Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 17:07
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Varför? Tycker inte det händer så mycket där, om jag skall vara ärlig...
Citera
2024-04-12, 17:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Varför? Tycker inte det händer så mycket där, om jag skall vara ärlig...
Det är endast nya trådstarter som förmodereras. Och anledningen finns i forumet,
Citat:
Alla nya i trådar kommer dock att förhandsgranskas innan publicering. Starta gärna en ny tråd, men det är moderatorerna som skapar dem efter granskning. Inlägg i befintliga trådar förhandsgranskas inte. Orsaken att vi nekar möjligheten att posta nya trådar är för att undvika att det startas mer än en tråd per bolag.
(FB) Regler för forumet Aktier
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-12 kl. 17:13.
Citera
2024-04-12, 17:13
  #3
Avstängd
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är endast nya trådstarter som förmodereras.
Ja, jag menar det. Men varför?
Citera
2024-04-12, 17:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Ja, jag menar det. Men varför?
Jag editerade mitt inlägg. Nu framgår det varför.
Citera
2024-04-14, 08:43
  #5
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Varför? Tycker inte det händer så mycket där, om jag skall vara ärlig...

Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är endast nya trådstarter som förmodereras. Och anledningen finns i forumet, (FB) Regler för forumet Aktier

Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Ja, jag menar det. Men varför?

Forumet "Aktier" har helt andra regler än övriga forum.
Varje tråd har en rubrik som består av "bolagsnamn" + "ticker", och ett bolag kan bara ha en tråd. Förhandsgranskningen är till för att a) förhindra att trådar om bolag som redan har en tråd startas, b) försäkra oss om att rubrikerna i trådarna följer samma riktlinjer, och c) att de blir taggade så att trådarna blir enklare att hitta.
Högst upp i forumet visas bokstäver, och dessa är en sorts index som gör det enklare för alla att hitta tråden om det bolag du är nyfiken på. När en ny tråd godkänns så ska även bokstaven bolaget startar på läggas in.

Många har svårt att skilja på forumen "Aktier" och "Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt", vilket kanske inte är så konstigt då en aktie är ett värdepapper. Men dessa forum har olika riktlinjer, och förhandsmodereringen av nya trådar gör att felaktigt startade trådar i "Aktier" aldrig blir synliga där.

admin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback