Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-04, 19:39
  #25
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
När man bulkar så bör man ju veta att man går upp i vikt. Eller skall man 3-5 veckor in undra ifall man gått upp på riktigt eller om det var lite daglig varians?

Men jag tycker inte man skall bulka ett helt år utan uppehåll. 12 veckor i stöten passar ju tillsammans med tung träning.

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Man bulkar inte 12 månader i streck. Runt tre månader är passligt, då borde man ha gått upp 4-5kg. Förhoppningsvis merparten muskler för en nybörjare om man tränat hårt. Fyra-fem veckor av underskott för att ta bort det extra fettet man lagt på sig.

Fattade inte ens att ni snackade om att bulka.
Ni pratar om det som om det vore självklart för alla som gymmar.
Det är det inte, särskilt inte för en nybörjare.

Det räcker med att han får i sig lite mer och tränar lite hårdare (förutom de andra pusselbitarna som sömn, vila osv)
Citera
2024-04-04, 19:52
  #26
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Fattade inte ens att ni snackade om att bulka.
Ni pratar om det som om det vore självklart för alla som gymmar.
Det är det inte, särskilt inte för en nybörjare.

Det räcker med att han får i sig lite mer och tränar lite hårdare (förutom de andra pusselbitarna som sömn, vila osv)

Man kan träna "hårdare" och ha svårt att lägga på sig muskelmassa ifall man har gener för styrka och tränar väldigt specifikt för det samt ökar intaget väldigt lite och då råkar kompensera med NEAT(Non-Exercise Activity Thermogenesis).

Tränar man för muskelmassa, Bodybuilding, ja då är det där med bulk vanligt.
Citera
2024-05-06, 09:08
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Jag är en kille mellan 30-39 som är extremt tanig i kroppen. Så har jag alltid varit och min far är likadan. Jag har under perioder gått på gym för att göra något åt detta då jag inte vill se ut som en tanig 16-åring (en liten överdrift).

Problemet är att jag inte sett någon visuell skillnad alls när jag gått på gym 3-4 dagar i veckan i ett halvår och då har jag tröttnat efter ungefär samma tid. Jag har fått resultat i att jag har kunnat lyfta tyngre och tyngre vikter så där har jag varit nöjd. Men ingen som helst visuell skillnad.

Kan man ha avsaknat DNA för att bygga muskler? Ska jag ge upp och acceptera hur jag ser ut?

Jag vill påstå att alla kan bygga muskler med rätt träning, kost och återämtning. Den här snacket om gener är mest bara dåliga bortförklaringar. Gener har betydelse ja men bara om du ska upp på elitnivå. Alla kan få resultat oavsett gener men det kan ta olika lång tid.
Problemet ligger ofta hos dig själv. De flesta som tycker sig träna hårt och ge allt ger egentligen bara 80%. Du skall pressa ut allt du har ur muskeln, köra till fail, i varje set, varje pass.. När du är klar skall du vara så slut att du knappt tar dig ut ur gymet. Annars har du inte gett allt, och då blir resultaten därefter.
Samma med kosten. De flesta som tror sig äta "hur mkt som helst" äter egentligen inte mycket nog sett över hela veckan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback