Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 22:14
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Taltrasten har hörts mycket på sistone.

Man tackar! Jag har en mikroskopisk kunskap om fåglar och deras läten. Kanske på grund av att jag är halvdöv.
Citera
Igår, 09:03
  #122
Medlem
Lika stilla i tråden som det är på "över älven"!

Igår eftermiddag, vid 15-tiden, var det en älg som "plurrade". Jag blev lite orolig där ett tag om den skulle lyckas ta sig upp. Den valde att vända och lyckades med att sparka sig upp med frambenen och till slut så kom den upp där isen höll.

Idag tidig morgon var det en ensam älg som tog sig långt ut på isen vid Passagen, det började brista och den tog sig tillbaka "torrskodd" till stranden.

Vid Entrén nu är det ett gäng på ca 5-6 st, 2 av dessa verkar inte vara på god fot med varandra... vet inte om det kan vara två hanar som ev vill ha damerna för sig själv (inte så ofta att man ser så här års att de bråkar).

Ps Kanske kan vara en tanke till hösten, en ny långsändning... när de fått sina skovelhorn utväxta och som bråkar med varandra. Ds
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan Igår kl. 10:01.
Citera
Igår, 11:38
  #123
Medlem
BewilderedHulders avatar
Väntar på varg och en ihålig rygg med trollsvans nu!
Citera
Igår, 12:54
  #124
Moderator
Jultrollets avatar
Måste säga att det var en märklig hantering av kontrollrummet i natt som jag inte har reagerat på tidigare.

Det var tydligt att ingen fanns där under en ganska lång tid för att välja rätt kamera när björnen var i bild på Björnmyren, utan det bröts flera gånger till flera andra kameror rent automatiskt. Samma kameror i samma ordning, om och om igen, och därför missade man en hel del bilder på björnen tyvärr. Hoppas det var ett undantag för det var rätt tråkigt.

Tidigare var det sex fina älgar i Entrén samtidigt i bild.
Citera
Igår, 13:23
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Måste säga att det var en märklig hantering av kontrollrummet i natt som jag inte har reagerat på tidigare.

Det var tydligt att ingen fanns där under en ganska lång tid för att välja rätt kamera när björnen var i bild på Björnmyren, utan det bröts flera gånger till flera andra kameror rent automatiskt. Samma kameror i samma ordning, om och om igen, och därför missade man en hel del bilder på björnen tyvärr. Hoppas det var ett undantag för det var rätt tråkigt.

Tidigare var det sex fina älgar i Entrén samtidigt i bild.
När var björnen där? Såg dock alla älgarna. Det var en älg som la sig och vilade länge också. När älgarna var där så låste de den kameran utan att byta.
Citera
Igår, 13:25
  #126
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När var björnen där? Såg dock alla älgarna. Det var en älg som la sig och vilade länge också.
Började titta ungefär vid 01.28 i natt och då syntes den men det kom en längre och bättre sekvens något senare, jag tror det var vid 01.38 och framåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback