Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-10, 20:32
  #61
Medlem
Förstår TS inte gör det, men till den som ev. funderar på när det är läge för barn: Medelsvensson vill ha ett perfekt liv innan projekt barn. Men en kan göra tvärtom också, satsa på barn först för att få dem och fixa resten sen. Just saying.
Citera
2024-04-12, 00:05
  #62
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
Hej Flashback. Såhär ligger det till. Jag är i ett lyckligt förhållande sen 6 år tillbaka. Min partner (M28) vill ha barn en dag, inte än men någon gång. Jag (F30) har inte barnlängtan. Krasst låter barn för mig som en större risk än eventuell vinst emotionellt. Känner att jag inte hunnit leva livet ännu, inte trivs på jobbet och jag är rädd för att ångra barnet. Vi båda har varit medvetna om varandras inställningar till barn sen start.

Så detta har lett till en del familjerådgivning då jag och min partner verkligen älskar varandra och livet utan varandra känns kasst. Min partner tycker jag stressar på detta och önskar bara att jag ska gå i terapi för att behandla min ångest (som påverkar mig mycket i frågan) och att jag inte måste veta om jag vill ha barn ännu då det är vanligt att ändra sig senare.

Jag är en stressad själ och hanterar detta väldigt dåligt.

Men av alla frågor jag har i mig så är det egentligen en jag undrar hur ni tänker runt.

Tycker ni att i denna situation att det är en bra idé med att vänta och se om jag med tiden ändrar mig?
Jag ser argument för och emot detta.
För: är ju att jag ändå är förhållandevis ung, ingen av oss vill ha barn ännu ändå och det är dumt att kanske kasta ett väldigt fint förhållande på en känsla jag har idag.
Emot: är ju om jag inte klarar av stressen med att känna att jag behöver byta åsikt, kommer jag kunna komma till ett läge där jag kan vänta och se eller kommer jag bara må dåligt?
Samt risken att jag aldrig ändrar åsikt och att vårt fina förhållande tillslut surnar när jag inte ändrar mig.

För att vara tydlig, min partner vill aktivt att vi ska hålla ihop och ha is i magen, han vill inte att vi går skilda vägar ännu. Jag är den som känner en stress över att "hålla fast" honom. Han känner att han vill kämpa och att han har flera år kvar innan han i värsta fall kan hitta en annan partner.

När ni läser detta, vad tycker ni?

Självklart ska du inte skaffa barn om du inte vill.
Din kille är beredd att vänta och se så försök att slappna av i det!

Jättebra att ni sökte hjälp också!

Försök att njuta av varandra och kärleken nu på våren och sommaren, picknick, utflykter, hyr en stuga, ta en restresa mm och undvik samtal om barn i 6 månader och lägg fokus på annat.

Jag tror att du kommer att må bättre och kunna tänka mer klart om du får en paus.

Hoppas verkligen att det löser sig för er på något sätt så att det känns bra för er båda!
Citera
2024-04-12, 06:43
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
Vill tacka dig som faktiskt är den enda som kommit med ett riktigt svar!
Jag har svårt för många av de frågorna du ställer, tror det har att göra med att jag ärligt inte hundra vet vad jag vill i livet och det är ett fokus jag behöver ta innan barn.
Så mitt mål bör vara att söka svar på de frågorna, inte fundera över ett strikt ja/nej vad gäller barn.

Tack för din insikt!
Vad sägs om att ni båda byter partner så kan din kille få barn med någon som vill ha barn och så kan du skaffa en katt istället?
Citera
2024-04-12, 14:33
  #64
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Oj tror inte du kommer känna något senare heller. När jag var 30 kände jag mig gammal och förbrukad, precis vad jag är
Citera
2024-04-12, 15:16
  #65
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
ca 8% av föräldrar ångrar sitt föräldraskap i Sverige.

Tar gärna en källa på detta om det är möjligt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
När jag var 30 kände jag mig gammal och förbrukad, precis vad jag är

Upp med hakan skruttis, alla ska vi den vägen vandra.
Citera
2024-04-12, 19:06
  #66
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Oj tror inte du kommer känna något senare heller. När jag var 30 kände jag mig gammal och förbrukad, precis vad jag är

Det är du knappast!

Du är i den absolut finaste åldern. 💙
Citera
2024-04-12, 19:32
  #67
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det är du knappast!

Du är i den absolut finaste åldern. 💙
Har väl läst för mycket på FB genom åren
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback