Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-24, 16:11
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ja, naturligtvis hör förbudet mot incest , biologiskt betingat. Det ligger djup hos de flesta däggdjur. Min tes var att då många här på Flashback anser att sälja sex kan jämställas med vilket annat köp av personliga tjänster, frisör, sjukgymnast, fotvård. Då bör det, för dem, inte vara något problem att anlita sin dotter för den tjänsten. Särskilt då vi nu kan helt bortse från risken för befruktning.
Men där reagerar de flesta mycket avståndstagande mot den tanken. Många kan inte ens tänka sig att mamma, dotter, hustru säljer sex. Men gärna någon annan, det är ok. Alltså är det inte vilken tjänst som helst att sälja sex.
Ditt inlägg handlade inte om att skicka ut sin mor, dotter eller son för att sälja sex till andra utan om att ha sex med sin mor, dotter eller son. Lär dig skillnaden mellan att ägna sig åt blodskam och att ha en familjemedlem som är prostituerad.
Citera
2024-04-24, 17:05
  #74
Medlem
Kanske inte förstatligande, men statlig subventionering vore bra, eftersom sexköp är väldigt dyra.
Citera
2024-04-25, 00:24
  #75
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Kan du nämna tre exempel på ”bättre verktyg”?

Till övriga som är för prostitution:
Är det ok för dig om din dotter, fru eller mamma arbetar som prostituerad?
Om inte, varför?

Blir du provocerad av frågorna och i så fall varför?

Vad har jag med min dotters sexliv att göra? Låter oerhört patriarkalt. Men om du nu tycker att män ska ha åsikter om kvinnors sexliv; finns det andra saker där män bör ha rätt att ha åsiktrer om tycker du? Abort? Krogragg? Du kan lika gärna fråga dig om det är "ok för dig om din dotter eller mamma ägnar sig åt analsex?" Du skulle få många nej på det.
Citera
2024-04-25, 16:02
  #76
Medlem
En statlig bordell låter mest som ett dåligt skämt
Det låter mest som man bara vill göra sitt besök lagligt
Vem skulle sälja sex om en stor del av inkomsten går i skatt?
Med anställningskontroller skulle majoriteten försvinna
Jag tror jag att de flesta skulle söka andra svart-jobb istället
Kvar blir då sosse-kollektiv-anställda tanter för kommunalpamparna

Dessutom verkar majoriteten av de som säljer sex komma från Asien eller öststaterna
Och samtliga är, nästan alltid, papperslösa.
Om de då skulle få medborgarskap. Så bytte de säkert till vanliga jobb direkt
Citera
2024-04-25, 16:26
  #77
Medlem
knight1056s avatar
Så här skulle det bli med statliga bordeller.

En fackföreningsman går till en bordell och frågar frun “Har den här bordellen kollektivavtal?”

"Nej det har vi inte" svarar hon.

"Hur mycket tjänar tjejerna?" frågar fackföreningsmannen.

"Du betalar mig 2000 kr, huset får 1400 kr och flickan får 600 kr

"Detta är grovt utnyttjande!" skriker mannen och stormar ut.

Så småningom hittar han en bordell med kollektivavtal och frågar "Om jag ger dig 2000 kr, hur mycket får flickan?"

Frun säger "Hon får 1600 kr.

"Toppen!" säger fackföreningsmannen. "Jag skulle vilja träffa Elisabeth”

"Jag är säker på att du skulle vilja det", säger frun, "men Ulla har fler tjänsteår".
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback