Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-13, 21:36
  #1
Medlem
F-17 match avbruten, aggressiva åskådare på planen för att konfrontera domaren

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-in-pa-planen/
Mötet mellan Karlslund och IFK Lidingö i F17-SM fick avbrytas efter en knapp timme.

Två åskådare sprang in på planen för att konfrontera domaren
Vet någon mer?
Citera
2024-04-13, 22:26
  #2
Medlem
dovAkins avatar
Det är alltså en match mellan flickor 17 år typ?
Citera
2024-04-13, 23:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
F-17 match avbruten, aggressiva åskådare på planen för att konfrontera domaren

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-in-pa-planen/
Mötet mellan Karlslund och IFK Lidingö i F17-SM fick avbrytas efter en knapp timme.

Två åskådare sprang in på planen för att konfrontera domaren
Vet någon mer?

Är väl inte höga odds på att det var familjemedlemmar till en av spelarna, och att deras reaktion var hedersrelaterad. Kan tyckas det var svagt av både domare och arrangerande klubb att inte se till att matchen kunde spelas klart, även om det är oacceptabelt att folk går in på planen. Borde väl bara vara att köra bort albanerna från området och/eller ringa väktare/polis. Och spela färdigt. Men svårt att bedöma när man inte vet mer än det man kan utläsa av artikeln och matchrapporten.

Knappt värt egen tråd, varje gång sånt här händer. Vilket det gör varje säsong på olika nivåer.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2024-04-13 kl. 23:11.
Citera
2024-04-14, 14:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Det är alltså en match mellan flickor 17 år typ?

F17-EM spelas i Sverige här i maj (SVT sänder) och lär följas av toppklubbarna i Europa, så förringa inte den ålderskategorin..
Citera
2024-04-14, 19:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
F-17 match avbruten, aggressiva åskådare på planen för att konfrontera domaren

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-in-pa-planen/
Mötet mellan Karlslund och IFK Lidingö i F17-SM fick avbrytas efter en knapp timme.

Två åskådare sprang in på planen för att konfrontera domaren
Vet någon mer?

Jag var på plats på arenan och såg allting på väldigt nära håll.
En förälder blev irriterad på domaren för att han felaktigt utdelade ett gult kort. Han sa då lite hånfullt: ge henne ett rött också då, 3 ggr upprepade han det. Domaren ber honom att vara tyst och lugna ner sig. Ca 1 minut senare blåser domaren time-out och får fram till tränarbänken. Säger att 2 st i publiken skriker för mycket och behöver lämna arenan.
När domaren pratar med tränarna kommer en av näbben joggande mot ledarna och domaren och säger att han ljuger. En kvinnlig ledare som känner mannen väl går fram till honom och ber honom lämna planen. Munhuggas uppstår mellan mannen och domaren, men han lämnat ändå planen tillsammans med ledaren. Strax därpå kom nästa man in, hans syfte var att ta bort den andra mannen från planen. En annan kvinnlig ledare går fram till honom och visar honom av planen. Hårda ord uppstår mellan domaren och mannen och fula ord kommer ur bådas munnar.
Tillslut lyckas ledarna få de båda männen ut från arenan.
Domaren väljer ändå att blåsa av matchen pga att han säger att han är rädd för sin säkerhet.
Det som rimmar väldigt illa i domarens beteende är dock att han bara ca 30 minuter efter att han blåst av matchen pga vad han själv sa: var rädd, kommer tillbaka till arenan, sladdar in på parkeringen tillsammans med ett släptåg av sina vänner. När några ifrågasätter vad de gör där igen så ljuger han om att han glömt något.

Summa summarum: det var inte rätt av namnen att gå över planen, men det fanns knappast skäl för att matchen inte skulle kunna fortgå.
Citera
2024-04-14, 19:55
  #6
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Jag var på plats på arenan och såg allting på väldigt nära håll.
En förälder blev irriterad på domaren för att han felaktigt utdelade ett gult kort. Han sa då lite hånfullt: ge henne ett rött också då, 3 ggr upprepade han det. Domaren ber honom att vara tyst och lugna ner sig. Ca 1 minut senare blåser domaren time-out och får fram till tränarbänken. Säger att 2 st i publiken skriker för mycket och behöver lämna arenan.
När domaren pratar med tränarna kommer en av näbben joggande mot ledarna och domaren och säger att han ljuger. En kvinnlig ledare som känner mannen väl går fram till honom och ber honom lämna planen. Munhuggas uppstår mellan mannen och domaren, men han lämnat ändå planen tillsammans med ledaren. Strax därpå kom nästa man in, hans syfte var att ta bort den andra mannen från planen. En annan kvinnlig ledare går fram till honom och visar honom av planen. Hårda ord uppstår mellan domaren och mannen och fula ord kommer ur bådas munnar.
Tillslut lyckas ledarna få de båda männen ut från arenan.
Domaren väljer ändå att blåsa av matchen pga att han säger att han är rädd för sin säkerhet.
Det som rimmar väldigt illa i domarens beteende är dock att han bara ca 30 minuter efter att han blåst av matchen pga vad han själv sa: var rädd, kommer tillbaka till arenan, sladdar in på parkeringen tillsammans med ett släptåg av sina vänner. När några ifrågasätter vad de gör där igen så ljuger han om att han glömt något.

Summa summarum: det var inte rätt av namnen att gå över planen, men det fanns knappast skäl för att matchen inte skulle kunna fortgå.

Så man kan säga att domaren var en stor anledning till att det blev som det blev?
Citera
2024-04-14, 20:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Så man kan säga att domaren var en stor anledning till att det blev som det blev?

Ja, det skulle jag säga.
Jag tycker inte att man som domare ska reagera på publiken på det sättet på den här nivån. Det fanns inget hotfullt i det mannen sa, inledningsvis.
Domaren och mannen var från olika länder, jag tror inte att de är bästa vänner med varandra direkt.
Citera
2024-04-14, 20:43
  #8
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Ja, det skulle jag säga.
Jag tycker inte att man som domare ska reagera på publiken på det sättet på den här nivån. Det fanns inget hotfullt i det mannen sa, inledningsvis.
Domaren och mannen var från olika länder, jag tror inte att de är bästa vänner med varandra direkt.

Det som jag mest reagerade på i ditt inlägg var att domaren kom tillbaka med "vänner".
Citera
2024-04-14, 21:10
  #9
Medlem
Exakt! Det kändes väldigt märkligt!
Framförallt eftersom han sa att han var så rädd att han inte ville slutföra matchen.
Och sedan kommer tillbaka efter 30 minuter..
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det som jag mest reagerade på i ditt inlägg var att domaren kom tillbaka med "vänner".
Citera
2024-05-07, 07:46
  #10
Medlem
crocodilelilos avatar
Den enda varningen som är registrerad på matchen är för D. Hasani, så det verkar som om det är den varningen som orsakade lite reaktion från publiken.
https://www.svenskfotboll.se/matchfa...17-ar/5790387/
Man ser tyvärr inte vem som dömde matchen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback