Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-10, 22:02
  #25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Inte alls. Jag tycker han överskattas något helt sinnesjukt av allt och alla som någon annan skrev finns det åtskilliga exempel på när spelare blir såhär hypade och sedermera aldrig blir i närheten av vad det spåddes!

Har jag fel är jag den förste att erkänna det
Ge mig några exempel på svenska unga spelare som lämnat allsvenskan unga och floppat rejält sedan?
Det är ingen som påstår att han ska bli världens bästa men bra nog för att spela i Spurs är ingen överdrift..

Tvek, du envisas fortfarande med att Veliz är den största talangen som Argentina skickat till Europa!
Citera
2024-04-11, 22:50
  #26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ge mig några exempel på svenska unga spelare som lämnat allsvenskan unga och floppat rejält sedan?
Det är ingen som påstår att han ska bli världens bästa men bra nog för att spela i Spurs är ingen överdrift..

Tvek, du envisas fortfarande med att Veliz är den största talangen som Argentina skickat till Europa!


Jonny Rödlund
Bojan Djordjic
Martin Bengtsson
Amin Affane tex

Som sagt har jag fel ska jag erkänna det och Veliz kommer bli bra sanna mina ord
Citera
2024-04-11, 22:52
  #27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jonny Rödlund
Bojan Djordjic
Martin Bengtsson
Amin Affane tex

Som sagt har jag fel ska jag erkänna det och Veliz kommer bli bra sanna mina ord
Tänkte att du skulle säga några i nutid och Bojan är fan fortfarande Uniteds största talang någonsin?

När? Snubben tar inte ens en plats i bottenlaget Sevilla och är 20 år.. Känns inte som en supertalan direkt..
Citera
2024-04-13, 15:00
  #28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ingen har pratat om att det skulle vara dåligt att flytta utomland. Poängen är att steget till championsleague är för stort. Det är det vi pratar om. Att söka sig till en klubb där man måste prestera omedelbart.

Och vi är flera som är inne på samma sak. För vi har sett det igen, igen och igen. DE du nämner gick till benfica, dortmund, atalanta, sandefjord. som första utlandsklubb. Med större chans att få speltid.

Vi kan alltid hoppas men erfarenheten säger annorlunda.
Nu när Spurs slarvar bort CL platsen så kan du sluta tjata om det

Går från ett topplag i Allsvenskan till ett mittenlag som alltid viker ner sig i PL..
Citera
2024-04-13, 21:19
  #29
Medlem
OvissFramtids avatar
Det fina med Bergvall är att han har en ledare inom sig.
Vid en pojklagsturnering i Madrid visade detta sig redan som 12-åring då han höll ett brandtal inför finalen mot PSG som hade Mbappé's lillebrorsa i laget. BP vann finalen med 2-0. Tycker också att han känns orädd och modig idag när han spelar med och mot äldre spelare. Han är hela tiden bollsökande och gömmer sig inte på planen och tar för sig när han får chansen. Han fattar väldigt sällan fel beslut. (Förutom mot GAIS då han duckade Lindberg's volleymål). Det är en smart spelare helt enkelt som är allsidig, fysiken är det inget fel på heller. Han skapar enorma ytor för sina medspelare och besitter hög spelintelligens. Blir väldigt spännande att följa.

Tror Tottenham kommer satsa på honom och ge han rätt mycket speltid faktiskt. Inte enbart pga ovanstående attribut. Han har utseendet på sin sida också. Det ska inte underskattas i tider då reklamintäkter och sponsorer värderas högt. Tottenham lär försöka göra honom till ett ansikte utåt och bygga upp honom till deras lojala trotjänare. Det är en gissning från min sida, så ta det för det.

Har svårt att se dem förpassa honom till U23-laget eller till något Championship-lag. Blev han inte lovad en plats i truppen när han väl anländer? Var inte det en av villkoren för att skriva på för Tottenham?
Citera
2024-04-16, 13:57
  #30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja är det inte dags för en sådan nu? Isak fick en vid samma läge. Guidetti. Osv. Är ju ständigt hett diskussionsämne och besatthet kring denna lirare. Största Svenska talangen någonsin som tar startplats i Spurs och totaldominerar hela Premier League?

Eller bortskämd, överskattad, övervärderad bollrädd brat som kommer att ruttna bland Spurs reserver och lånas ut till diverse pissgäng i de lägre Engelska systemen.

Högt-lågt
Succe-fiasko
0-10
Inget mittemellan. Vart står ni kring denna lirare som tagit inte bara fotbollssverige utan hela fotbollsvärlden med storm.
Vet inte varför du startar en sådan här tråd 2024, känns ganska många år för sent på bollen. Luckie är exceptionellt bra (inte ur svenneperspektiv), internationellt sett. Väldigt osvensk i sitt spel, har så mycket svenska spelare saknar, bla ett spelsinne next level och teknik som leder till någonting. Det kommer nästan bli lättare för honom med likasinnade i Tottenham som spelar fotboll och betydligt mer utvecklande, än att tillexempel vara i samma lag som träbenet Danielsson!?, (fan man skäms fortfarande över hans korpenliknande bravader i landslaget), som det är nu lär sig Danielsson mer av Lucas spelmässigt. Han har egentligen inga begränsningar som spelare och kan bli hur bra som helst.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback