Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-26, 13:39
  #1
Medlem
orvarens avatar
Man kan se dessa från runt 300000kr..

2 liters radfyra på 400hk..

Tankar som dyker upp..

Är motorn bra/hållbar,eller är den förbrukad efter första ägaren?

Kan man verkligen åka omkring i en sån?

Är de så dyra att försäkra att ingen har råd att ha de kvar?
Citera
2024-03-26, 18:07
  #2
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Vanliga problem: Vissa ägare har rapporterat mindre problem som vibrationer i instrumentbrädan eller fel på däcktryckssensorn. Men totalt sett har CLA45 tagits emot väl av entusiaster och ger en spännande körupplevelse.

Det som orsakar vibrationer i instrumentetbrädan tror jag beror på att fjädringssystemet är för styvt på CLA 45 och A45.

Utöver detta så har jag aldrig hört någon nämna något problem med motorn på dessa bilarna.
Citera
2024-03-27, 04:15
  #3
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Vanliga problem: Vissa ägare har rapporterat mindre problem som vibrationer i instrumentbrädan eller fel på däcktryckssensorn. Men totalt sett har CLA45 tagits emot väl av entusiaster och ger en spännande körupplevelse.

Det som orsakar vibrationer i instrumentetbrädan tror jag beror på att fjädringssystemet är för styvt på CLA 45 och A45.

Utöver detta så har jag aldrig hört någon nämna något problem med motorn på dessa bilarna.
OK! Då är det bara försäkringen som är "tråkig"..typ 1000kr/mån. halvförsäk. Men dwt blir ju lite åka för pengarna..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback