Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 21:50
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har aldrig hört att det existerar i Sverige. Min bror kan tända och släcka lampor och olika saker i köket och låsa och låsa upp sin ytterdörr med mobilen, men individuella vattenmätare för lägenheter har jag aldrig hört talas om. Tror inte ens att det finns i villor, åtminstone inte att det är vanligt. Det brukar sitta en mätare som mäter pumptrycket, det är allt.


Det sitter vattenmätare i varenda villa i Sveriges som inte har egen brunn. Det börjar också bli mer och mer vanligt med individuell avläsning av vattenförbrukningen i lägenheter i såväl hyres som bostadsrätt.

källa: https://www.stockholmvattenochavfall...och-avlasning/
Citera
2024-04-13, 20:02
  #134
Avstängd
9283vafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag gissar att hon helt enkelt aldrig bestämt sig för att flytta från lägenheten. Kan inte hennes karriär, men det är ju dumt att säga upp en billig och bra lägenhet i hemstaden bara för att man ska jobba i Hollywood lite. Sedan fastnar man i Hollywood, tjänar pengar och den där månadshyran vid Nordpolen är låg och det är smidigt att ha ett ställe när man är "hemma" eller att kunna låna ut till bekanta.
Jo jo så kan man ju också tänka, men iof finns de nog andra som är i behov av den lägenheten
Citera
2024-04-13, 20:08
  #135
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9283vafan
Jo jo så kan man ju också tänka, men iof finns de nog andra som är i behov av den lägenheten
Ja, givet den svenska bostadsmarknadens utformning tycker jag det verkar rimligt att slänga ut henne.
Citera
2024-04-19, 10:20
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Även hyresgäst.

Nu gäller det tydligen inte personen som tråden handlar om (Hkändis vecklare vad jag fattar) men du som privatperson bör fixa hemförsäkring. Åtminstånde så du slipper ta en strid du varken har råd med men också inte fattar.

INTE HELLER kanske du menar. Viktigt med elementära språkkunskaper åtminstone om man
skall vädra sina åsikter offentligt.
Citera
2024-04-19, 10:22
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I småstäder var det så men i Stockholm har det varit bostadsbrist i generationer. Hennes far Stig var dock också kändis

Glöm inte brodern MATS !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback