Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-04-22, 17:23
  #85
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
De är slipade de bedragarna, "rör sig över stora områden" för att helgarderar sig.
De vänder sig till folk som från redan från början v i l l tro på det som sägs, redan där har de övertaget... rejält.

Vanligt förekommande.

*Nära vatten---Kan stämma precis överallt, vi har vatten överallt i detta land.
Missar de det ibland, så finns det säkert rör eller cisterner att skylla på....tro mig, det finns alltid kryphål.
*Skog, se ovan.
*De nämner färg på bil, vanligtvis dock ljus eller mörk 50% gardering där, stor chans att få rätt.
Blir det fel finns utvägar som, bilar är svårt, bilen smutsig, snö på bilen osv.

Slutsatsen är att de egentligen inte säger någonting, alldeles för mycket svävande svar som kanske låter bra för den mottagliga men absolut värt noll för de som orkar tänka själva.

Dessutom kan de med sina gissningslekar kanske föra bort de behövande från vad som kan ha varit ett rätt spår till att faktiskt förstöra allt....vad det nu kan vara, försvunnen person, mord....leta släktingar mm.

Nä, det är otroligt ohederliga lögnhalsar som skor sig på andras olycka och deras desperation.
Det borde faktiskt vara olagligt!


Håller med! Dessa ” medium” skor sig på människors sorg, oro, våndor..

Talar lite vagt om något/ någon som vi alla kan relatera till, som du skrev.

Och när det blir ett stickspår, så hittar man andra, som gemene man kan relatera till.
Och så fortsätter det...tills man träffar rätt..

Men, det här mediumet som TS konsulterat, drog uppenbart sina ” förmågor” längre - då det pratade om ett specifikt årtal.

Tycker själv att det skulle kännas ganska obehagligt, även om själv mer tycker att s.k medium nog mest är charlataner med pengar i sikte att mjölka ur ,för oroade/sorgsna människor.

Vore f.ö spännande här i tråden, om ett medium bemötte och gav sin version!
Citera
2024-04-22, 18:49
  #86
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Håller med! Dessa ” medium” skor sig på människors sorg, oro, våndor..

Talar lite vagt om något/ någon som vi alla kan relatera till, som du skrev.

Och när det blir ett stickspår, så hittar man andra, som gemene man kan relatera till.
Och så fortsätter det...tills man träffar rätt..

Men, det här mediumet som TS konsulterat, drog uppenbart sina ” förmågor” längre - då det pratade om ett specifikt årtal.

Tycker själv att det skulle kännas ganska obehagligt, även om själv mer tycker att s.k medium nog mest är charlataner med pengar i sikte att mjölka ur ,för oroade/sorgsna människor.

Vore f.ö spännande här i tråden, om ett medium bemötte och gav sin version!

Det vore verkligen att intressant!
Är det ingen som synar dessa bedragare?
Helt vansinnigt att många har egna tv-program...som har höga tittarsiffror dessutom 😵‍💫
Min egen morsa sväljer allt med hull och hår, har försökt prata förstånd med henne men det är helt omöjligt 😅
Citera
2024-04-23, 18:40
  #87
Medlem
TwoThousands avatar
Vindarna viskar vårt namn, lyssnar upp och åtgärdar sedan problemet.

Vad som sker efter döden verkar att vara en hemlighet.
Endast någon sierska ska få se förflutet nutid o framtid.
Citera
2024-04-24, 13:10
  #88
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Håller med! Dessa ” medium” skor sig på människors sorg, oro, våndor..

Talar lite vagt om något/ någon som vi alla kan relatera till, som du skrev.

Och när det blir ett stickspår, så hittar man andra, som gemene man kan relatera till.
Och så fortsätter det...tills man träffar rätt..

Men, det här mediumet som TS konsulterat, drog uppenbart sina ” förmågor” längre - då det pratade om ett specifikt årtal.

Tycker själv att det skulle kännas ganska obehagligt, även om själv mer tycker att s.k medium nog mest är charlataner med pengar i sikte att mjölka ur ,för oroade/sorgsna människor.

Vore f.ö spännande här i tråden, om ett medium bemötte och gav sin version!

Det som gör henne mer trovärdig dock är att hon inte har detta som ”yrke”, hon gjorde mig en tjänst och ville inte ha betalt.
Citera
2024-04-24, 13:30
  #89
Medlem
Nej. Precis som med spöken, varför skulle dessa bara visa sig för vissa människor
Citera
2024-04-24, 18:15
  #90
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Det som gör henne mer trovärdig dock är att hon inte har detta som ”yrke”, hon gjorde mig en tjänst och ville inte ha betalt.


Vill varken föringa eller förlöjliga det du fått till dig från den här personen.

Undrar mer, hur dessa s.k ” mediala” människor kan öppna upp till guider/ andevärlden/ Livet efter detta?
Är de utvalda?

Om jag hade varit du, hade jag inte funderat vidare på det specifika årtalet du fick genom mediumet, (när något livsomvälvande ska hända..)

Utan bara fokuserat på livet här och nu.
Citera
2024-04-24, 22:01
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Det som gör henne mer trovärdig dock är att hon inte har detta som ”yrke”, hon gjorde mig en tjänst och ville inte ha betalt.

Rensa din inkorg syster.
Citera
2024-04-25, 19:59
  #92
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Det vore verkligen att intressant!
Är det ingen som synar dessa bedragare?
Helt vansinnigt att många har egna tv-program...som har höga tittarsiffror dessutom 😵‍💫
Min egen morsa sväljer allt med hull och hår, har försökt prata förstånd med henne men det är helt omöjligt 😅


Bedragare eller ej, kan vi inte efterfrågar ett s.k Medium här i tråden?

Som kan bemöta våra frågor??
Citera
2024-04-26, 00:20
  #93
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Du är modig. Jag är alldeles för feg för att gå till en sierska.
Är du säker på att det är feghet? Kan det inte vara så att du helt enkelt INTE är dum i hela huvudet? Att det är orsaken till att du inte går till sierskor? För det brukar vara ett absolut krav, ska man gå och lyssna på en lallare som hittar på grejer och "spår" dig, ja då måste man vara dum i huvudet något så djävulskt.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback