Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 11:31
  #1
Medlem
Hej.

Nybörjarfråga här igen.

Jag tänkte skicka över den sista krypton jag har på crypto.com till min Revlout plånbok istället, men den här gången tänkte jag växla till en annan valuta först för att det ska bli billigare att skicka.
Sist skickade jag BTC direkt till Revlout, och crypto.com tog 0,0006BTC i avgift för transaktionen och jag tyckte det var lite väl häftigt, eller är det normalt? Om man ska köpa 0,0006BTC på Crypto.com kostar det 39.65€.

Hur som helst, nu har jag kollat vilka andra kryptovalutor man kan skicka till Revolut och avgifterna varierar. Till exempel Chainlink (LINK) kostar 0,013 Link(cronos) eller 0,32 Link(ERC20).
Det står samma sak på varenda valuta man kan skicka.

Min fråga är vilken jag ska skicka? Kan jag skicka Link (cronos) till Revolut plånboken? Jag har försökt söka efter en förklaring men jag blev bara mer förvirrad. Det vore trist om jag skickade fel och allt försvan i etern.
Citera
2024-04-09, 11:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Hej.

Nybörjarfråga här igen.

Jag tänkte skicka över den sista krypton jag har på crypto.com till min Revlout plånbok istället, men den här gången tänkte jag växla till en annan valuta först för att det ska bli billigare att skicka.
Sist skickade jag BTC direkt till Revlout, och crypto.com tog 0,0006BTC i avgift för transaktionen och jag tyckte det var lite väl häftigt, eller är det normalt? Om man ska köpa 0,0006BTC på Crypto.com kostar det 39.65€.

Hur som helst, nu har jag kollat vilka andra kryptovalutor man kan skicka till Revolut och avgifterna varierar. Till exempel Chainlink (LINK) kostar 0,013 Link(cronos) eller 0,32 Link(ERC20).
Det står samma sak på varenda valuta man kan skicka.

Min fråga är vilken jag ska skicka? Kan jag skicka Link (cronos) till Revolut plånboken? Jag har försökt söka efter en förklaring men jag blev bara mer förvirrad. Det vore trist om jag skickade fel och allt försvan i etern.

En snabb googling visar att de bara stödjer insättningar av BTC eller ERC-20 tokens.
Kan du inte googla själv?

Sälj till Euro annars, och gör sen en banköverföring till Revolut
Citera
2024-04-09, 11:41
  #3
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Sälj till Euro annars, och gör sen en banköverföring till Revolut
Vad är ”Euro” i dessa sammanhang?

(Ursäkta om dum fråga.)
Citera
2024-04-09, 11:55
  #4
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad är ”Euro” i dessa sammanhang?

(Ursäkta om dum fråga.)
Det skulle troligen stått växla till Euro.
Citera
2024-04-09, 13:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
En snabb googling visar att de bara stödjer insättningar av BTC eller ERC-20 tokens.
Kan du inte googla själv?

Sälj till Euro annars, och gör sen en banköverföring till Revolut

Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback