Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 08:22
  #121
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Du menar vänster aktiviteterna!
Det är dom som tagit den titlen.

Om det ändå vore så väl att det endast var en sida av det politiska spektrat hade det varit enklare att göra något åt. Men nu är finns dessa överallt och en tydlig tråd finns inte rent politiskt. Däremot är en gemensam nämnare oftast att man är kritisk till "eliten"/staten/big corp / whatever och ser det mesta som ett försök att försämra.
Citera
2024-04-23, 01:03
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
SVT är ett seriöst och föredömligt opartiskt nyhetsorgan som åtnjuter stor respekt världen över. Reportrar och kamerateam möts av respekt, nästan vördnad, i alla sammanhang. Det ska vi svenskar var stolta över och värna.

Att du uppenbart har problem med att förhålla dig till verkligheten råder det ingen tvekan om, du bör ta en paus och sansa dig lite. Du riskerar annars att fastna i en ond cirkel och till slut är du en foliehatt bortom räddning.
Skitsnack om opartisk du är väl sosse så vänster propaganda hela tiden vidrigt partiska och slicka sossarna och miljöpartiet.
Vi lever inte i en demokrati längre vi är en demokratur nu
Citera
2024-05-07, 20:32
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Foliehattarna, Frihetsrörelsen och högerextrema buntar ihop sig mot allt. Det verkar ha släppt totalt i skallen på stollarna. Vad fan ska vi göra med dessa puckon? Tvångsvård eller?

Vad anser du?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...public-service
Den vaccinkritiska och konspiratoriska ”Frihetsrörelsens” facklor och banderoller var ett återkommande inslag på svenska gator under pandemin.

Gruppen skildrades i dokumentärserien ”Rörelsen”.

Demonstrationernas uttalade mål var att ”stoppa vaccinpass och medicinskt tvång”, men när coronarestriktionerna lyftes skiftades istället fokus mot krav på skattesänkningar på drivmedel.

Frihetsrörelsen skingrades därefter.

Men under slutet av 2023 började individer med kopplingar till Frihetsrörelsen åter organisera demonstrationer.

Nu kallas det en ”Kärleksmanifestation för Sverige”, och handlar inte längre primärt om vaccinpass eller bensinpriser.
Här kan du själv bilda dig en uppfattning om dessa foliehattar i "Frihetsrörelsen".

https://www.svtplay.se/rorelsen
Pandemin och restriktionerna ger dem stark medvind. Revolutionen står för dörren. I Sverige är det den så kallade Frihetsrörelsen som tar ledningen i kampen mot den elit som de anser försöker kontrollera oss medborgare och begränsa våra liv. Vad är det för behov som växer sig så starkt att människor blir beredda att utmana lag och ordning? Etnologen Kalle Ström söker svar, under nästan två års tid har han fått unikt tillträde och följt Frihetsrörelsen inifrån.

Du får gärna tro blint på SVT och leva i lögner.
Du får gärna ta alla vacciner och förstöra hälsan.
Du får gärna kämpa och dö för NATO i onödan.

Men inget av dessa kommer jag göra för det gör bara stollar.
Citera
2024-05-07, 20:33
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Skitsnack om opartisk du är väl sosse så vänster propaganda hela tiden vidrigt partiska och slicka sossarna och miljöpartiet.
Vi lever inte i en demokrati längre vi är en demokratur nu

Sverige aldrig haft demokrati för folket får aldrig bestämma hur vi vill leva.
Citera
2024-05-07, 20:37
  #125
Medlem
AndersPersson99s avatar
Om man bildar sig en egen uppfattning nu för tiden så är man en foliehatt.
Citera
2024-05-08, 01:04
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Sverige aldrig haft demokrati för folket får aldrig bestämma hur vi vill leva.
Nej just det
Citera
2024-05-08, 01:49
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Bör inte underskattas. De må verka tokiga, men under ytan är det riktiga mörka krafter som drar i trådarna med målet att polarisera och bryta ner Svensk gemenskap, samt underminera tilliten till allt som gör att en demokratisk stat ens fungerar. Ligger helt i linje med främmande makts intresse, framför allt Kina och Ryssland och börjar man rota bland individerna så hittar man folk som ingått i konstellationer som haft kontakt med Ryska staten.

Det är kända fascister och isolationistiska etnonationalister som bytt strategi. Man kommer ingenstans genom att anspela på den genuina verkligheten man vill införa med att appelera till sin policy för schovonism, uppbröstad hårdhet, våldsförespråkande och den "unika" i vithet längre. Så man har vänt på det hela och anspelar istället på samma strategi som använts historisk av nationella minoritetskulturer och koloniserade, där menar att man utsätts för repression av en övermakt som förstör deras friheter och försöker hjärntvätta dem med kolonial propaganda osv.

Men kollar man på vad de faktiskt demonstrerar mot så finns det en genomgående tråd och det är institutioner som är helt avgörande för en fungerande demokrati. Målet är fortfarande detsamma.

Håller hekt med. De här dårarna kan bli farliga snabbt. Om det kommer in en massa våldsamma tokerier i deras ekokammare på internet kan de snabbt radikaliseras och stokastisk terrorism blir snabbt en poppis strategi.

Hur är inställningen kring tandhälsa nu förtiden. Är det fortfarande fluorfri tandkräm som gäller?


Jag kan ge mig fan på att myvket styrs från kreml och sprids i högerextrema och religiösa kretsar. De verkar hitta fenomen som får känslorna att rusa hos foliehattarna och får dom att driva nån heltokig linje in absurdum som helt baseras på hittepå som dom ser som en del i den globala konspirationen alla bevis och argument mot deras tok avfärdas och de som framför argumenten stämplas som lättledda får eller korrupta agenter som försöker tysta deras röster.

De verkar dela ämnen med varandra över landsgränser utan att se ironin i det hela när de skriker in sina kamptal mot transvestiter i örkeljunga i datorskärmen som de streamar till likasinnade med samma inlevelse som nån amerikan gjorde några veckor tidigare
Citera
2024-05-08, 22:30
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Håller hekt med. De här dårarna kan bli farliga snabbt. Om det kommer in en massa våldsamma tokerier i deras ekokammare på internet kan de snabbt radikaliseras och stokastisk terrorism blir snabbt en poppis strategi.

Hur är inställningen kring tandhälsa nu förtiden. Är det fortfarande fluorfri tandkräm som gäller?


Jag kan ge mig fan på att myvket styrs från kreml och sprids i högerextrema och religiösa kretsar. De verkar hitta fenomen som får känslorna att rusa hos foliehattarna och får dom att driva nån heltokig linje in absurdum som helt baseras på hittepå som dom ser som en del i den globala konspirationen alla bevis och argument mot deras tok avfärdas och de som framför argumenten stämplas som lättledda får eller korrupta agenter som försöker tysta deras röster.

De verkar dela ämnen med varandra över landsgränser utan att se ironin i det hela när de skriker in sina kamptal mot transvestiter i örkeljunga i datorskärmen som de streamar till likasinnade med samma inlevelse som nån amerikan gjorde några veckor tidigare

"Är det fortfarande fluorfri tandkräm som gäller?" = Ja för jag använder fluorfri tandkräm och mina tänder är bättre än någonsin och jag har sluppit gå till tandläkarn på flera flera år.

Jag är glad att jag inte lyssnade på min tandläkare.
Citera
2024-05-08, 23:04
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Du får gärna tro blint på SVT och leva i lögner.
Du får gärna ta alla vacciner och förstöra hälsan.
Du får gärna kämpa och dö för NATO i onödan.

Men inget av dessa kommer jag göra för det gör bara stollar.

Du kan vara lugn, varken NATO eller Försvarsmakten vill ha dig där då du inte skulle överleva ens en dag 😀
Du får helt enkelt sitta och skämmas medans vi riktiga män och kvinnor försvarar ditt värkande arsle efter all påhälsning av Putin 😂
Citera
2024-05-09, 11:09
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Jag är glad att jag inte lyssnade på min tandläkare.

Säger snubben som tror att jorden är platt.

Du är liksom typexemplet på de som tråden handlar om. En stolle som grävt sig så långt ner i sin ekokammare som det överhuvud taget går att komma.
Citera
2024-05-09, 11:12
  #131
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Det finns tom foliehattar som protesterar mot att asfalten som läggs på vägarna innehåller microchips som spårar folks gående, cykling och bilåkande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback