Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 15:16
  #1
Medlem
Westgoethes avatar
Har delat båt några år, haft båt i familjen när jag var liten, lånat av släkting/vän ibland i senare tid.

Sugen på en egen, önskar en som går att övernatta relativt bekvämt 2-3 pers och som gärna får ha kyl å kanske en kokplatta. Tänker att man ska kunna övernatta 2 dygn utan allt för mycket besvär.

Båten får gärna gå lite snabbare, därav mina två förslag som dessutom verkar vara prisvärda och ha högt andrahandsvärde.

Finns det motsvarande modeller eller guldkorn jag missat?

Önskar helst utombordare
Önskar planande/halvplanande
Budget nånstans max 150, helst billigare så kan jag tanka för resten...

Vilken av de två jag skriver i rubrik är "bäst" och finns det bättre?
Citera
2024-04-07, 17:33
  #2
Medlem
A-apollons avatar
Hade du önskat en segelbåt kan man få rätt mycket för 150 lök med utrymme för hela kompisgänget.
Citera
2024-04-07, 18:06
  #3
Medlem
Tavelramskroks avatar
Ja du. När det gäller båtar med utombordare så försvinner oftast ca en halvmeter till motorns upphängning. Om man nu inte har ett bracket som båtmotorn hänger på, det vill säga att upphängningen är fäst på skrovets utsida.
På uttern 6300 hänger utombordaren på skrovets utsida medan utombordaren på 630 hänger i skrovet.

En båt med monterat bracket är att föredra om man måste ha en båt med utombordare. Just av utrymmes skäl
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback