Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 16:42
  #25
Medlem
Tack för en givande tråd. Det tycks finnas likheter i alla relationer.
Måndagar på jobbet. Jag säger bara Måndagar på jobbet. Då sätter alla kvinnor igång och berättar allt roligt de gjort i helgen. Alla skall naturligtvis bräcka varandra. Deras män är så roliga och omtänksamma...
Citera
2024-04-21, 17:43
  #26
Medlem
NonCompliances avatar
Jag skulle hellre ta ett svärd och hugga mig själv i strupen och arbeta mig ner mot bäckenet tills jag dör, än att leva ditt gamla liv.



Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ligger i separation just nu. Min blivande exfru har tagit det här lite längre. På semestern är vi aldrig hemma. Vi är bortresta 5 veckor i sträck. Delvis i hennes släkts sommarstuga men även på diverse utlandsresor. Förra sommaren kostade väl semestern 70-80 tusen minst.

Jag är nöjd med att vara hemma. Har ett jättefint hus, studsmatta och en liten pool osv. Ligger lantligt. Får jag vara hemma, grilla, bada, dricka öl, ungarna leker med kompisar osv så är jag gladare än när vi stressar runt i Barcelona eller Provence.

Till vardags brukar hon få utbrott om att hon inte orkar vara "lekledare" och hitta på utflykter, parmiddagar osv osv. Jag har försökt förklarar att ingen har bett henne göra det. Men då blir hon ännu argare.

Jag hatar parmiddagar. Min fru känner ett socialt tvång att umgås med folk som vi knappt gillar. Bara för att hon ska kunna säga det sen när nån frågar vad hon gjort i helgen. Har brukat bli så att jag ansvarar för maten och hon springer runt och är ute i sista sekunden, gapar och är otrevlig. För hon är den största tidsoptimisten jag känner. Vi har konstant varit sena och stressade till allting under 20 år. Jag är helt slut i nerverna för jag tycker om att ha kontroll, sitter hellre och väntar 5-10 minuter än stressar. Alltså vara ute i god tid är en grek jag uppskattar.

Apropå att fixa med saker hemma så är det bästa avkopplingen för mig. Jag tänker inte på nåt annat i stunden och kopplar av jobb och andra problem. Dessutom känner man sig lite duktig som gör något konstruktivt.
Citera
2024-04-24, 02:07
  #27
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ligger i separation just nu. Min blivande exfru har tagit det här lite längre. På semestern är vi aldrig hemma. Vi är bortresta 5 veckor i sträck. Delvis i hennes släkts sommarstuga men även på diverse utlandsresor. Förra sommaren kostade väl semestern 70-80 tusen minst.

Jag är nöjd med att vara hemma. Har ett jättefint hus, studsmatta och en liten pool osv. Ligger lantligt. Får jag vara hemma, grilla, bada, dricka öl, ungarna leker med kompisar osv så är jag gladare än när vi stressar runt i Barcelona eller Provence.

Till vardags brukar hon få utbrott om att hon inte orkar vara "lekledare" och hitta på utflykter, parmiddagar osv osv. Jag har försökt förklarar att ingen har bett henne göra det. Men då blir hon ännu argare.

Jag hatar parmiddagar. Min fru känner ett socialt tvång att umgås med folk som vi knappt gillar. Bara för att hon ska kunna säga det sen när nån frågar vad hon gjort i helgen. Har brukat bli så att jag ansvarar för maten och hon springer runt och är ute i sista sekunden, gapar och är otrevlig. För hon är den största tidsoptimisten jag känner. Vi har konstant varit sena och stressade till allting under 20 år. Jag är helt slut i nerverna för jag tycker om att ha kontroll, sitter hellre och väntar 5-10 minuter än stressar. Alltså vara ute i god tid är en grek jag uppskattar.

Apropå att fixa med saker hemma så är det bästa avkopplingen för mig. Jag tänker inte på nåt annat i stunden och kopplar av jobb och andra problem. Dessutom känner man sig lite duktig som gör något konstruktivt.

Skilsmässa låter som ett klokt beslut...
Citera
2024-04-24, 02:09
  #28
Medlem
MuslimSlayers avatar
Läser inlägg i den här tråden och är mer övertygad än någonsin om att singellivet var precis rätt val.

Fyfan hur står ni ut med sliddjuren?
Citera
2024-04-24, 11:38
  #29
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Läser inlägg i den här tråden och är mer övertygad än någonsin om att singellivet var precis rätt val.

Fyfan hur står ni ut med sliddjuren?
Och det har du inte förstått förrän nu? Vet inte hur gammal du är, men många män lever uppe i det blå verkligen och är för beroende av kvinnor trots att det är uppenbart att singellivet är det bästa att välja.
Citera
2024-04-24, 11:47
  #30
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Och det har du inte förstått förrän nu? Vet inte hur gammal du är, men många män lever uppe i det blå verkligen och är för beroende av kvinnor trots att det är uppenbart att singellivet är det bästa att välja.

🥱

Man väljer inte singellivet bara för att.

Att välja singellivet när man faktiskt kan ha en partner som man klickar och har det bra med är sinnessjukt. Ja, då ska man nog inte vara ihop med någon alls.

Utflykter är bra för relationen, (behöver inte överdriva med varje helg). Man behöver byta miljö ibland och skapa nya minnen tillsammans. Det kan man inte göra om man har samma rutiner dag in och dag ut varje månaden.
__________________
Senast redigerad av Blackrose23 2024-04-24 kl. 12:07.
Citera
2024-04-24, 11:49
  #31
Medlem
Min sambo gillar också utflykter. Så länge det är ute i naturen och grilla lite, vandra eller cykla elle råka båt är jag gärna med. MEN inget jävla cafe eller IKEA (alla mäns skräck?)
Citera
2024-04-24, 12:00
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarHasse
Många intressanta reflektioner. Jag är skild sedan många år och har inte haft en stadig relation sen dess, men de jag har träffat har haft så mycket energi! Jag har inte det längre utan trivs bäst hemma där jag gärna gör så lite som möjligt. Jag har renoverat, jag har rest, jag har tagit hand om barn (jämställt vågar jag påstå) och nu vill jag bara njuta av mitt fina hus och min nyvunna fritid. Tvätthögen stör mig inte nämnvärt men jag låter den inte växa till ett berg heller.

Jag skulle gärna träffa någon som är lite mer som jag men åtminstone de jag har träffat har haft så stora planer. De ska ”leva och uppleva” så mycket och varje ledig tid användas optimalt. Jag har inget behov av det alls. Just en kaffe i handen en fin vårdag på baksidan av huset är livskvalitet för mig, men ingen kvinna jag har träffat har uppskattat det på samma sätt som jag. Absolut, de tar gärna en kaffe… tills man får frågan ”vad ska vi hitta på idag?”

Suck.

Skaffa en dam som liksom du, uppskattar att sitta hemma och njuta. Du verkar ju ha trädgård, ni kan ha en mysig stund därute.

Min partner vill också gärna att det ska hända saker på helgen, men jag har tur då min partner liksom jag och våra barn gillar att vara ute i naturen! Så det blir utflykter ut i naturen. Ren och skär avkoppling med en picknick-korg.
Citera
2024-04-24, 12:01
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Min sambo gillar också utflykter. Så länge det är ute i naturen och grilla lite, vandra eller cykla elle råka båt är jag gärna med. MEN inget jävla cafe eller IKEA (alla mäns skräck?)

Naturen är underbar!
IKEA dränerar en på energi och helgen ska ju vara till för att bygga upp energi.
Citera
2024-04-24, 13:18
  #34
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
🥱

Man väljer inte singellivet bara för att.

Att välja singellivet när man faktiskt kan ha en partner som man klickar och har det bra med är sinnessjukt. Ja, då ska man nog inte vara ihop med någon alls.

Utflykter är bra för relationen, (behöver inte överdriva med varje helg). Man behöver byta miljö ibland och skapa nya minnen tillsammans. Det kan man inte göra om man har samma rutiner dag in och dag ut varje månaden.
Nej ok, men har man så svårt att kompromissa och tycker allt som ens partner, som man kallar för sliddjur, föreslår är en pest och pina - då passar man inte ihop. Det är väldigt tråkigt att vara ihop med en negativ människa som bara klagar på alla ens förslag.

Sedan behöver man ju inte dra iväg varandra på saker den andre garanterat inte gillar. Hade du tyckt om att bli ivägdragen till Syfestivalen t ex? 😁
__________________
Senast redigerad av EgyptiskKatt 2024-04-24 kl. 13:41.
Citera
2024-04-24, 14:32
  #35
Medlem
Kvinnor är mer sociala varelser än oss.

Lägg till att vårt testo går ner, ovanpå att vi redan "lagt ner våra byten" och inte behöver jaga mer, och du har receptet på en katastrof som kallas skilsmässa.

Men det är inte bara vårt fel, att vi blivit bekväma. Svenskor blir också jävligt bekväma, jag menar, suga kuk gör de bara första månaden...

Så vad fan skulle vi anstränga oss för haha.

Vill de ha med oss på tillställningar osv, börja för fan sexa upp er och slampa er för era män.
Hur fan kan man tro att vi som män ska uppskatta er? Om ni aldrig behaga anstränga er och vara lite porriga?
Citera
2024-04-24, 15:39
  #36
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Nej ok, men har man så svårt att kompromissa och tycker allt som ens partner, som man kallar för sliddjur, föreslår är en pest och pina - då passar man inte ihop. Det är väldigt tråkigt att vara ihop med en negativ människa som bara klagar på alla ens förslag.

Sedan behöver man ju inte dra iväg varandra på saker den andre garanterat inte gillar. Hade du tyckt om att bli ivägdragen till Syfestivalen t ex? 😁

Vilka förslag har du kommit med hittills?

Nu tänkte jag mer på utflykter som skulle vara roligt för båda två. Om man inte tycker något är roligt och är bara negativ om allt, då ska man absolut inte vara ihop.

Jag har aldrig riktigt förstått varför kvinnor envisas med att ha sina män med på aktiviteter som de inte tycker om?

Nej, syfestival är inte min grej. Hade verkligen inte tyckt att det var roligt alls. Men jag har massor med förslag på roliga utflykter
__________________
Senast redigerad av Blackrose23 2024-04-24 kl. 16:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback