Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-04, 09:00
  #13
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Hunden som dagligdags är rädd för sina fisar och gärna äter avföring är helt plötsligt synsk? Det kanske är något den har gemensamt med övriga medium!?

Nej, ingenting gemensamt med människor som har extra ordinära förmågor.
Citera
2024-04-04, 23:56
  #14
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nej, ingenting gemensamt med människor som har extra ordinära förmågor.

Så bra att du kommer med din oändliga kunskap som inte alls varken behöver ha- eller någonsin har haft verklighetsanknytning.

Det finns människor som har extraordinära förmågor som kan bevisas och existerar, däremot de extraordinära paranormala förmågor som du förmodat hänvisar till är bara hjärnspöken och varje försök att låta en sådan person visa vad den kan resulterar i en bedövande tystnad.
Jag kan kasta en tepåse över axeln från ena sidan köket och träffa min tekopp på andra sidan med ganska stor framgång. Så kan jag rapa allt från Nötknäckaren till Rule Britannia. DET är extraordinära förmågor som jag kan bevisa. Jag hävdar inte att jag kan vända Eiffeltornet upp-och-ned genom att nysa och sedan vägrar jag/kan jag inte bevisa det, precis som vartenda jäkla paranormal nisse som någonsin testats.
Citera
2024-04-06, 10:28
  #15
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Så bra att du kommer med din oändliga kunskap som inte alls varken behöver ha- eller någonsin har haft verklighetsanknytning.

Det finns människor som har extraordinära förmågor som kan bevisas och existerar, däremot de extraordinära paranormala förmågor som du förmodat hänvisar till är bara hjärnspöken och varje försök att låta en sådan person visa vad den kan resulterar i en bedövande tystnad.
Jag kan kasta en tepåse över axeln från ena sidan köket och träffa min tekopp på andra sidan med ganska stor framgång. Så kan jag rapa allt från Nötknäckaren till Rule Britannia. DET är extraordinära förmågor som jag kan bevisa. Jag hävdar inte att jag kan vända Eiffeltornet upp-och-ned genom att nysa och sedan vägrar jag/kan jag inte bevisa det, precis som vartenda jäkla paranormal nisse som någonsin testats.

Du har inte varit med eller kommer inte att vara med i svängen.

Säger det inte tydligt nog, att bara för att du inte är tillgänglig för den sortens kunskap och upplevelser är det inte omöjligt för andra människor utan trångsynthet och fördomar.

Du ska läsa om ämnet och inte skriva om hur lite du känner till ämnet..

Hundar har ett extra sinne som kan upplevas som psykiska krafter vid olika tillfällen.
Citera
2024-04-06, 23:58
  #16
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du har inte varit med eller kommer inte att vara med i svängen.

Säger det inte tydligt nog, att bara för att du inte är tillgänglig för den sortens kunskap och upplevelser är det inte omöjligt för andra människor utan trångsynthet och fördomar.

Du ska läsa om ämnet och inte skriva om hur lite du känner till ämnet..

Hundar har ett extra sinne som kan upplevas som psykiska krafter vid olika tillfällen.

Du framstår som postergrabben för psykotiska fantasier. Jag hoppas för din skull att ditt konto är ett rent trollkonto, men det är liksom alldeles för konstigt för att ens vara det. Ingen är så sjuk att hitta på de saker som du säger utan att verkligen vara sådan på riktigt.

Jag är inte tillgänglig för lögner och bluffar som vilken vanlig 8-åring som helst kan avfärda genom att tänka i 30 sekunder. Inte tänker jag be om ursäkt för det heller!
Citera
2024-04-07, 02:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
Ett bråk utbryter i trafiken. En bil med en hund i stannar bakom en bil vars förare står stilla och blockerar trafiken. Bilföraren med hund tutar och ur den andra bilen kliver en off-duty polis och klipper till hundföraren.

Nu till saken. Sekunden innan off duty polisen klipper till känner hunden på sig (nämns också i klippet) vad som komma skall och börjar skälla för att varna.

Är inte detta ett tecken på hundars psykiska krafter och förmågan att känna fara innan faran inträffat?

https://www.youtube.com/watch?v=2aAaulI4vwg
0:30


Åh, Herregud, vilket löjligt, uppenbart iscensatt videoklipp! Sådant går kanske i amerikaner!

(Även om det vore äkta, vad vore det för övernaturliga krafter i spel, för att hunden skall börja voffa när någon närmar sig med en höjd näve?)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback