Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 22:20
  #325
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Tack, men känslorna är blandade just nu. Samtidigt glad och besviken…

Glad att vi tagit 4 poäng mot både City och Liverpool iallafall, det är en bedrift i sig.

Ja, ni har ett par matcher kvar.
Citera
2024-04-01, 00:26
  #326
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Tack, men känslorna är blandade just nu. Samtidigt glad och besviken…

Glad att vi tagit 4 poäng mot både City och Liverpool iallafall, det är en bedrift i sig.

Hur kan du vara besviken efter att vi tagit 4p mot både City och Liverpool? När senast gjort något annat lag det egentligen? Och då har vi endast två spelare i startelvan som är över 26. Vi lär inte vinna något i år, men framtiden ser äntligen ljus ut igen (för första gången på 20 jävla jobbiga år).

Obs, city gick ut för att vinna. Arsenal spelade för att ta 1p. Dom lyckades med något som inget annat lag lyckats med på 57 matcher. City hade 1 skott på mål och lägre expected goals än Arsenal. Så enligt mig var City det sämre laget idag.
Citera
2024-04-01, 01:06
  #327
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur kan du vara besviken efter att vi tagit 4p mot både City och Liverpool? När senast gjort något annat lag det egentligen? Och då har vi endast två spelare i startelvan som är över 26. Vi lär inte vinna något i år, men framtiden ser äntligen ljus ut igen (för första gången på 20 jävla jobbiga år).

Obs, city gick ut för att vinna. Arsenal spelade för att ta 1p. Dom lyckades med något som inget annat lag lyckats med på 57 matcher. City hade 1 skott på mål och lägre expected goals än Arsenal. Så enligt mig var City det sämre laget idag.
Ni vinner ju ingen titel på att enbart ta poäng mot dom två bästa lagen.. Visst ser framtiden bra ut men mycket kan hända och vinner Liverpool denna säsong så lär City värva ett halvt nytt lag inför nästa och då ska ni försöka ta fyra poäng mot dom igen och det kommer inte fungera med dagens spel..

Alla lag har en dålig dag ibland och City var fortfarande det klart bättre laget och det enda laget som visade att man har vad som krävs för att vinna. Nästan patetiskt av Arsenal att fega och försöka gneta till sig en poäng i en toppmatch där man inte är serieledare på det.
Citera
2024-04-01, 02:26
  #328
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ni vinner ju ingen titel på att enbart ta poäng mot dom två bästa lagen.. Visst ser framtiden bra ut men mycket kan hända och vinner Liverpool denna säsong så lär City värva ett halvt nytt lag inför nästa och då ska ni försöka ta fyra poäng mot dom igen och det kommer inte fungera med dagens spel..

Alla lag har en dålig dag ibland och City var fortfarande det klart bättre laget och det enda laget som visade att man har vad som krävs för att vinna. Nästan patetiskt av Arsenal att fega och försöka gneta till sig en poäng i en toppmatch där man inte är serieledare på det.

Nä och jag skiter i alla titlar. Att se sitt lag gå från obesegrade till att vara ett skämtlag i nästan 20 år är hemskt, så att dom ta mer poäng än både Liverpool och City på en säsong är magiskt.

Massa titlar skulle inte betyda mer än känslan jag har nu för Arsenal.

Hur kan city vara det bättre laget när dom inte lyckades med sin taktik, medans Arsenal lyckades med deras? 🙃
Citera
2024-04-01, 03:58
  #329
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä och jag skiter i alla titlar. Att se sitt lag gå från obesegrade till att vara ett skämtlag i nästan 20 år är hemskt, så att dom ta mer poäng än både Liverpool och City på en säsong är magiskt.

Massa titlar skulle inte betyda mer än känslan jag har nu för Arsenal.

Hur kan city vara det bättre laget när dom inte lyckades med sin taktik, medans Arsenal lyckades med deras? 🙃
Vinnarmentaliteten som det snackas om att Arsenal har och andra lag saknar? Fattar att du är glad att ni är lite bättre, men vad är det värt i slutändan om det bara innebär massa topp fyra placeringar igen och inga titlar?

Snälla sluta! Du vet att det bästa laget inte alltid vinner enskild match.. Vad lyckades Arsenal med egentligen? Att spela tråkigt och tappa serieledningen för att man inte har vad som krävs för att slå dom bästa lagen? 4 poäng är grattis men oavsett om det är Liverpool eller City som vinner titeln så skiter dom i att Arsenal grisade till sig några poäng.. Detta kan fungera i cupen om man har resultat att gå på men aldrig att vinna ligan.
Citera
2024-04-01, 08:47
  #330
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur kan du vara besviken efter att vi tagit 4p mot både City och Liverpool? När senast gjort något annat lag det egentligen? Och då har vi endast två spelare i startelvan som är över 26. Vi lär inte vinna något i år, men framtiden ser äntligen ljus ut igen (för första gången på 20 jävla jobbiga år).

Obs, city gick ut för att vinna. Arsenal spelade för att ta 1p. Dom lyckades med något som inget annat lag lyckats med på 57 matcher. City hade 1 skott på mål och lägre expected goals än Arsenal. Så enligt mig var City det sämre laget idag.

För mig så kändes det som att vi behövde vinna den här matchen för att kunna vinna titeln, därför kändes ett oavgjort nästan lite som en förlust i stunden. Jag vet ju att det egentligen är ett imponerande resultat och jag är väldigt stolt över faktumet att vi lyckats ta 4 poäng mot båda lagen i titelstriden, samt att stoppa City på 57 matcher.

Vi hade dock några bra chanser men Jesus sumpade många av dem tyvärr. Jag hade tron att vi hade kunnat vinna matchen med ett kontringsmål och det var ju inte helt off direkt. Trossard nära på slutet också, hade kanske kunnat gå annorlunda om Martinelli var där istället.

Nu så här i efterhand har jag ändå fortfarande hopp om en titel, det räcker ju med att Liverpool förlorar nån bortamatch och vi vinner så är Arsenal på toppen igen. Mycket möjligt att det kan avgöras på målskillnad i år och där ligger vi ju bra till just nu iallafall. Motsatsen kan ju också ske och vi förlorar istället så Liverpool får ännu ett försprång såklart, men än så länge känns det fortfarande fullt möjligt ändå.
Citera
2024-04-01, 09:32
  #331
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vinnarmentaliteten som det snackas om att Arsenal har och andra lag saknar? Fattar att du är glad att ni är lite bättre, men vad är det värt i slutändan om det bara innebär massa topp fyra placeringar igen och inga titlar?

Snälla sluta! Du vet att det bästa laget inte alltid vinner enskild match.. Vad lyckades Arsenal med egentligen? Att spela tråkigt och tappa serieledningen för att man inte har vad som krävs för att slå dom bästa lagen? 4 poäng är grattis men oavsett om det är Liverpool eller City som vinner titeln så skiter dom i att Arsenal grisade till sig några poäng.. Detta kan fungera i cupen om man har resultat att gå på men aldrig att vinna ligan.

Haha tyck vad du vill kompis! Enligt mig så utför Arsenal sin taktik bäst och dom är nöjda med 1p. Ibland behöver man inse sina begränsningar, och att förvänta sig att man ska kunna kontrollera en match på Etihad mot laget som vann en trippel förra säsongen, det är över Arsenals kunskap. 😁

Första gången på hela säsongen som Arsenal spelar tråkigt och självklart ska dom få massa skit för det. Fan det finns lag som spelar sådär varje helg, vilket du borde veta då Mr Moyes är expert på det samtidigt som du smådrömmer om Mourinho. Nej det var inte en rolig match, men Arsenals försvarsspel var toppklass och första gången på 8 år som dom åker hem från Etihad med poäng. Sånt kan också ha stor betydelse vettu. ☺️
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback