Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 21:51
  #1
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Jag vill inte klaga på en enskild moderator, utan istället fråga liksom… är vissa forum alldeles för övermodererade till vad som är rimligt?

Jag kikade i Språk och där var 9 trådar på första sidan som antingen var flyttade eller låsta. Det ser inte klokt ut. Det var 9 trådar i rad, utan orörda trådar emellan. Okej, nu kanske det beror på att en moderator valde att utföra dessa samtidigt när denne hade tid över, så det blev en hel klump åtgärder på raken där.

Men, ibland går modsen ut alldeles för hårt i modereringen. Jag skulle tro att det finns åtminstone ett halvt dussin subforum som inte skulle behöva modereras mer än en gång i månaden, kanske när något rysstroll postat spam där, så varför denna nit och plikttrogenhet?

Spekulationer av mig förstås, men såhär från utsidan kan man inte se det motiveras. Ni mods kan upplysa en vanlig användare kanske? Vad skulle hända om modereringen blev mer avslappnad i ett sådant forum som Språk?
Citera
2024-04-12, 22:14
  #2
Medlem
OneTaps avatar
ja tycker oxå vissa forum har helt neurotiska mods som spammar iväg korgningar som dårar även på intressanta o hög kvalitativa trådar :P tror vissa av dom går på tjack o benzo vilket påverkar modererings förmågan :P
Citera
2024-04-13, 01:16
  #3
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag vill inte klaga på en enskild moderator, utan istället fråga liksom… är vissa forum alldeles för övermodererade till vad som är rimligt?

Jag kikade i Språk och där var 9 trådar på första sidan som antingen var flyttade eller låsta. Det ser inte klokt ut. Det var 9 trådar i rad, utan orörda trådar emellan. Okej, nu kanske det beror på att en moderator valde att utföra dessa samtidigt när denne hade tid över, så det blev en hel klump åtgärder på raken där.

Men, ibland går modsen ut alldeles för hårt i modereringen. Jag skulle tro att det finns åtminstone ett halvt dussin subforum som inte skulle behöva modereras mer än en gång i månaden, kanske när något rysstroll postat spam där, så varför denna nit och plikttrogenhet?

Spekulationer av mig förstås, men såhär från utsidan kan man inte se det motiveras. Ni mods kan upplysa en vanlig användare kanske? Vad skulle hända om modereringen blev mer avslappnad i ett sådant forum som Språk?
du får väl läsa anledningarna.
Att påstå att de modereras för hårt bara för att de kommer i klump räcker inte.
Varje forum behöver ses över flera gånger per dag. Om det skall modereras en gång per dag eller en gång per månad beror ju på de fel skribenterna gör.
Viktigt att det modereras SNABBT som fan så att inte folk tror att fel är okey.
T ex att skrivs om judar om det inte är relevant för en språkfråga.
det finns mycket skit i ALLA forum från idioter som bara vill jävlas och leka pajas, rena idioter eller drogpåverkade.
Ligg på! På trådsabotörerna direkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback