Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 01:52
  #1
Medlem
Hej, vet inte om detta är rätt ställe men nu har jag under de senaste dagarna fått samtal sent på natten (runt halv 2) från inget uppringnings ID. Jag läste att det kan komma från polisen och liknande så valde att svara (dumt) och personen sa enbart ”är du trött?” Och skrattade. Tyckte detta var extremt obehagligt och tror det kan vara mitt ex.. men jag är inte säker. Kan jag på något sätt spåra numret eller ta reda på vem som ringde? Om ni kan rekommendera någon app eller likande vore jag oerhört tacksam
Citera
2024-04-15, 02:01
  #2
Medlem
johnjozefssons avatar
Polis ringer för fan inte återkommande mitt i natten.

Men du kan anmäla samtalen till polisen som trakasserier.
Väljer åklagare då att gå vidare med anmälan kommer polisen då att kontakta din mobiloperatör som spårar nummret - trots det är dolt eller inte.
Lycka till!
Citera
2024-04-15, 02:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Polis ringer för fan inte återkommande mitt i natten.
Har hänt mig att både polis och även räddningstjänst har ringt mitt i natten.. Polisen var för att min dåvarande sambo och dotter varit med i en olycka (klarade sig oskadda men fick åka ambulans till sjukhus och hon kunde inte meddela mig själv så polisen gjorde det åt henne)
Räddningstjänsten var när en lagerlokal som nyttjas av min firma stod i lågor, då ringde räddningstjänsten dels för att meddela men även för att fråga om det fanns några brandfarliga vätskor/behållare inne i lokalen)
båda gånger har det varit ”Inget uppringnings-Id” som ringt
Citera
2024-04-15, 02:13
  #4
Medlem
johnjozefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Har hänt mig att både polis och även räddningstjänst har ringt mitt i natten.. Polisen var för att min dåvarande sambo och dotter varit med i en olycka (klarade sig oskadda men fick åka ambulans till sjukhus och hon kunde inte meddela mig själv så polisen gjorde det åt henne)
Räddningstjänsten var när en lagerlokal som nyttjas av min firma stod i lågor, då ringde räddningstjänsten dels för att meddela men även för att fråga om det fanns några brandfarliga vätskor/behållare inne i lokalen)
båda gånger har det varit ”Inget uppringnings-Id” som ringt

Ja men inte återkommande flera nätter i rad kl 02.30
Citera
2024-04-15, 02:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Polis ringer för fan inte återkommande mitt i natten.

Men du kan anmäla samtalen till polisen som trakasserier.
Väljer åklagare då att gå vidare med anmälan kommer polisen då att kontakta din mobiloperatör som spårar nummret - trots det är dolt eller inte.
Lycka till!


Nej precis det jag tänkte också. Jag ska kontakta min mobiloperatör imorgon. Tack för svar
Citera
2024-04-15, 08:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeahLinnea
Nej precis det jag tänkte också. Jag ska kontakta min mobiloperatör imorgon. Tack för svar

Det är inte mobiloperatören du ska kontakta utan polisen.

Mobiloperatören gör inget utan en polisanmälan, samt på begäran av polisen.
Citera
2024-04-18, 18:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det är inte mobiloperatören du ska kontakta utan polisen.

Mobiloperatören gör inget utan en polisanmälan, samt på begäran av polisen.

Det stämmer inte! Åtminstone Telia erbjuder en spårningstjänst för sina kunder. Ingen polisanmälan behövs.


https://www.telia.se/privat/telefoni...telia-sparning
Citera
2024-04-18, 23:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Det stämmer inte! Åtminstone Telia erbjuder en spårningstjänst för sina kunder. Ingen polisanmälan behövs.


https://www.telia.se/privat/telefoni...telia-sparning

hur funkar den i praktiken?
Citera
2024-04-19, 07:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
hur funkar den i praktiken?

Ingen aning! Det får man nog kolla med Telia.

Observera att den uppringda personen måste vara kund hos Telia för att kunna nyttja den här tjänsten.
Jag hittar ingen info om övriga telebolag har liknande tjänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback