Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-15, 22:04
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Den gamle gladiatorn!
Ja jag säger ju det, att du troligtvis blir lite starkare men lite mindre massa om du tränar ofta.
Men samtidigt så måste du vara duktig på att lyfta om du ska köra tungt och få repp, det är inte för vem som helst.
Hon som tävlar i styrkelyft och som poddade med styrkelabbet så att hon blev lite okomplett med 5*5
Ja och maten och kontinuitet är ju viktigare än några repp hit eller dit
Som dopat sig
Nej du får inte mindre massa, studier visar ju att naturliga får mer massa.
Du måste inte köra få reps och tungt, 5-20 reps bygger lika bra, sen får man ju anpassa efter övning.

5x5 funkar bra i perioder för visa basövningar, sen får man ju komplettera med isolerings övningar för att få det där extra.
Citera
2024-04-15, 22:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Som dopat sig
Nej du får inte mindre massa, studier visar ju att naturliga får mer massa.
Du måste inte köra få reps och tungt, 5-20 reps bygger lika bra, sen får man ju anpassa efter övning.

5x5 funkar bra i perioder för visa basövningar, sen får man ju komplettera med isolerings övningar för att få det där extra.

Jaha så nu kör du 5*5 plus högreppa assistansövningar flera ggr i veckan?
Du får bestämma dig
Citera
2024-04-15, 22:23
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jaha så nu kör du 5*5 plus högreppa assistansövningar flera ggr i veckan?
Du får bestämma dig
Jag varierar för basövningar, men kör högre reps generellt för ''assistansövningar''.

Som exempel gick jag från 170-200 5x5 marklyft utan bälte och remmar under period på drygt 1 år när jag tränade mark 3 gånger i veckan.
Just då så jobbade jag mindre och hade helt enkelt mer tid och vilja för att lägga ner mig.
Då kunde jag köra 1 pass med stop reps 4-6x5 , 1 pass 5x5 där inget var till fail och 1 pass med 1-3or om 8 set.
Ibland kunde jag köra en bit under mitt max och körde 20 set om 1 rep med 1 minut vila.

Sen körde jag övningar som farmers walk med 1 arm för att träna greppet och core, farmers walk med trappbar med mycket vikt, ibland körde jag raka mark istället för vanliga osv. Man kan skriva en uppsats på flera sidor om det.
Citera
2024-04-16, 10:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abstractlost
Tack alla! Efter att ha läst tråden så har jag bestämt mig att avbryta deffen och påbörja en slow bulk.

Om någon kunnig har förslag på bra tredagars program med fokus på muskelbygge, låt mig veta!

Lyft tungt 1-2 pass i veckan, ett lättare pass om du orkar som tredje pass.

Börja med klassiska övningar som knäböj, press, rodd med skivstång. Chins och dips, mm.

Tex dag1: knäböj 5 set. (Inklusive uppvärmning)
Raka marklyft 3 set.
Press 3 set.
Shrugs 5 set.

Dag 2: chins 5 set.
Dips 5 set.
Press 5 set.
Rodd 5 set.
Liggande tricepsextensioner 5 set.

Dag 3: roddmaskin i intervallträning 10 minuter
Bicepscurl
Tricepspulldown


Börja med lägre vikter, öka allt eftersom. Repetitioner 6-9 reps. Och ÄT






Du behöver en inlärningsperiod på några veckor där du vänjer kropp och nervsystem vid tyngre träning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback