Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 12:19
  #13
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Det är svårt att mota bort katter generellt, dom är smidiga och snabba. Visst dom pissar och knullar och har sig, men samtidigt rensar dom bort skadedjur och annat.
Citera
2024-03-23, 12:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Bra där, låter som en fin idé. Folk får för helvete se efter sina katter, dom ska inte springa runt hos andra och ställa till med sattyg.

Det var bara förvildade katter som sköts, vill jag betona. 19 år efteråt minns jag dock ännu hur ledsna några av grannarna blev, så bara för att det hela gick juridiskt rätt till ska man inte tro att det kändes bra efteråt…
Citera
2024-03-23, 20:51
  #15
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Stampa hårt i backen med foten och säg ”Spsssshh!”. Katter hatar sprayflaskor.
Citera
2024-03-23, 21:10
  #16
Medlem
killawifes avatar
Det finns färdiga medel att köpa med pulver man häller ut sen håller de sig borta. Vi sålde ett på mitt förra jobb som hette just "kattbort". Jag köpte en paket till en släkting och tog hem det och testade på mina katter och de gillade det INTE, det blev ett jävla liv. så jag fick lägga den i bilen. Vad jag förstår innehåller medlet något typ av syntetiserat rovdjursurin och det är doften av detta de ogillar.
Citera
2024-04-06, 21:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Det är svårt att mota bort katter generellt, dom är smidiga och snabba. Visst dom pissar och knullar och har sig, men samtidigt rensar dom bort skadedjur och annat.
Skulle hämta tidningen på min 50 års dag i brevlådan då låg det en kattskit under brevlådan som jag klev i, trevligt.
Citera
2024-04-07, 03:57
  #18
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Nu är jag less på alla dessa satans katter som far och pissar, gräver och jamar överallt. Hur får man bort dem? Alla tips uppskattas!
Socialt tveksamt men oslagbart effektivt är etylenglykol:
- Lättillgängligt
- Billigt
- Extremt giftigt
- Ljudlöst
- Oskyldigt
- Drar genom sötma till sig ohyra som katter, råttor m.m.

En tesked = säker död inom 12-72 timmar. Räcker således att katten trampar i det och slickar av sig för att den ska kolavippa. Redan efter tre timmar utan veterinärvård och magpump är tillståndet oåterkallerligt.

Citat:
Antifreeze is extremely toxic to animals and can cause fatal kidney failure. Unfortunately, dogs and cats find the liquid quite tasty and will eagerly drink it up when given the chance.

For example, a cat can ingest a fatal amount of antifreeze by simply licking its paws after walking through a puddle of the chemical. Five tablespoons are enough to kill a medium-sized dog.
https://vcahospitals.com/know-your-p...soning-in-cats
__________________
Senast redigerad av avc 2024-04-07 kl. 04:08.
Citera
2024-04-07, 04:42
  #19
Medlem
Pungsvings avatar
Du som rekommenderar förgiftning av katterna borde förgiftas själv. Är du muslim?

Katterna är uppskruvade pga parningssäsongen. Försök att inte låta det stressa upp dig. Ta och blanda citronkoncentrat och vatten i sprejflaska och spreja lite här och där. Snart har katterna dragit vidare. Sluta oroa dig. Skaffa positiva intressen, hobbys.
Citera
2024-04-07, 06:11
  #20
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Du som rekommenderar förgiftning av katterna borde förgiftas själv. Är du muslim?

Katterna är uppskruvade pga parningssäsongen. Försök att inte låta det stressa upp dig. Ta och blanda citronkoncentrat och vatten i sprejflaska och spreja lite här och där. Snart har katterna dragit vidare. Sluta oroa dig. Skaffa positiva intressen, hobbys.
Är varken mussla eller bajsar på TS egendom. Inte heller rekommenderar jag något, utan besvarar endast TS tipsförfrågning. Mitt tips är klart att rekommendera över ditt om man vill, som TS efterfrågar, "få bort" katterna. Ditt tips är inte ens svar på TS, eftersom problemet med din lösning återkommer.

Huskatter heter f.ö. huskatter av en anledning. De hör hemma inomhus. Släpper man som oansvarig ägare ut kattjäveln ändå får man vara beredd på konsekvenserna (alltifrån att den blir rävmat, körs över av en bil eller hamnar i händerna på Joel Ander).

Jag önskar alltså ingen katts död utan diskuterar endast de teoretiska möjligheterna att råda bot på problemet. Svåra problem kräver drastiska lösningar. Bäst vore såklart om det vore möjligt att bara gå ut till katten och ta tass på att den inte beträder gården mer.

OnT: Ett annat tips verkar vara råttgift. Äter inte katterna direkt ur dosorna kan möss/råttor köpas som ormmat på närmsta zoo Råttorna äter giftet och katterna äter råttorna...
__________________
Senast redigerad av avc 2024-04-07 kl. 06:28.
Citera
2024-04-07, 08:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Du som rekommenderar förgiftning av katterna borde förgiftas själv. Är du muslim?

Katterna är uppskruvade pga parningssäsongen. Försök att inte låta det stressa upp dig. Ta och blanda citronkoncentrat och vatten i sprejflaska och spreja lite här och där. Snart har katterna dragit vidare. Sluta oroa dig. Skaffa positiva intressen, hobbys.

Kattägarna får väl se till att kastrera kattjävlarna så dom inte springer runt och pissar överallt! Har man djur har man ansvar för att det inte stör andra.
Citera
2024-04-08, 10:00
  #22
Medlem
Grävlingfälla med lockbete. På morgonkvisten när du hör dom jama så gå ut och spola med vattenslangen en stund och sedan öppnar du luckan. Problemet kommer aldrig mer tillbaka.
Citera
2024-04-26, 11:18
  #23
Medlem
zombie-nations avatar
Högfrekventa skrämselljud. Skrämmer bort alla djur. En och annan människa med.

Visst att katter kan åstadkomma skada, men katt känns ändå lite mesigt när man sitter här och fått hela tomten uppgrävd av grisar.
Citera
2024-05-04, 19:51
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Man ska omfamna och välkomna katter som är en krydda och källa till mycket gott i allas liv.

Men något som i regel alla katter hatar är vatten, kör för fan inte högtryckstvätten då du åker dit för djurplågeri.

Utan ta en vanlig blomspruta och spraya mot katterna, dom lär sig detta och kommer undvika din trädgård.

Ja, välkomna allt kattpiss i utemöblerna o bajset i rabatterna.
Jag antar att du själv är kattägare som bara släpper ut din katt? Ja du behöver sällan ta hand om bajset som kattägare eftersom allt hamnar hos grannarna.
Det är lätt att omfamna det hela då.

Sämsta tipset ever.
Lycka till att ens komma i närheten med en sketen blomspruta.
Det som hjälper är högtrycken då man kan skjuta från långt håll. Strålen sprider ändå ut sig på 10+ meter.

Alternativ är en fångstbur. När väl katten är fångad så häll 20 liter vatten över katten o släpp sedan ut den. Kommer katten tillbaka trots det så knäck nacken av den när du väl fångat den.

Finns även rörelsedetektorer som skjuter vatten på katterna. Dock kostar dessa en slant.

Själv köpte jag ljudfällor för 700 kr stycket. Hjälpte väldigt lite och till slut gick de sönder.
Många tusenlappar rätt i sjön där.

Idag vet jag bättre. En bur är en bättre investering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback