Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 23:26
  #229
Medlem
Noctones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kör helikoptern med snorren. Få kvinnor som klarar det.

Menar du att styra en luftfarkost av helikoptertyp medelst penis? Eller göra en cirkulär rörelse medelst penis?
Citera
2024-04-20, 00:01
  #230
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Reparera hydraliken på skogsmaskiner är det i särklass manligaste man kan göra,
fast det tar lite tid att lära sej.

Jag säger inte emot, fast kunna byta och fila en motorsågskedja är väl i alla fall en liten bit på väg?
Citera
2024-04-20, 00:13
  #231
Medlem
megamics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tända en brasa.

Med tändstål.

Såga ner ett träd och få det att falla åt rätt håll. Kräver lite inövning kanske, men visst är det manligt.
Fast även kvinnor kan starta en motorsåg så det kanske inte är enbart manligt, mest coolt.
Citera
2024-04-20, 07:44
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag säger inte emot, fast kunna byta och fila en motorsågskedja är väl i alla fall en liten bit på väg?

Det är sant det är bara att börja, vem vet det kanske slutar med att du försörjer fru
och 10 barn själv medans hon är hemmafru och du drar in stålarna genom att arbeta
på oljeplattform.

Det är synbara att det är så jobbigt att vara riktigt manlig bara.
Citera
2024-04-20, 11:38
  #233
Medlem
mangoraja4evigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangoraja4evigt
Tror det här är några användbara egenskaper som kan komma att stärka ens manliga anda:
1. Hur man dräper och flår ett lejon med endast flinta som vapen samt verktyg
2. Bajsa i skogen
3. Hålla dörren öppen för kvinnor
4. Kunna mycket om romarriket
5. Kunna dricka 3 Arboga på under 10 minuter

Honorable Mention:
6. Ha händerna innanför kalsongerna på pungen
7. Att klia sig på pungen och lukta på fingrarna.
Citera
2024-04-22, 09:48
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Det är en intressant teori. Då blir ju även min kunskap om japanska antikviteter manligt förutsatt att jag packiterar den rätt...

Om jag förstått mig själv rätt så torde dina antikviteter vara ytterst manliga om din ryggsäck är intakt
Citera
2024-04-23, 13:24
  #235
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ju mer manliga saker man kan ju mer manlig är man.

Men en del manliga saker tar tid att lära sig, andra går snabbt.

Vilka manliga saker kan man lära sig på kort tid? För varje sak man lär sig så ökar manligheten en smula. Kanske kan man vara hela 10-20 procent mer manlig redan till sommaren!

Låt oss bli mer manliga redan idag!

Förslag?

Byta däck
Byta proppar
Spika ihop en terass
Bygga hus
Bjud henne på mat på alla dejter
Kan en man inte det här är det svårt att bli våt.
Citera
2024-04-23, 14:25
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ju mer manliga saker man kan ju mer manlig är man.

Men en del manliga saker tar tid att lära sig, andra går snabbt.

Vilka manliga saker kan man lära sig på kort tid? För varje sak man lär sig så ökar manligheten en smula. Kanske kan man vara hela 10-20 procent mer manlig redan till sommaren!

Låt oss bli mer manliga redan idag!

Förslag?

Att angöra en brygga?

https://www.youtube.com/watch?v=wySjem8_AA8
Citera
2024-04-26, 15:06
  #237
Medlem
Nordoxens avatar
Intressant trådstart tycker jag. Mycket man kan (och bör) lära sig som man, inte bara för manlighetens skull utan kanske främst för den personliga utvecklingens skull. För man lär sig väldigt många användbara färdigheter som både en själv och alla i ens omgivning kommer ha nytta av för resten av livet. Dessutom är det ofta en rolig process att lära sig något nytt också.

Problemet här är dock att det efterfrågas manliga saker som går att lära sig på kort tid. Det som är manligt tar ju dock oftast ganska lång tid att lära sig och bemästra (att lära sig fixa en motor/maskin, snickra eller jaga och flå ett får är knappast något man lär sig på en eftermiddag).

Men här kommer några saker jag kommer på på raka arm som är relativt enkla ting att lära sig och som både är manligt och användbart:

- Kunna göra upp en säker och pålitlig eld i olika typer av eldstäder och väderförhållanden, med så många olika typer av material och metoder som möjligt. Att t.ex. kunna göra en lägereld med tändstål och allting är genomblött ute är ett jättebra mål att ha.

- Lära sig hantera olika typer av redskap och verktyg. Både elektriska (t.ex. olika typer av borrmaskiner, motorsågar, trädgårdsredskap) men även handverktyg (hur många kan egentligen göra en planka platt med enbart en hyvel?).

- Kunna navigera med karta och kompass, samt veta hur man konstruerar ett bra vindskydd ifall man måste övernatta i vildmarken utan tillgång till tält.

- Kunna utföra enklare fix i hemmet. Allt ifrån att kunna fixa stopp i avlopp till att hänga upp saker på väggarna på korrekt sätt (veta vilka pluggar som passar till vad, kunna sätta upp en TV på väggen etc), och veta hur man spacklar, målar och tapetserar. I denna punkt inkluderar jag även att hålla koll på hur allt funkar i huset om man bor i villa. T.ex. kan hantera värmepumpar, proppskåp, vattenfilter, luftavfuktare och liknande.

- Kunna hantera olika typer av fordon och laster. T.ex. kunna fickparkera, känna sig trygg med större skåp/flyttbilar och veta hur man backar med släp och husvagnar. Bor man i norrland förväntas man också veta hur man behärskar en skoter. I detta inkluderar jag även däckbyte och hur man fixar cykelpunkteringar etc.

- Kunna fånga, rensa och tillaga sin egen fisk

- Kunna utföra enklare snickeriarbeten. T.ex. veta hur man sätter plintar, bygger en altan, sätter upp en gipsvägg o.s.v.

- Denna kanske inte räknas in p.g.a. "kort tid" kravet. Men att kunna segla och kunna förankra en båt vid en brygga, åtminstone med en motorbåt, är manligt.

- Kunna raka sig med med en rakkniv

- Kunna njuta och veta skillnader mellan olika typer av whisky. I detta ingår även pipa/cigarr för de som röker. Samt att kunna brygga sin egen öl eller hembränt.

- Kunna lösa grundläggande tekniska problem. Strular nåt med datorn, internet eller TV:n i hemmet? Då kan du räkna dig med att familjen vänder sig till pappan (eller tonårskillen) i hemmet...

- Kunna marklyfta minst sin egen kroppsvikt (gärna närmare det dubbla) och ha koll på grundläggande styrkeövningar och kost.

- Vara förberedd och kunna agera om en kris inträffar. Att ha en plan för när elen slås ut eller hur man bemöter eventuella inkräktare.

Behärskar man allt eller det mesta ovan så skulle jag vilja hävda att man är en bra bit på vägen.
__________________
Senast redigerad av Nordoxen 2024-04-26 kl. 15:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback