Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 11:21
  #1
Medlem
Hej,

För fem dagar sedan tog jag en Hero 3mg THCH Gummies, och effekten var betydligt starkare och mer obehaglig än jag hade förväntat mig. De intensiva effekterna avtog under kvällen efter att jag sovit, men hela upplevelsen var en chockerande och otrevlig erfarenhet. Jag hade inte förväntat mig en så kraftig reaktion, och upplevde stark ångest, yrsel och allmänt dåligt mående.

Tyvärr kvarstår många av de obehagliga symptomen än idag. Jag upplever en ovanligt hög ångestnivå, högre än någonsin tidigare, och den tycks inte avta. Jag har tagit Stesolid 2.5mg för att lindra symptomen något, men det har inte gett fullständig lindring. Jag känner mig nedstämd, lätt yr, skakig, och ibland känns det som att känseln i min kropp är förändrad. Det är svårt att beskriva.

Jag har sovit ungefär 9 timmar varje natt sedan händelsen. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av droger och har bestämt mig för att aldrig mer använda dem.

Vad kan jag göra för att hantera dessa kvarstående symptom och må bättre? Jag skulle uppskatta alla råd.
Citera
2024-04-19, 11:27
  #2
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Rör på dig mycket , ta ett skogsbad, sluta upp med massa pillerknaprande för att försöka släta över symtomen, du ska klara det utan fler droger eller alkohol.
Citera
2024-04-19, 11:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceracer
Hej,

För fem dagar sedan tog jag en Hero 3mg THCH Gummies, och effekten var betydligt starkare och mer obehaglig än jag hade förväntat mig. De intensiva effekterna avtog under kvällen efter att jag sovit, men hela upplevelsen var en chockerande och otrevlig erfarenhet. Jag hade inte förväntat mig en så kraftig reaktion, och upplevde stark ångest, yrsel och allmänt dåligt mående.

Tyvärr kvarstår många av de obehagliga symptomen än idag. Jag upplever en ovanligt hög ångestnivå, högre än någonsin tidigare, och den tycks inte avta. Jag har tagit Stesolid 2.5mg för att lindra symptomen något, men det har inte gett fullständig lindring. Jag känner mig nedstämd, lätt yr, skakig, och ibland känns det som att känseln i min kropp är förändrad. Det är svårt att beskriva.

Jag har sovit ungefär 9 timmar varje natt sedan händelsen. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av droger och har bestämt mig för att aldrig mer använda dem.

Vad kan jag göra för att hantera dessa kvarstående symptom och må bättre? Jag skulle uppskatta alla råd.

Det kommer att gå över. Säg det till dig själv och försök slappna av.

Jag har samma erfarenhet av dessa gummies och har kommit fram till samma slutsats.
Citera
2024-04-19, 12:00
  #4
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faceracer
Hej,

För fem dagar sedan tog jag en Hero 3mg THCH Gummies, och effekten var betydligt starkare och mer obehaglig än jag hade förväntat mig. De intensiva effekterna avtog under kvällen efter att jag sovit, men hela upplevelsen var en chockerande och otrevlig erfarenhet. Jag hade inte förväntat mig en så kraftig reaktion, och upplevde stark ångest, yrsel och allmänt dåligt mående.

Tyvärr kvarstår många av de obehagliga symptomen än idag. Jag upplever en ovanligt hög ångestnivå, högre än någonsin tidigare, och den tycks inte avta. Jag har tagit Stesolid 2.5mg för att lindra symptomen något, men det har inte gett fullständig lindring. Jag känner mig nedstämd, lätt yr, skakig, och ibland känns det som att känseln i min kropp är förändrad. Det är svårt att beskriva.

Jag har sovit ungefär 9 timmar varje natt sedan händelsen. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av droger och har bestämt mig för att aldrig mer använda dem.

Vad kan jag göra för att hantera dessa kvarstående symptom och må bättre? Jag skulle uppskatta alla råd.

Ät saker med socker i och ta en varm dusch och chilla. Sen i fortsättningen rekommenderar jag riktig cannabis och inte kemiskt framtagna varianter.
Citera
2024-04-19, 13:09
  #5
Medlem
killdozer666s avatar
Du har ställt till det lite för dig själv med lite oreda i kroppen, men det är sådant som kroppen läker ut om du tar hand om dig ordentligt. Knapra ingen mer Stesolid eller piller. Ät bra mat, vila, motionera och tänk på att känslor är flyktiga och det kommer bli bättre. Gör saker du tycker om och låt bara ångesten finnas med utan att du lägger vikt vid den.

Min kompis botade sin ångest med att börja tänka att "äh,vi ska ändå alla dö". Hennes psykolog tyckte inte det var helt ultimat men hon får inte ångest i samma utsträckning sedan hon började tänka så. Så försök hitta ett mindset där du helt enkelt låter ångesten vara vad den är men bry dig inte om den, medan du samtidigt gör saker som är bra för både kropp och själ. Näring, vila, motion är key i allt.
Citera
2024-04-19, 14:22
  #6
Medlem
Byxfuckers avatar
Det går över, men sen hur lång tid är oklart.

Motion, umgås med folk du tycker om och befinn dig i naturen så ska du se att det blir bättre.
Citera
2024-04-19, 14:36
  #7
Medlem
Tack för alla tipps, jag uppskattar verkligen det
Citera
2024-04-19, 18:10
  #8
Medlem
Det går över.
En polare käkade 900mg haschkakor en gång. Han var tvärbäng i ett halvt dygn. Tog nån vecka innan han kände att han var tillbaka.

Sen kan du ha anlag för olika psykiska sjukdomar eller svagt psyke rent generellt. Då är droger ofta ett dåligt alternativ. Oavsett om det är alkohol, cannabis, heroin eller tjack.
Citera
2024-04-19, 19:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceracer
Hej,

För fem dagar sedan tog jag en Hero 3mg THCH Gummies, och effekten var betydligt starkare och mer obehaglig än jag hade förväntat mig. De intensiva effekterna avtog under kvällen efter att jag sovit, men hela upplevelsen var en chockerande och otrevlig erfarenhet. Jag hade inte förväntat mig en så kraftig reaktion, och upplevde stark ångest, yrsel och allmänt dåligt mående.

Tyvärr kvarstår många av de obehagliga symptomen än idag. Jag upplever en ovanligt hög ångestnivå, högre än någonsin tidigare, och den tycks inte avta. Jag har tagit Stesolid 2.5mg för att lindra symptomen något, men det har inte gett fullständig lindring. Jag känner mig nedstämd, lätt yr, skakig, och ibland känns det som att känseln i min kropp är förändrad. Det är svårt att beskriva.

Jag har sovit ungefär 9 timmar varje natt sedan händelsen. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av droger och har bestämt mig för att aldrig mer använda dem.

Vad kan jag göra för att hantera dessa kvarstående symptom och må bättre? Jag skulle uppskatta alla råd.
Sitter i huvudet, det går över.
Citera
2024-04-19, 20:43
  #10
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Du har ställt till det lite för dig själv med lite oreda i kroppen, men det är sådant som kroppen läker ut om du tar hand om dig ordentligt. Knapra ingen mer Stesolid eller piller. Ät bra mat, vila, motionera och tänk på att känslor är flyktiga och det kommer bli bättre. Gör saker du tycker om och låt bara ångesten finnas med utan att du lägger vikt vid den.

Min kompis botade sin ångest med att börja tänka att "äh,vi ska ändå alla dö". Hennes psykolog tyckte inte det var helt ultimat men hon får inte ångest i samma utsträckning sedan hon började tänka så. Så försök hitta ett mindset där du helt enkelt låter ångesten vara vad den är men bry dig inte om den, medan du samtidigt gör saker som är bra för både kropp och själ. Näring, vila, motion är key i allt.

”Bara tänk att vi ska ändå alla dö för att få bort din ångest”

Förlåt men skrattade högt. Man har läst många keffa råd på flashback men aa detta tog någon form av pris. Märks att du aldrig haft riktig ångest och det gratulerar jag dig till. Gratulerar din kompis till samma sak
Citera
2024-04-20, 06:05
  #11
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
”Bara tänk att vi ska ändå alla dö för att få bort din ångest”

Förlåt men skrattade högt. Man har läst många keffa råd på flashback men aa detta tog någon form av pris. Märks att du aldrig haft riktig ångest och det gratulerar jag dig till. Gratulerar din kompis till samma sak

Jag sa inte att jag tycker det är ett bra råd, jag lider av ångest då och då och för mig funkar den tanken inte alls. Ville bara påtala att man behöver hitta sin egen grej för att lindra det, och det behöver inte alltid vara samma sak som alla andra. Det är min kompis som blir hjälpt av just den tanken. Alla saker som funkar är ju bra men högst individuella, ibland måste man tänka utanför boxen för att hitta sin egen lindring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback