Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 23:28
  #157
Medlem
Nioåringar har skolplikt så de kan inte åka på semester i september.
Citera
2024-04-22, 14:39
  #158
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shockhead
Nioåringar har skolplikt så de kan inte åka på semester i september.
Många skolor ger ledigt. Särskilt till barn som har hög närvaro och som hänger med kunskapsmässigt. Vi fick exempelvis ledigt för dottern i fyra skoldagar i februari utan problem.
Citera
2024-04-28, 11:13
  #159
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Jag tror ingen fokus är flyttad
Dock hade dom blivit huvudfokus om dom åkte med, och jag tror morföräldrarna hellre vill lägga tiden på att busa och leka med sina barnbarn än att korregera andras efterlämningar

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du flyttade själv fokus från ”stöket” till ”horungar” nu.
Se själv, det är exakt det jag menar.


Nej men du lägger ord i mun däremot.

Dessutom är ungarna inte ens hennes.
Tänk om dottern skulle dejtar en klankriminell i några månader -ett år, ska den klankriminellas beväpnade ungar följa med då?
Den dan hon gifter sig är det allvar, då får morföräldrarna acceptera varannan-vecka-nytillskotten, men tills dom vet att dottern är färdig på dejtmarknaden ska dom inte behöva inhysa nya främlingar varje resa, som är stökiga till råga på allt



Citera
2024-04-28, 13:04
  #160
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Jag tror ingen fokus är flyttad
Dock hade dom blivit huvudfokus om dom åkte med, och jag tror morföräldrarna hellre vill lägga tiden på att busa och leka med sina barnbarn än att korregera andras efterlämningar

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du flyttade själv fokus från ”stöket” till ”horungar” nu.
Se själv, det är exakt det jag menar.


Citat:
Dessutom är ungarna inte ens hennes.
Tänk om dottern skulle dejtar en klankriminell i några månader -ett år, ska den klankriminellas beväpnade ungar följa med då?
Den dan hon gifter sig är det allvar, då får morföräldrarna acceptera varannan-vecka-nytillskotten, men tills dom vet att dottern är färdig på dejtmarknaden ska dom inte behöva inhysa nya främlingar varje resa, som är stökiga till råga på allt

Se själv det fetade om jag ändå inte hade rätt angående att själva stöket är en mindre fråga för dig än främslingsskap och kriminalitet.
Du kan inte anklaga mig för det du själv skriver.

Själv anser jag att barnen INTE ska med.
Detta eftersom familjesituationen är stökig.
Det är inte barnens fel.

Sunt förnuft.
Citera
2024-04-28, 13:06
  #161
Medlem
Res någonstans med strikta visumkrav det brukar sålla bort en del ohyra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback