Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-11, 22:17
  #25
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det där håller jag helt med om. Jag var inte inne 2014, och det första alternativet eller komplementet till BTC som jag läste om var ethereum. Jag var dum nog att missa båda vid det (lite senare) tillfället tyvärr.

Väljer man att hodla bitcoin från april 2024 kommer man troligen att vara rik i april 2034.
Citera
2024-04-11, 23:18
  #26
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Väljer man att hodla bitcoin från april 2024 kommer man troligen att vara rik i april 2034.

Men du tror alltså inte på folk som säger att MATIC, som är värd typ 0.8usd nu - kommer kunna vara värd ca 12usd om 3-4 år? Om du TROR det finns en chans, så betyder det ju att det är MATIC man ska satsa på.....
Citera
2024-04-11, 23:36
  #27
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Men du tror alltså inte på folk som säger att MATIC, som är värd typ 0.8usd nu - kommer kunna vara värd ca 12usd om 3-4 år? Om du TROR det finns en chans, så betyder det ju att det är MATIC man ska satsa på.....

Vet inte vad MATIC är för något, men jag tvivlar på att den kommer att ha kvar sitt värde om tio år om man mäter i BTC.

Jag uppfattade det som att du var intresserad av att bara hodla.

Det låter mer som att du hoppas få möjlighet att sälja efter en rusning om något år och tjäna lite fiatpengar. I så fall kanske du kan få in en lyckträff på någon altcoin. Men då måste du som sagt vara alert och köpa och sälja vid rätt tillfälle.
Citera
2024-04-11, 23:45
  #28
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Vet inte vad MATIC är för något, men jag tvivlar på att den kommer att ha kvar sitt värde om tio år om man mäter i BTC.

Jag uppfattade det som att du var intresserad av att bara hodla.

Det låter mer som att du hoppas få möjlighet att sälja efter en rusning om något år och tjäna lite fiatpengar. I så fall kanske du kan få in en lyckträff på någon altcoin. Men då måste du som sagt vara alert och köpa och sälja vid rätt tillfälle.

Jaa, allt hänger på att INTE VARA FÖR RÄDD, för girig, för att sälja!
Citera
2024-04-11, 23:56
  #29
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Men du tror alltså inte på folk som säger att MATIC, som är värd typ 0.8usd nu - kommer kunna vara värd ca 12usd om 3-4 år? Om du TROR det finns en chans, så betyder det ju att det är MATIC man ska satsa på.....

För att svara på din fråga, så: Nej, jag tror inte på någon som säger att MATIC kommer att tjugodubblas i värde utan skulle spontant gissa att sagesmannen är någon som vill komma åt folks fiatpengar, t.ex. någon som har fått eller billigt fått köpa en större mängd MATIC mot att han säljer in MATIC till intet ont anande plebejer. (Men jag vet absolut inget om specifikt MATIC.)
Citera
2024-04-12, 08:34
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Väljer man att hodla bitcoin från april 2024 kommer man troligen att vara rik i april 2034.

Bitcoins procentuella uppgång mot guld 2014 till 2024 kommer med säkerhet inte upprepas 2024 till 2034.
Mot dollar... kanske. T o m Alan Greenspan (som man bör lyssna på) varnade för hyperinflation av dollarn.
Citera
2024-04-12, 09:29
  #31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bitcoins procentuella uppgång mot guld 2014 till 2024 kommer med säkerhet inte upprepas 2024 till 2034.
Mot dollar... kanske. T o m Alan Greenspan (som man bör lyssna på) varnade för hyperinflation av dollarn.
Skillnaden kommande 10 år mot föregående 10 år, är att värden kan komma att flöda ur guld och in i Bitcoin av liknande anledningar som värden flödar ur Grascale och in i de övriga ETF:erna. Dvs Bitcoin kommer vara en mycket bättre tillgång för syftet av investeringen.

Ingen kommer vilja vara "sist" (missförstå mig rätt) ur guldet när dom ser Bitcoin blinka för omkörning i market cap (1.3T mot 11T just nu).
Citera
2024-04-12, 09:37
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Skillnaden kommande 10 år mot föregående 10 år, är att värden kan komma att flöda ur guld och in i Bitcoin av liknande anledningar som värden flödar ur Grascale och in i de övriga ETF:erna. Dvs Bitcoin kommer vara en mycket bättre tillgång för syftet av investeringen.

Ingen kommer vilja vara "sist" (missförstå mig rätt) ur guldet när dom ser Bitcoin blinka för omkörning i market cap (1.3T mot 11T just nu).

OK kanske, med jag skrev guld bara som säkrare jämförelse än dollar. Inte i meningen bra investering.
__________________
Senast redigerad av ManManne 2024-04-12 kl. 09:45.
Citera
2024-04-12, 15:08
  #33
Medlem
SithMasters avatar
Kan man inget om krypto så ska man hodla BTC och inte något annat. Jag började trada 2016 med BTC men det var mycket lättare då när man visste att sålde man när det gått upp så gick det alltid ner igen och då kunde man ju köpa in sig igen, men detta är inte säkert längre, så nu har jag slutat trada.

Förra cykeln var ETH ett säkert kort som jag tjänade betydligt mer på än på BTC, nu kan jag dock inte se att det finns något kort som är säkrare än BTC. Hodla BTC är alltså det säkra alternativet. Läser man på och lyssnar på en massa influncers så kan man säkert hitta bra alts men det är ju inget TS gjort eller förefaller vilja/orka göra framöver.
Citera
2024-04-12, 16:03
  #34
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Bitcoins procentuella uppgång mot guld 2014 till 2024 kommer med säkerhet inte upprepas 2024 till 2034.Mot dollar... kanske. T o m Alan Greenspan (som man bör lyssna på) varnade för hyperinflation av dollarn.

Troligen inte. Dvs bitcoins köpkraft mätt i uns guld kommer troligen inte att öka lika spektakulärt under kommande tio år som under de senaste tio åren.

Vill man gardera sig för att bitcoin skulle kunna haverera av någon orsak, så är för övrigt guld det naturliga valet, ty då skulle guldet komma att fortsätta att regera oinskränkt. Någon altcoin kommer aldrig att kunna ta över bitcoins mantel och utmana guldet. Hela idén vore i så fall misskrediterad av bitcoins misslyckande. Så ser jag det.

Och fiatpengarna är uppenbarligen på väg bort med eller utan bitcoins hjälp.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-12 kl. 16:22.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback