Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-03, 19:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Sant, men om man är en schysst person som inte går omkring med seriöst mordiska tankar (eller liknande) nykter kommer inget sånt hända även om man blir helt snurrig. Jag missbrukade Stilnoct i ett par år och var snurrig så det räckte både en och annan gång. Ingenting hände förutom märkliga saker.

T ex satt jag en natt på golvet och spelade gitarr med kuddar runt omkring mig i full övertygelse om att jag satt och spelade och spelade gitarr vid en lägereld omringad av hottentotter på en söderhavsö. Såg flygande tefat sväva över skogen en och annan gång. Spelade in en av mina bästa ambientlåtar en annan gång i full övertygelse att jag var omringad av andar som hjälpte mig. Typ sånt. Hade t om sex ett antal gånger, t om med dejter, hög som ett hus på Stilnoct utan att jag gjorde något anmärkningsvärt som jag behövde ångra dagen efter.

Återigen... är man schysst och en generellt "god människa" gör man inget ont på dessa piller heller, hur snurrig man än blir.
Ont och ont du kan göra jävligt skeva saker dock som du inte minns ett skit av dagen efter.

Klassiker brukar ju vara typ möblera om, laga mat, äta mat, ha sex som man inte kommer ihåg osv och tom bilkörning.

Att råka ut för hallisar innan man somnar är dock rätt så harmlöst men det finns fall där helt normala personer tex har skadat sig själva rejält i sömnen på en standarddos utan alkohol och annat inblandat.

Det är ovanligt men det händer.
Citera
2024-04-03, 20:19
  #26
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ont och ont du kan göra jävligt skeva saker dock som du inte minns ett skit av dagen efter.

Klassiker brukar ju vara typ möblera om, laga mat, äta mat, ha sex som man inte kommer ihåg osv och tom bilkörning.

Att råka ut för hallisar innan man somnar är dock rätt så harmlöst men det finns fall där helt normala personer tex har skadat sig själva rejält i sömnen på en standarddos utan alkohol och annat inblandat.

Det är ovanligt men det händer.

Tro mig jag vet, men man lär sig hantera det där efter ett tag. Som sagt, missbrukade hårt i flera år och ingenting farligt hände - trots mängder med skeva upplevelser.
Citera
2024-04-04, 07:00
  #27
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Speedad vet jag inte det låter som ett märkligt uttalande för att komma ifrån en psykiatriker.

Stora skillnaden jämfört med Imovane är att Stilnoct har bättre insomningseffekt men går ur kroppen desto fortare. Stilnoct är dessutom mindre ångestdämpande än Imovane.

Det som gör dem så jävla luriga är risken att gå i sömnen i ett mer eller mindre psykotisk tillstånd där precis vad fan som helst kan hända och när du vaknar har du inget minne av det alls, förekommer på Imovane också men inte lika frekvent.

Vissa personer kan drabbas av hallisar också, alltifrån väldigt trevliga sådana till väldigt otrevliga.
Jo, jag hörde om ett fall där någon varit ute o kört bil i sömnen efter att ha tagit en sömntablett. Visserligen namngavs inte sömntabletten, men jag gissar på Stilnoct i första hand.

EDIT: Två fall t.o.m (en han o en hon)...
https://www.dalademokraten.se/artike...-bil-i-somnen/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-somnen--frias
Citera
2024-04-04, 09:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jo, jag hörde om ett fall där någon varit ute o kört bil i sömnen efter att ha tagit en sömntablett. Visserligen namngavs inte sömntabletten, men jag gissar på Stilnoct i första hand.

EDIT: Två fall t.o.m (en han o en hon)...
https://www.dalademokraten.se/artike...-bil-i-somnen/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-somnen--frias
Stilnoct eller Imovane.

Vet inte om någon renodlad sömnbenso som fanns innan gav den formen av biverkan, inte Nitrazepam iallafall.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback