Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-07, 10:52
  #37
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lineup
Kan detta vara sant? Hittelön till kommunen?
Han har redan satt ut en hittelön på 135 miljoner. Nej, det är nog inte sant. Om du tittar på nyheterna om honom genom åren så varierar antalet bitcoin och det ifrågasattes tidigt om han alls hade möjlighet att minea dessa tusentals coins.
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det inte samma nyhet man får höra år efter år?
Jo, det är elfte året i rad den här karln är ute i medierna och snurrar.
Citera
2024-04-07, 10:54
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Han har redan satt ut en hittelön på 135 miljoner. Nej, det är nog inte sant. Om du tittar på nyheterna om honom genom åren så varierar antalet bitcoin och det ifrågasattes tidigt om han alls hade möjlighet att minea dessa tusentals coins.

Jo, det är elfte året i rad den här karln är ute i medierna och snurrar.

Som man anade, Jeff kämpar på, men skam den som ger sig.
Citera
2024-04-07, 12:53
  #39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilldingslangballe
Påminner mig lite om de här människorna som satsade på att gräva o gräva på ett stort område för att hitta gamla dumpade/ nedgrävda tvspel.
Minns inte vilken konsol.
De hade kastats mitten 80 talet
ET och lite annat till Atari. Det var en skröna trodde folk men man hittade spel så visade sig stämma. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atari_video_game_burial

OnT: Börjar bli trött på att höra om detta. Expressen skriver det som att själva historien är en nyhet. Nyheten är väl att han ska börja använda AI och den nyheten dök ju upp i utdlänsk media för två månader sen. Själva historien dyker upp lite överallt ofta de senaste 3 åren. Det är ju en klassisk historia i Bitcoin, nästan lika välkänd som de två pizzorna. Borde inte hårddisken vara totalt förstörd även om han hittar den? Kan ens världens bästa restorationsföretag fixa en hårddisk som legat på en soptipp i 11år? Visst chansen finns väl. Men förstår soptippen. Jag hade också Bitcoin runt den tiden som jag inte vet var de tog vägen och så hade hundratusentals om inte miljontals andra. En väldigt stor del andel av Bitcoin (som alltså max kommer vara 21m någonsin) är borta för alltid. Surt att ha slarvat bort 8000 men tror han får börja försöka leva med det. Skulle han haft hårddisken 2017 exempelvis när Bitcoin gick upp mycket är det ju långt ifrån säkert att han skulle ha hållt i allt och att han skulle ha kvar 8000 Bitcoin. Om han verkligen trodde på Bitcoin runt 2019-2020 eller när det var som historien spridits så borde han ju ha köpt massvis då och gjort väldigt många procents vinst ändå men det förmodar jag att han inte har.
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jo, det är elfte året i rad den här karln är ute i medierna och snurrar.
Källa? Jag hittar inga artiklar så långt bak. Om det stämmer borde han ju ha mineat eller köpt ännu mer Bitcoin 2013 så hade han kunnat vara svinrik idag trots att han slängt bort 8000st. Precis som han med pizzorna. Det är lätt att vara efterklok.

Edit: såg nu att en artikel från 2013 fanns. Va fan. Då har jag inga större sympatier.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-04-07 kl. 13:11.
Citera
2024-04-07, 17:31
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikotim
3 miljarder kronor i bitcoin ökar exakt alla andras värden så att borttappandet blir en altruistisk handling mot många fler.

Vad menar du? 3 miljarder gör varken bu eller bä på marknaden. Trading-volymen är tiotals miljarder $ per dag.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback