Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 23:12
  #1
Medlem
bithaxs avatar
Jag har tidigare köpt några filmer på google movies som numera ingår i youtube.
Dessa filmer kan man ladda ned till sin youtube app om man betalar för youtube premium, helt ok.

Men det funkar bara på telefonen. Youtube appen är inte tillgänglig på min mac och jag tror inte att den finns till PC heller. Där finns i stället web-appen, där det inte går att ladda ned köpta filmer alls. De verkar vara DRM skydd och block på att ladda ned dem. Vanliga youtube videos går att ladda ned.

Jag tycker detta är helt oacceptabelt. Här har jag köpt en film, och betalar per månad för premium och ändå får jag inte ladda ned den. Tänk om du köpte ett spel på steam, betalade per månad dessutom för tillgång till steam, och fick du inte ladda ned spelet, bara köra via streaming.

Jag har även prövat ladda ned på telefonen och köra Airplay till macen, guess what? Det funkar inte. DRM filmer går inte att köra över Airplay heller.

Så finns det några bättre alternativ? Jag funderar ärligt på att ditcha hela youtube nu.
Man vill ha något enkelt som bara funkar, och som har appar till alla plattformar.
Och jag har inga problem med att betala, men det måste funka offline.

Netflix är inte det jag är ute efter, för de har bara skit, i huvudsak.
__________________
Senast redigerad av bithax 2024-04-05 kl. 23:26.
Citera
2024-04-05, 23:57
  #2
Medlem
(FB) Fildelning
Citera
2024-04-06, 00:00
  #3
Medlem
Youtube utan reklam https://freetubeapp.io/
Citera
2024-04-06, 07:00
  #4
Medlem
Vilken version passar Chromebook.?
Citera
2024-04-06, 09:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaeste
Vilken version passar Chromebook.?
Finns en chans att det kan funka med Flatpak-versionen, men det beror på om din enhet är kompatibel med Flatpak, alla är inte det, du får kolla upp det.
Citera
2024-04-06, 12:54
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback