i Sverige. MEN vi går mot ljusare tider. Det auktoritära vänster täcket börjar luckras upp och sanning börjar få spridas. Inte minst genom Elon Musk uppköp av X/TWitter och sanning och yttrandefrihet börjar tillåtas mer och mer. Claudine X den där kärringen på Harvard fick sparken efter att hon fuskat. Det börjar hända saker."
Citera
2024-03-28, 20:51
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Självklart gråter alla i den situationer där det är en adekvat reaktion. Därmot är ett det farlig med män som gråter, skriker och blir arga som konflikthantering. I de situationerna är det mannens uppgift att hålla huvudet kallt. Fängelserna är fulla av män som inte kan hålla igen när de blir kränkta.

Du får ursäkta mig men dessa män har brytit mot lagen därav sitter de på anstalt men man kan ju inte neka dem rätten att va arg på något som skadar och kränker dem. De blir ju rätt ohållbart i samhället att inte få visa sitt missnöje. Lagen och anstalt är ju något man har för att hålla koll på de som missköter sig i samhället Lagen och anstalt är skapad av människan troligen både män och kvinnor som är kränkta
Citera
2024-04-06, 04:57
  #269
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Mycket inflyttade problem släkten från Malmö, har skett i stort sett i hela Skåne när Malmö stad tvingar dem att flytta och med sig tar de sina problem som drabbar nya hederliga människor. Ingen kommun kan stå emot pk trycket.

https://www.dn.se/sverige/staffansto...ngvaldets-tid/


Varför skriver du om hederliga människor när du själv uppenbart är en förljugen bidragstagande knarkare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback