Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 20:53
  #1
Medlem
Så jag misstänker att jag är väldigt snedbelastad pågrund av att jag kört mixed grip på deadlift sen långt tillbaka. Höger hand med handflatan mot mig och vänstra handen handflatan ifrån mig. Känner mig sne och stel och har även ont när jag varit aktiv länge, jobb tex. Någon som var något tips för att snabbast möjligt balansera upp detta förutom att börja köra deadlift med vanligt neutralt grepp alternativt vända så jag börjar köra mixed grip fast tvärtom med händerna.
Citera
2024-04-19, 22:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cigarettsven
Så jag misstänker att jag är väldigt snedbelastad pågrund av att jag kört mixed grip på deadlift sen långt tillbaka. Höger hand med handflatan mot mig och vänstra handen handflatan ifrån mig. Känner mig sne och stel och har även ont när jag varit aktiv länge, jobb tex. Någon som var något tips för att snabbast möjligt balansera upp detta förutom att börja köra deadlift med vanligt neutralt grepp alternativt vända så jag börjar köra mixed grip fast tvärtom med händerna.
Farmers walk med en hand, marklyft med en hand , båda med bra hållning.
Citera
2024-04-20, 06:34
  #3
Medlem
killdozer666s avatar
Ett besök hos en naprapat kan ge bra svar på vart dina snedbelastningar ligger, hjälpa dig reda ut det och ge dig tips och övningar som är bra för just dina problem.
Citera
2024-04-20, 11:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Ett besök hos en naprapat kan ge bra svar på vart dina snedbelastningar ligger, hjälpa dig reda ut det och ge dig tips och övningar som är bra för just dina problem.
Har tidigare varit hos ett gäng naprapater men alla verkar säga olika, tycker jag bara blir mer förvirrad av de. Kan deras knak ens hjälpa mig på något sett?
Citera
2024-04-20, 11:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Farmers walk med en hand, marklyft med en hand , båda med bra hållning.
Tack, ska testa de framöver
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback