Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-16, 22:07
  #13
Medlem
Vem0ths avatar
TS verkar inte ta svar på ett vuxet sätt. Men jag ger ett vuxet svar ändå.

Keto är bra för hud och hår, dessa delar på kroppen uppskattar ämnen som finns i protein och fetter. Håravfall är helt enkelt genetiskt, det går liksom inte att förhindra genom kost utan det är hårimplantat som gäller.

Men att sänka ned kolhydraterna kraftigt kommer påverka både din energi och hjärnkapacitet. Man blir tröttare, mentalt segare och även få humörsvängningar när man trappar ned kolhydraterna ordentligt. Något absolut perfekt att tillsätta i dieten är knäckebröd, tillsätta gärna så att du äter en hel knäckebrödskaka var tredje dygn. Bara ha det vid sidan åt, inget smör på. Det ska bara bli ca 150 kallar extra i kaloriintaget men det lilla är värt för att må bättre under dieten.
Citera
2024-04-18, 03:45
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funderar på att börja äta keto har gjort det förut bästa dieten min mage har aldrig mått bättre samt kött, salt, ägg, smör, olivolja, grädde, ost, goda oliver andra grönsaker lite frukt är typ det ända jag gillar att äta. Dessutom slipper man krascha efter varje måltid och blir så jävla snygg huden magen helt perfekt calvin klein modell i spegeln plus dessutom jag undviker alkohol mer då vilket inte är något jag borde dricka egentligen. Eller håller mig till olika sprit x schweppes zero-varianter.

Men har märkt när jag åt detta i 6 månder eller mer riktigt strikt att mitt hår blev tunnare från fluffigt tjockt och fick problem med att det inte växte ut nytt hår på nya ställen som det ska började noja tunnhårighet och grejer hamnade av slumpen tillbaks till kolhydratträsket mitt hår blev bättre igen. Var i tidiga 20-års åldern då inte normalt håravfall med åldern asså och det växte ju ut igen när jag började äta kolhydrater igen.

Behöver kroppen vara glukosdriven för att håret ska hållas eller vadå?

Varför uppstår detta problemet och hur löser man det om det går att lösas? Jaja ni som inte har det här problemet glad för er jag fick det problemet i alla fall och verkar inte vara helt ensam när jag googlade.

Ketokost orsakar inte tunnhårighet eller håravfall, det har du bara inbillat dig.


Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Förstår precis.
Det är säkert en bra diet om man är tjock, krökar och ligger på sofflocket.

Annars kan man göra som alla andra och äta normalt, dra ner på krökat och lite kolhydrater och aktivera sig fysiskt

Du har ingen aning vad du svamlar om, läs på.
__________________
Senast redigerad av ModeratorHora99 2024-04-18 kl. 03:47.
Citera
2024-04-18, 03:47
  #15
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorHora99
Ketokost orsakar inte tunnhårighet eller håravfall, det har du bara inbillat dig.
Du kan googla det är en del som har problemet dietdoctor tar upp saken trots att dom prisar den här kosten annars till och med. Ljug inte när du skriver.
Citera
2024-04-18, 03:50
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Du kan googla det är en del som har problemet dietdoctor tar upp saken trots att dom prisar den här kosten annars till och med. Ljug inte när du skriver.

Som sagt, du verkar mentalt vara ett barn, varför startar du en tråd om din pundarnoja och sen inte kan ta svaren du får? Sluta ljug själv din idiot. Bara för att du har mentala problem innebär det inte att vi andra måste gå med på dina vanföreställningar.
Det finns inget på dietdoctor som beskriver tunnhårighet/håravfall som ett resultat av ketokost.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback