Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 17:45
  #1
Medlem
Vill smsa till en släkting men vet inte hur jag gör, hittar inget när jag söker heller. Har Halebop, kommer kostnad som en faktura?
Citera
2024-03-28, 17:47
  #2
Medlem
Sen om det finns någon smidig tjänst där man hittar nummer på personer i USA..
Citera
2024-03-28, 18:03
  #3
Moderator
Nospheratus avatar
Det är naturligtvis lite dyrare att SMS:a till utlandet, men det är liksom inte 1998 längre. Det kostar inga enorma summor. Jag har svårt att se att de skulle skicka faktura på 1Kr och 30 öre eller vad det nu kostar. Och hur man gör? Inte annorlunda än att SMS:a någon i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Sen om det finns någon smidig tjänst där man hittar nummer på personer i USA..
Nej. Varje delstat brukar ha sin egen motsvarighet till hitta.se. I sin tur är dessa sidor sjukt dåligt underhållna enligt erfarenhet. Avlidna personer ligger kvar i åratal. Folk som sagt upp eller bytt abonnemang ligger kvar på gammalt nummer. Eller gamla adresser. Systemen är lite byggda för att folk själva ska hålla sin egen information uppdaterad. Vilket inte är så populärt bland amerikaner.
Citera
2024-03-28, 18:08
  #4
Medlem
Glostrups avatar
Du smsar som vanligt (+1 och sedan numret) och betalar som vanligt, kostnaden kommer på din räkning eller dras direkt på kontantkortet.
Citera
2024-03-28, 19:19
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Vill smsa till en släkting men vet inte hur jag gör, hittar inget när jag söker heller. Har Halebop, kommer kostnad som en faktura?
Du kan också skicka gratis från sidan https://globfone.com/send-text/ men tänk på att ditt nummer inte står som avsändare och den kan inte hantera många tecken eller svenska bokstäver.
Har släktingen WhatsApp eller liknande så är det också ett bra alternativ och kostar nästan inget ...vissa operatörer behöver aktivera tjänster till utlandet eller byta prisplan.
Citera
2024-03-29, 00:29
  #6
Medlem
Lodares avatar
Halebop har gratis sms/mms till hela världen .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback