Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-20, 20:43
  #61
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Ja, och det motsvarar killen som vill bara ligga men inte bränna några broar. Han sätter "seriöst förhållande" för att fånga in alla fiskar i nätet (om han är snygg dvs ).

Men 33+ kvinnor som vill ha barn måste vara ärliga. De har bråttom

Finns lite för få nyanser på Tinder verkar det som. Borde finnas ett alternativ "kan tänka mig fler barn om situationen är den rätta, men är annars nöjd som det är"
Citera
2024-04-20, 20:47
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Finns lite för få nyanser på Tinder verkar det som. Borde finnas ett alternativ "kan tänka mig fler barn om situationen är den rätta, men är annars nöjd som det är"

"Har barn och vill inte ha fler men det beror på vem du är"

Skrämmer säkert inte bort någon!
Citera
2024-04-20, 20:50
  #63
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
"Har barn och vill inte ha fler men det beror på vem du är"

Skrämmer säkert inte bort någon!

Låter så negativt.
Kanske: "det beror på hur saker utvecklar sig, jag kanske kan ändra mig om vi trivs väldigt bra ihop och du absolut vill ha barn och..."

Ja, inte vet jag. Jag har aldrig hängt på Tinder.
Men jag var i en situation att jag hade två barn och var nöjd med det, hade skilt mig, livet rullade på... Träffade en ny man för nio år sen och har nu tre fött tre barn till. Det var inget man hade siktet inställt på men det var så det blev.
Citera
2024-04-20, 20:58
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Låter så negativt.
Kanske: "det beror på hur saker utvecklar sig, jag kanske kan ändra mig om vi trivs väldigt bra ihop och du absolut vill ha barn och..."

Ja, inte vet jag. Jag har aldrig hängt på Tinder.
Men jag var i en situation att jag hade två barn och var nöjd med det, hade skilt mig, livet rullade på... Träffade en ny man för nio år sen och har nu tre fött tre barn till. Det var inget man hade siktet inställt på men det var så det blev.

Ja om du väljer mannen utifrån hans egenskaper med barn, eftersom du själv har barn, så blir det samma urval som när du inte hade barn och du tänkte om han blir en bra pappa.

Du kommer få samma tanke.. han vill jag ha barn med! Så långt är jag med ..

Men orkar vanliga svenska kvinnor ett race till? Kändiskvinnor gör det alltid, men de lever i lyx.
Citera
2024-04-20, 21:00
  #65
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Ja om du väljer mannen utifrån hans egenskaper med barn, eftersom du själv har barn, så blir det samma urval som när du inte hade barn och du tänkte om han blir en bra pappa.

Du kommer få samma tanke.. han vill jag ha barn med! Så långt är jag med ..

Men orkar vanliga svenska kvinnor ett race till? Kändiskvinnor gör det alltid, men de lever i lyx.

Hängde inte riktigt med på det där första... Min kille hade inte barn när vi träffades, men jag hade två.
Alla är olika, vissa orkar.
Citera
2024-04-21, 22:15
  #66
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Om jag var på Tinder och skulle ange "har barn - vill ha fler" eller "har barn - vill inte ha fler", så skulle jag nog välja det sistnämnda... även om jag skulle kunna tänka mig fler barn beroende på hur ett förhållande utvecklar sig. Om man skulle fylla i "har barn - vill ha fler" kan det ju låta som att man bara letar efter nån att reproducera sig med, som att själva grejen att få fler barn trumfar...

Man kan låta bli att svara på den frågan eller lägga in att man är osäker på om man vill ha fler. Det är klart att folk kan ändra sig men om det är viktigt för en att få barn vidhåller jag att det är dumt att gå på dem som uttryckligen sagt att de inte vill det.
Citera
2024-04-22, 10:51
  #67
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Det är konstigt att män inte kan lyssna på ”jag vill inte ha fler barn”. Lyssna och respektera vad man säger.
Citera
2024-04-22, 11:42
  #68
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Det står ganska ofta på Tinder "har barn och vill inte ha fler". Men om killen är hennes livs kärlek, står hon fast vid det då?

Vad väger tyngst i deras prioriteringar - slippa tröttheten/brist på frihet eller spänningen att få ett barn med den nya snubben?

I regel då...

Många ändrar sig och vill ha ännu ett barn med den nye mannen. Min fru är ett exempel på detta.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback