Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 17:50
  #133
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Givetvis är det en sport, men du "spelar" inte MMA, boxning osv. Du "spelar" fotboll, hockey osv.

"Leka" MMA, boxning, osv. kanske är en mer korrekt term.

Citat:
Dessutom kan inte vem som helst vinna över du duktig MMA-fighter.

Vem som helst kan gå fram till en MMA-fighter och slå honom med ett tillhygge bakifrån. Är man 3-4 stycken så behöver man inte ens ett tillhygge för att vinna.
Citera
2024-04-02, 11:51
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbiz
"Leka" MMA, boxning, osv. kanske är en mer korrekt term.



Vem som helst kan gå fram till en MMA-fighter och slå honom med ett tillhygge bakifrån. Är man 3-4 stycken så behöver man inte ens ett tillhygge för att vinna.
Ja, men nu va det givetvis EN MAN UTAN ett tillhygge jag menade. Vem som helst med en AK:47 kan också skjuta ihjäl de 3-4 stycken. OCH???
Citera
2024-04-02, 16:19
  #135
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Ja, men nu va det givetvis EN MAN UTAN ett tillhygge jag menade. Vem som helst med en AK:47 kan också skjuta ihjäl de 3-4 stycken. OCH???

Är det inte ganska meningslöst att träna MMA i så fall? Om man gör det för att vinna konfrontationer så är det ju betydligt bättre att skaffa ett vapen än att träna MMA.
Citera
2024-04-03, 11:00
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbiz
Är det inte ganska meningslöst att träna MMA i så fall? Om man gör det för att vinna konfrontationer så är det ju betydligt bättre att skaffa ett vapen än att träna MMA.
Jo, det är det. Men det var inte det jag diskuterade. Det jag skrev var att vem som helst kan inte slå ner vem som helst som har tränat boxning, thaiboxning, BJJ eller MMA i flera år. De flesta människor som aldrig har tränat en kampsport, kan i princip inte slåss alls. De kan slå en dålig höger, och thats it, ungefär. Så var det även med mig när jag började träna boxning. Jag lärde mig väldigt snabbt att jag inte kunde slå några riktiga slag öht. Riktiga slag involverar fötterna och höften. Väldigt lite av kraften kommer ifrån axeln och armen. Samma sak med sparkar. Det är höften kraften kommer ifrån.

Dessutom, en person som inte kan någonting om BJJ, brottning, Judo osv, kommer snabbt att förlora mot en som har tränat någon av dessa sporter i några år. Så fort en BJJ-utövare hade kommit nära mig och fått in ett grepp, hade det varit game over.

Att kunna försvara sig utan att använda en pistol är givetvis bra. Att gå omkring med en pistol på dig överallt kommer snabbt att leda till 2 år på kåken. Om du dessutom skulle bli attackerad och använder pistolen, kommer du att åka dit för mordförsök och spendera 4+ år på Kumla, Hall, Tidaholm, Norrtälje, Kirseberg eller någon annan klass-1 anstalt.

De som är minst aggressiva, är oftast män som verkligen kan slåss. Jag har endast träffat några enstaka sådana personer i mitt liv. De har ägnat hela sina liv åt kampsport. Thaiboxning, BJJ, Boxning och brottning är vanliga. MMA också förstås. De kan lite från en massa olika kampsporter. Deras slag är väldigt boxnings-liknande. Deras sparkar är väldigt thaiboxning, och sedan kan de en massa grepp och kast från BJJ, brottning och Judo. Saken är den att de har alla varit väldigt trevliga, lugna, och pratar aldrig om kampsport eller våld. Jag har fått veta att de tränar mycket via andra personer, som har berättat att de är duktiga. Min personliga teori om varför män som dem är så lugna är att de "VET" att de enkelt kan försvara. De behöver inte skrämma sin motståndare, då de vet att de enkelt kan försvara sig mot en person som attackerar dem.
Citera
2024-04-07, 12:15
  #137
Medlem
Allt annat lika så är det fördel att ha teknik och tränade reflexer.

Man kan behöva värja sig mot angrepp på krogen eller bussen, och då kan det vara trevligt att inte bli kastrerad inför den stora massan.

Det är hårda tider vi lever i. Vi kastar inte nät över brottslingar och lämnar in dem på polisstationen längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback