Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-04-18, 03:20
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag har hund och ett heltidsjobb där hon inte kan vara med. Hon är på hunddagis när jag jobbar men det är inte optimalt. När jag kommer hem, trött som ett jävla djur, har hon vilat och är full av energi. Nu har jag en hund med väldigt mycket energi och det går nog bättre för de som skaffar en ren sällskapsras. Det kommer jag göra nästa gång.

vad är det för hunddagis som inte aktiverar hunden?, min är helt färdig efter en dag men lek och bus på dagis.
Citera
2024-04-18, 09:19
  #98
Medlem
Fruxo9987s avatar
Dom enda som ska ha hund är dom som bor i eget hus och kan se till att hunden har sällskap hemma i princip alltid. Då får man jobba hemma, vara pensionär, ha hundpassare eller liknande. Det är enda sättet och jag ska berätta varför.

Jag bor i lägenhet och varenda granne jag haft som haft hund har varit störiga pga det.
Dom lämnar den ensam och så sitter den hemma och skäller så man blir tokig.

Tar man med hunden till jobbet så tvingar man alla på jobbet att stå ut med hunden också. Den skäller, ska ha uppmärksamhet av folk och så vidare, vilket medarbetarna inte bett om. Varje gång någon på min arbetsplats haft hund med sig så har jag tyckt det är jobbigt att den skäller, springer runt och stör uppmärksamheten etc.

Många hundägare i lägenhet eller som tar med den till jobbet är väldigt egoistiska som utsätter andra för den störande inverkan som deras hund har på alla runtomkring.
Citera
2024-04-18, 09:37
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Vi har INTE skaffat ny hund vår hund dog för ca 5 år sedan.

För mycket jobb med barn, jobba heltid och hund om man skall ge hunden ett riktigt bra liv också i veckorna.
Vi bor i villa utanför stan men det spelar ingen roll.

Skaffa ett självständigt djur om du har barn/jobb är mitt tips.

Ja katt är ju ett utmärkt djur att ha om man har lite mindre tid.
Citera
2024-04-18, 14:11
  #100
Moderator
Sun Rulers avatar
Det är ett pusslande som ibland kan bli utmanande.
Vi löser det genom att turas om att jobba hemifrån varannan dag jag och min hustru. Ibland kan hon ta med hunden i jobbet men på mitt kontor är hundar inte välkomna.
Citera
2024-04-18, 16:57
  #101
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Trodde du hundar var gratis?
Nej, kostar skjortan! Läskunnig?
Citera
2024-04-18, 18:25
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Nej, kostar skjortan! Läskunnig?
Kostar att bli vuxen
Citera
2024-04-18, 18:59
  #103
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Kostar att bli vuxen
Lyck till då.
Citera
2024-04-18, 22:46
  #104
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Dom enda som ska ha hund är dom som bor i eget hus och kan se till att hunden har sällskap hemma i princip alltid. Då får man jobba hemma, vara pensionär, ha hundpassare eller liknande. Det är enda sättet och jag ska berätta varför.

Jag bor i lägenhet och varenda granne jag haft som haft hund har varit störiga pga det.
Dom lämnar den ensam och så sitter den hemma och skäller så man blir tokig.

Jag bor i lägenhet och mina grannar blir inte störda. Det beror på att jag inte har en hund som skäller för jämnan. Visst får den vara ensam hemma ibland, men det är inte många timmar i veckan totalt sett. Det går utmärkt att ha hund i lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Tar man med hunden till jobbet så tvingar man alla på jobbet att stå ut med hunden också. Den skäller, ska ha uppmärksamhet av folk och så vidare, vilket medarbetarna inte bett om. Varje gång någon på min arbetsplats haft hund med sig så har jag tyckt det är jobbigt att den skäller, springer runt och stör uppmärksamheten etc.

På min arbetsplats är hunden en glädjespridare som alla blir glada av.
Citera
2024-04-18, 22:55
  #105
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag jobbar huvudsakligen på jourtider dvs kvällar och helger. Övriga familjen jobbar måndag-fredag. Så där är i princip alltid någon hemma. Det kan skilja på någon enstaka timme och då klarar sig hundarna själva.

En god idé kan vara att ha ett samarbete. När min mamma skaffade hund var den dagtid hos mormor som var pensionär.

Jag känner de som jobbar på kontor som tar med sig hunden. Men det beror väl dels på hunden och dels på arbetsgivaren.

Citat:
Ursprungligen postat av iddqd1337
Ca 115k brutto ger 70k netto. Låter dock väldigt mycket för att köra lastbil.

Lär vara en månad med mycket övertid då ett kollektivavtal med transport ger ca 30 brutto. Måste alltså vara flera dagars övertid i raken. Det säger sig självt att siffran är fabulerad.
Citera
2024-04-19, 09:21
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Jag har hund och sover minst åtta timmar på natten.
Berätta inte för nån för då kan länsstyrelsen komma och stjäla din hund om de är på det humöret.
Citera
2024-04-19, 10:39
  #107
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Jag bor i lägenhet och mina grannar blir inte störda. Det beror på att jag inte har en hund som skäller för jämnan. Visst får den vara ensam hemma ibland, men det är inte många timmar i veckan totalt sett. Det går utmärkt att ha hund i lägenhet.



På min arbetsplats är hunden en glädjespridare som alla blir glada av.

Det är vad DU tror ja
Du är ett perfekt exempel på den typen av hundägarmentalitet jag pratar om.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback