Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-02, 04:47
  #37
Medlem
Korvo-Grillos avatar
En tråd ska ha ett värde tycker jag. I en tråd "Vilken är din favoritfilm?" så har jag inget värde av att veta att Pulp Fiction är Ruskigbuss favoritfilm (exempel).

Men med en liten motivering, så får tråden genast ett värde, man kan t.ex. bli sugen på att se filmen, man vet lite vad den handlar om, om vederbörande skriver lite om filmen också.

Ev. listtrådar skulle väl funka i t.ex. Humor med "Vilket är det roligaste buset du gjort?" Men jag tycker ändå en närmare beskrivning bör vara på sin plats.
Citera
2024-04-03, 00:47
  #38
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvo-Grillo
En tråd ska ha ett värde tycker jag. I en tråd "Vilken är din favoritfilm?" så har jag inget värde av att veta att Pulp Fiction är Ruskigbuss favoritfilm (exempel).

Men med en liten motivering, så får tråden genast ett värde, man kan t.ex. bli sugen på att se filmen, man vet lite vad den handlar om, om vederbörande skriver lite om filmen också.

Ev. listtrådar skulle väl funka i t.ex. Humor med "Vilket är det roligaste buset du gjort?" Men jag tycker ändå en närmare beskrivning bör vara på sin plats.

Jepp exakt. Håller helt med.
Att rada upp inlägg med endast ett ord är ju ingen mening men om det kommer motiveringar också är det ju en annan sak. Och anekdoter från livet såsom "Vilket är det roligaste buset du gjort?" blir ju ofta bra trådar utan att de ska räknas som listtrådar. Tyvärr har det varit moderatorer som gjort detta. Därav min trådstart.
Citera
2024-04-10, 22:26
  #39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvo-Grillo
Men med en liten motivering, så får tråden genast ett värde, man kan t.ex. bli sugen på att se filmen, man vet lite vad den handlar om, om vederbörande skriver lite om filmen också.

Håller helt med, men ska min tråd hamna i papperskorgen för att det är idioter som svarar i den?
Citera
2024-04-10, 22:46
  #40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Håller helt med, men ska min tråd hamna i papperskorgen för att det är idioter som svarar i den?

Nej det kan man inte tycka. Men trådstarten bör ju inbjuda till en vidare diskussion. Mycket hänger på trådstarten - en del kan ju lösas med moderering och förtydligande meddelande också tänker jag.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback