Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 11:48
  #1
Medlem
Mad monks avatar
Det är mycket räligt folk på flashback, provocerande användarnamn, provocerande texter jag vet många tycker det är coolt och skitskönt bevis på yttrandefrihet osv. Men vi andra som inte vill ha att göra med dessa jävla amöbor vad ska man göra? Jag hatar att se dom i varenda tråd jag skriver i osv. Jag vill inte se eller höra dom helt enkelt.

Så varför kan man inte ignorera dessa längre skamligt!
2024-03-23, 12:03
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
Ditt inlägg är förstås retoriskt menat, men det lär bli ignor ... jag menar, hänvisat till

(FB) Återinför ignore-funktionen
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
2024-03-23, 12:13
  #3
Medlem
Raktinyllets avatar
Du klickar på deras profil sen finns det "lägg till på ignoreralistan" eller något liknande. Eller har jag missat något?
2024-03-23, 12:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är mycket räligt folk på flashback, provocerande användarnamn, provocerande texter jag vet många tycker det är coolt och skitskönt bevis på yttrandefrihet osv. Men vi andra som inte vill ha att göra med dessa jävla amöbor vad ska man göra? Jag hatar att se dom i varenda tråd jag skriver i osv. Jag vill inte se eller höra dom helt enkelt.

Så varför kan man inte ignorera dessa längre skamligt!
Så är det i en demokrati, det är bara att acceptera och ta emot intrycken eller att sluta uppleva Flashback, det är du som väljer. Vad som är provocerande, och som inte hör hemma i en demokrati, är all woke propaganda som etablissemanget öser över oss för att hjärntvätta oss, men det kanske du gillar.
2024-03-23, 12:23
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Du klickar på deras profil sen finns det "lägg till på ignoreralistan" eller något liknande. Eller har jag missat något?

Du har missat att det bara fungerar för PM, inte för inlägg.
2024-03-23, 12:29
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är mycket räligt folk på flashback, provocerande användarnamn, provocerande texter jag vet många tycker det är coolt och skitskönt bevis på yttrandefrihet osv. Men vi andra som inte vill ha att göra med dessa jävla amöbor vad ska man göra? Jag hatar att se dom i varenda tråd jag skriver i osv. Jag vill inte se eller höra dom helt enkelt.

Så varför kan man inte ignorera dessa längre skamligt!

(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

För yttrandefrihetens skull och för att undvika echo chambers, filterbubblor och polarisering. Strunta bara iatt läsa det du inte vill läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Yttrandefrihet är inte alltid uppskattat.
Vi ser ett värde av att du som medlem konfronteras med åsikter som du ogillar.
De plattformar som hjälper användarna att undvika åsikter och personer de ogillar är samma plattformar som ofta anklagas för att skapa filterbubblor och polarisering.
När det gäller trollfabriker och användare som motarbetar debatten, så är inte lösningen "ignorera" utan den är att "rapportera". Dessa användare bör istället stängas av, förutsatt att de motarbetar debatten, och inte enbart har åsikter som man själv ogillar.

Givetvis kan det finnas enskilda användare som man upplever inte tillför något av värde, och där man skulle uppskatta att slippa behöva hoppa över användarens inlägg. Problemet är att en sådan funktion skulle "missbrukas", då många med tiden börjar blockera sådant de ogillar. Vilket mer långsiktigt gör att användarna får en mer begränsad debatt, utan att själva förstå detta. Jag är övertygad om att vissa skulle se detta som en förbättring, men jag är som du förstår av motsatt åsikt.

Jag tycker personligen att det är betydligt roligare att umgås med personer som tycker helt annorlunda än mig själv. Som kan utmana mina egna ståndpunkter. Att möta kritik. Utifrån denna uppfattning, så anser jag därför att Flashbacks modell är bättre än den som idag erbjuds av kinesisk och amerikansk Big Tech. Även om den är populärare, och majoriteten föredrar denna struktur, så anser jag det vara viktigare att erbjuda en - enligt mig - bra plattform, istället för att sträva efter att vara populär. Förhoppningsvis så blir vi populära ifall vi är bra. Men kvalitet är alltid viktigare än uppskattning.

admin
2024-03-23, 12:39
  #7
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är mycket räligt folk på flashback, provocerande användarnamn, provocerande texter jag vet många tycker det är coolt och skitskönt bevis på yttrandefrihet osv. Men vi andra som inte vill ha att göra med dessa jävla amöbor vad ska man göra? Jag hatar att se dom i varenda tråd jag skriver i osv. Jag vill inte se eller höra dom helt enkelt.

Så varför kan man inte ignorera dessa längre skamligt!

Detta är inget forum för dig din kattlåda!.
Håll dig till Facebook. Idiot!
2024-03-23, 15:11
  #8
Moderator
najass avatar
Trådar finns SÖK innan du postar.

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback