Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-30, 22:50
  #1
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
I musikströmningen, jag har installerat Spotify på jobbet, står det ibland fakta om artisterna som spelas. Om Amy Diamond läste jag följande:
Her debut single, the pop-reggae "What's in it for me?" took Scandinavia by storm.

Jo, den har en viss baktakt och ett bra gung, men är Amy Diamond reggae, tänkte jag?

Då tänkte jag att jag ska nämna det här om pop-reggae i musikforumet för att trigga fram en våldsam reaktion från något ortodoxt reggae-fan som varit och hälsat på i Jamaica och tycker drogande rastafarianister är de enda som kan göra äkta reggaemusik. Jo, jag ska vara helt transparent med att alla mina trådar startas i syfte att väcka en våldsamma reaktioner så jag någon gång får känna något.

Haile Selassie på er, alla reggaevänner!
Citera
2024-03-30, 23:02
  #2
Medlem
Bill Lovelady Irländare till nationaliteten.
One more reggae for the road.
https://www.youtube.com/watch?v=cX_0g9nQ778
Citera
2024-03-30, 23:12
  #3
Medlem
Folketstempels avatar
Spotify följer idioters spellistor. Egentligen så finns inga musikstilar då det är musikrecensenterna som uppfinner dem. Mötley Crüe skulle knappast själva kalla sig för "hair metal" om jag ska ta ett extremt exempel.
Citera
2024-03-30, 23:43
  #4
Medlem
Ace of Base är mer pop-reggae än Amy Diamond.
Citera
2024-03-31, 00:10
  #5
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
I musikströmningen, jag har installerat Spotify på jobbet, står det ibland fakta om artisterna som spelas. Om Amy Diamond läste jag följande:
Her debut single, the pop-reggae "What's in it for me?" took Scandinavia by storm.

Jo, den har en viss baktakt och ett bra gung, men är Amy Diamond reggae, tänkte jag?

Då tänkte jag att jag ska nämna det här om pop-reggae i musikforumet för att trigga fram en våldsam reaktion från något ortodoxt reggae-fan som varit och hälsat på i Jamaica och tycker drogande rastafarianister är de enda som kan göra äkta reggaemusik. Jo, jag ska vara helt transparent med att alla mina trådar startas i syfte att väcka en våldsamma reaktioner så jag någon gång får känna något.

Haile Selassie på er, alla reggaevänner!
Har svårt att riktigt förstå vad din frågeställning är utifrån din TS.
Är det en våldsam reaktion du är ute efter?

Amy Diamond kan säkert spela reggae. Det kan de flesta. Om nu det var frågan.
Citera
2024-03-31, 14:03
  #6
Medlem
Bartman777s avatar
Låtar som är med på denna samlingsskiva är väl pop-reggae tänker jag. Låtar som har vissa inslag av reggae, men egentligen är anpassad för den breda kommersiella massan med pop-strukturer.

Skivan då... "Absolute Reggae"
https://www.discogs.com/release/7366...bsolute-Reggae
Citera
2024-03-31, 21:16
  #7
Medlem
kyrkstockens avatar
Boy George tänker jag på, UB40 och liknande engelska band. Samt landsplågan "life is life" från österike
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback