Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 19:01
  #1
Medlem
isgetens avatar
Hej, Jag undrar om någon har tips på en bra offline gps som kan visa cykelbanor? Jag köpte en en garmin edge 820 och kartorna verkar fantastiskt bra för ändamålet. Dock var den utrustat med en cpu från 70 -talet verkar det som. Så när det går fortare än rullatorhastighet kollapsar den totalt.

Så undrar om någon här kan tipsa om något liknande till rimligt pris. Har inte lust att betala 6-7 papp för en garmin edge 1030, vilket verkar vara det enda alternativet som har fått en någorlunda cpu i sig.
Citera
2024-04-19, 19:09
  #2
Medlem
"Maps go" appen från Google?
Citera
2024-04-19, 19:16
  #3
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
"Maps go" appen från Google?

Dom där google gps:en är inte min grej alls. Varje gång jag använder mig av deras gps så slutar det alltid med att jag åkt/gått åt motsatt håll och blivit helt vilse. Vill ha en "vanlig" gps som finns på tex tomtom eller garmin edge.
Citera
2024-04-19, 19:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Dom där google gps:en är inte min grej alls. Varje gång jag använder mig av deras gps så slutar det alltid med att jag åkt/gått åt motsatt håll och blivit helt vilse. Vill ha en "vanlig" gps som finns på tex tomtom eller garmin edge.
Är stor skillnad från "stora maps" lättar att lägga rutter och färdsätt.
Cyklar dock inte själv så inte koll på hur den är med det valet.
__________________
Senast redigerad av tjanska 2024-04-19 kl. 19:20.
Citera
2024-04-19, 19:59
  #5
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är stor skillnad från "stora maps" lättar att lägga rutter och färdsätt.
Cyklar dock inte själv så inte koll på hur den är med det valet.

Finns ju strada/strava eller vad den nu heter. Tomtom hade en fantastiskt bra gps för cykel/gång banor i sin app förut. Fast den tog dom av någon anledning bort. Vill helst inte använda telefonen utan vill ha en standalone gps. Fast verkar som det är bara garmin edge som tillhandahåller en sådan. Känns inte okey någonstans alls att behöva punga ut 6000+ kr för en simpel gps.
Citera
2024-04-19, 20:59
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Förmodligen skulle Google Maps i en vanlig Android-telefon kunna fixa det.
Om det inte vore för att Google fördummar sin produkt med flit!
Jag lyssnar om någon har förslag på vettigare.
Citera
2024-04-19, 21:59
  #7
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Förmodligen skulle Google Maps i en vanlig Android-telefon kunna fixa det.
Om det inte vore för att Google fördummar sin produkt med flit!
Jag lyssnar om någon har förslag på vettigare.

Hade en gammal telefon kom jag på. Blev att jag precis köpte ett fäste för garmin att fästa den bredvid hastighetsmätaren och ett skal att limma fast fästet på.

Som gps såg jag att appen Naviki som jag använt innan hade möjlighet att köpa offline kartor för 49kr.
Så den lösningen kör jag på. Blev billigare än 6 papp iaf. Himla synd att tomtom slutade med cykelvägar. Annars var den appen guld.

Kan ge ett tips att den enda standalone som duger för högre hastigheter verkar vara garmin edge 1030. Så köp inget under det. Blir bara att man får köpa nytt ändå
Citera
2024-04-19, 22:50
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Hade en gammal telefon kom jag på. Blev att jag precis köpte ett fäste för garmin att fästa den bredvid hastighetsmätaren och ett skal att limma fast fästet på.

Som gps såg jag att appen Naviki som jag använt innan hade möjlighet att köpa offline kartor för 49kr.
Så den lösningen kör jag på. Blev billigare än 6 papp iaf. Himla synd att tomtom slutade med cykelvägar. Annars var den appen guld.

Kan ge ett tips att den enda standalone som duger för högre hastigheter verkar vara garmin edge 1030. Så köp inget under det. Blir bara att man får köpa nytt ändå
Tack för återkoppling, får se om jag testar den...
Citera
2024-04-20, 10:40
  #9
Medlem
Har inte testat att spara men i Google maps kan man ställa in visa cykelbanor.
Men vet inte om den sparar det som offline.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback