Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 17:59
  #1
Medlem
Jag sitter och tittar på min lilla "leksaksförstärkare" från Marshall (MS 2) och funderar på om det kan ge någon trevlig effekt om jag pluggar den i min betydligt större VOX Mini5. Vad tror ni, kommer det att sabba VOXen? Hur mycket input tål en förstärkare?

Jag har kört andra varianter av dist på dist förut och upptäckt väldigt fina ljud, men just nu är jag lite orolig att förstöra något. Tyvärr har jag mest kört direkt till inspelning med en eller två fx-boxar mellan, alternativt pluggat in mig tillfälligt på andras förstärkare, så jag begränsad erfarenhet av att hantera dessa bestar.
Citera
2024-03-22, 18:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Jag sitter och tittar på min lilla "leksaksförstärkare" från Marshall (MS 2) och funderar på om det kan ge någon trevlig effekt om jag pluggar den i min betydligt större VOX Mini5. Vad tror ni, kommer det att sabba VOXen? Hur mycket input tål en förstärkare?

Jag har kört andra varianter av dist på dist förut och upptäckt väldigt fina ljud, men just nu är jag lite orolig att förstöra något. Tyvärr har jag mest kört direkt till inspelning med en eller två fx-boxar mellan, alternativt pluggat in mig tillfälligt på andras förstärkare, så jag begränsad erfarenhet av att hantera dessa bestar.

Det kan bero hur du kopplar. Om du t.ex. kopplar line-out till picup-ingången så borde det inte vara någon fara (fast det lär dista), line-level är ju bara någon volt och det har jag svårt att se skulle vara någon större fara för ingångssteget. Kör du högtalarutgången till picup-ingången så är det väl inte lika självklart att det är lika lungt eftersom det ju kan vara lite vadsomhelst för spänning där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback