Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-21, 10:18
  #13
Medlem
Jag tror det är väldigt få "vanliga människor" är insatta och som känner till feminismens utveckling.

Folk har annat att fundera på och göra i sin vardag.

Det verkar vara folk i universitetsvärlden, vissa media och kulturfolk och politiker.

Fortfarande tänker jag att folk röstar S eller V för fördelningspolitik och MP för att man tänker att miljöfrågorna är viktiga för framtiden. Personer som inte själva lever nära transpersoner är nog inte alls insatta över kidnappningen av partierna.

Jag lite förundrad över hur du och andra här på flashback tar er tid att läsa litteratur och fördjupa er i feminismens ideologi Jag har inte ens som kvinna gjort det. Men jag tycker det är bra gjort att ni öppnar mina ögon. Det är ju sällan media informerar.

Däremot tog jag striden hemma när jag förklarade för mina barn att det bara finns två kön xx och xy. Jag sa också att de flesta är hetero. Det finns ju andra ungdomar i skolan som säger något annat. Därför blev det en stor och förvirrad diskussion här hemma.

Att byta juridiskt kön är helt obegripligt. Om någon är född man men känner sig som en kvinna så får man ha den personligheten, men man är fortfarande född man. Jag är inte fascist.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2024-04-21 kl. 11:14.
Citera
2024-04-23, 13:26
  #14
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag tror det är väldigt få "vanliga människor" är insatta och som känner till feminismens utveckling.

De som kallar sig feminister vet ingenting heller i regel. Det framgår tydligt när man diskuterar med självutnämnda feminister, både i verkligheten och på forumet. Det enda man får som svar av dessa kretiner är att feminismen står "jämställdhet", vilket är något som för det första inte ens kan existera, och för det andra är det absolut inte vad feminismen står för.

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag lite förundrad över hur du och andra här på flashback tar er tid att läsa litteratur och fördjupa er i feminismens ideologi Jag har inte ens som kvinna gjort det. Men jag tycker det är bra gjort att ni öppnar mina ögon. Det är ju sällan media informerar.

Media kommer bara att ljuga för dig, men att ta reda på vad den moderna feministiska ideologin bygger på är inte särskilt tidskrävande då det är en intellektuellt fattig ideologi. Det räcker med att läsa Butlers bok Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity som är en kort bok av urusel kvalité. SCUM-manifestet kan man också läsa på typ 10 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Däremot tog jag striden hemma när jag förklarade för mina barn att det bara finns två kön xx och xy. Jag sa också att de flesta är hetero. Det finns ju andra ungdomar i skolan som säger något annat. Därför blev det en stor och förvirrad diskussion här hemma.

Det är tragiskt att man måste förklara sådana här saker för barn numera. Det behövdes inte ens för 20 år sedan. Det är en massiv hjärntvätt av barn i feministisk könsideologi som pågår ifrån alla håll. Det börjar redan på dagis.
Citera
2024-04-27, 06:38
  #15
Medlem
Mnja säger jag!

Judit Butlers ursprungliga arbeten var nog egentligen tänkta att nyttjas vid tex den mycket exakta vetenskapen litteraturanalys=).
Nu vet jag inte vad tanten surrar om idag men hon har iallafall uttalat sig tidigare om att hennes ”forskning” inte är lämplig som politiskt manifest.

Postmodernismen och Judit butlers påhitt är dock en ganska naturlig utveckling i länder där kvinnorna de facto blivit jämställda männen. I Norden är dom jämställda och inom många områden helt dominerande.
De sista gaphalsarna skriker fortfarande om den promillen som sitter i bolagsstyrelser men i övrigt kan ju folk göra vad dom vill.


Hbtq+$£% bör ses för vad det är. En subkultur för unga som ersatt andra subkulturer inom tex musik. Skillnaden mot förr är väl att det sipprar in bland myndigheter, skolor osv. och det är ju faktiskt till största del kvinnors fel.
Blir intressant att se om dom kommer ångra sig när en stor hårig man ska duscha med dom på badhuset 😁
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback