Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 03:43
  #1
Medlem
avcs avatar
Vad krävs för att ni ska undvika annonser på typ blocket, marketplace m.m. i bulk? Folk säger att detta är skitsvårt, jag tycker det aldrig varit lättare. "Bess", 123 456 kr eller "k" kr räcker gott för att bläddra vidare. Bild verifierar sedan fördomarna i 95+% av fallen med kapade fjädrar, epatraktorplacering av nummerplåt och sprayad arselbelyktelse. Det rör sig nästan alltid om sönderskruvade vrak till överprisade dieseltraktorer och liknande bjäfs som ändå inte en jävel vill ha.

Vad har ni för WT-flaggor på bilköp som ni verkligen undviker till varje pris (även typ 1 000 kr)? Finns det något jävligt snabbt och effektivt sätt att sålla vrak om man har bråttom?
__________________
Senast redigerad av avc 2024-04-03 kl. 03:50.
Citera
2024-04-03, 04:01
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Vad krävs för att ni ska undvika annonser på typ blocket, marketplace m.m. i bulk? Folk säger att detta är skitsvårt, jag tycker det aldrig varit lättare. "Bess", 123 456 kr eller "k" kr räcker gott för att bläddra vidare. Bild verifierar sedan fördomarna i 95+% av fallen med kapade fjädrar, epatraktorplacering av nummerplåt och sprayad arselbelyktelse. Det rör sig nästan alltid om sönderskruvade vrak till överprisade dieseltraktorer och liknande bjäfs som ändå inte en jävel vill ha.

Vad har ni för WT-flaggor på bilköp som ni verkligen undviker till varje pris (även typ 1 000 kr)? Finns det något jävligt snabbt och effektivt sätt att sålla vrak om man har bråttom?

Det större problemet är väl kulturberikare, oftast med namnet "auto" på "bilfirman" dom driver.
Den sållningen behöver absolut bli bättre.
Citera
2024-04-03, 04:26
  #3
Avstängd
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
. Det rör sig nästan alltid om sönderskruvade vrak till överprisade dieseltraktorer och liknande bjäfs som ändå inte en jävel vill ha.

Varför sitter du och kollar på annonser om dieseltraktorer och liknande bjäfs som du inte vill ha? Dum i huvudet?

Själv sållar jag bort precis allt som säljs av babbeluringar och det gäller även åt andra hållet dvs ringer en Achmed eller Mahmoud när jag säljer nåt så lägger jag på luren. Funkar väldigt, väldigt bra.
Citera
2024-04-03, 04:34
  #4
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Varför sitter du och kollar på annonser om dieseltraktorer och liknande bjäfs som du inte vill ha? Dum i huvudet?

Själv sållar jag bort precis allt som säljs av babbeluringar och det gäller även åt andra hållet dvs ringer en Achmed eller Mahmoud när jag säljer nåt så lägger jag på luren. Funkar väldigt, väldigt bra.
Jag är inte så dum i huvudet då jag vet vad jag vill ha. Inte mitt jävla fel att jag lusas ner med WT-skrot hela tiden.

Så du gör mer affärer med inavel? Skillnaden är att Machmed faktiskt kan ha vacker bil, medan inavlen till 100% risar ner skräpet och sedan tar dubbelt betalt eller mer.
Citera
2024-04-03, 04:36
  #5
Avstängd
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Jag är inte så dum i huvudet då jag vet vad jag vill ha. Inte mitt jävla fel att jag lusas ner med WT-skrot hela tiden.

Så du gör mer affärer med inavel? Machmed kan faktiskt ha vacker bil, medan inavlen till 100% risar ner skräpet och sedan tar dubbelt betalt eller mer.

Skitsnack rakt av.
Citera
2024-04-03, 04:38
  #6
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Skitsnack rakt av.
Icke så. Problemet med invandrare är att de tar så jävla mycket betalt för allting. En Polo för 5 900 kr sätter de 59 000 kr och tror på fullaste allvar att de säljer. Lyckas de inte efter tre månader, av ganska uppenbara skäl, gör de en prissänkning till 58 920 kr och väntar tre månader till. Det är bokstavligen så på Marketplace: de lägger till tjugolappar och tiokronor på annonsen. Ingen större deal för er miljonärer, men för oss dödliga blir det tuffare, och jävligt förnedrande att stå och betala småkronor istället för att bara runda ner till 10.000 rakt av.
__________________
Senast redigerad av avc 2024-04-03 kl. 04:42.
Citera
2024-04-03, 04:41
  #7
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Det större problemet är väl kulturberikare, oftast med namnet "auto" på "bilfirman" dom driver.
Den sållningen behöver absolut bli bättre.
"Unik" glömde nämnas. Det mest våldtagna ordet i bilkategorin på Blocket. Men visst, så som bilar annonseras är varje bil unik då ingen annan har samma serienummer
Citera
2024-04-03, 07:39
  #8
Medlem
Om man sitter på blocket och letar kap så är man förmodligen WT/Inavel/småglin alternativt fattig pissluffare själv så det blir väl svårt att undvika, om inte omöjligt.

Väx upp och köp en bränslesnål liten bögbil på firman istället som tar sig ifrån punkt A till B och C. Bästa jag gjort.
Citera
2024-04-03, 10:47
  #9
Medlem
zoombos avatar
Merparten av den grupp du nämner är rent bedrövliga på att stava och skriva på korrekt svenska. Redan där kan man kapa bort en avsevärd procent från denna grupp.
Bilar med bilder där man medvetet dolt nummerskylten går bort. Då vill man mörka nåt. Jag vill kolla ägandeskapet och historiken innan jag ens tar första kontakten.
Har hen då ägt bilen i två veckor och skriver att det "nu är dags att sälja bilen" så går den bort direkt.
Uttalanden som "säkert lätt att fixa för den händige" går också bort; man har felsökt ett uppenbart fel och insett att det kommer att bli dyrt att åtgärda felet och låter det då bli nästa (naiva) ägares problem.
"Finns en skada på höger sida" men man visar bara bilder från andra sidan. Hjärndött.
Citera
2024-04-03, 11:08
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av avc
"Unik" glömde nämnas. Det mest våldtagna ordet i bilkategorin på Blocket. Men visst, så som bilar annonseras är varje bil unik då ingen annan har samma serienummer

Haha ja i den meningen är ju de olika massproducerade objekten "unika"..🤠
Men ja dom 2 orden är bra värdemätare
"säljes med en tår i ögat," är en annan floskel dom lärt sig hahaha
Citera
2024-04-03, 18:28
  #11
Medlem
Hardstekts avatar
sluta köp skitbilar?
Citera
2024-04-05, 19:01
  #12
Medlem
"Intressekoll" eller "Pris: bud" är fanimej det värsta, allt som oftast verkar det innebära att man vill ha överpriser. Visst, sitter du inne på något ovanligt kan det vara vettigt, men hur är man funtad om man lägger ut en intressekoll på en obesiktad 2002 V70 2.4??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback