Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 12:47
  #1
Medlem
Halli hallå!
Jag och mina kompisar har fått för oss att vi ska ta oss an den fruktansvärda utmaningen att gå 100k steg på under 24 timmar. Planerandet har nu dragit igång och vi försöker komma på en lämplig rutt, det går åt helvete. Efter erfarenhet av att ha gått 50k steg är beräkningen att vi kommer behöva gå runt 8-9 mil. De rutter vi har räknat på blir endast ca 3 mil. Har någon tips på hur vi ska lägga upp vår rutt? Någon som gjort detta i Göteborg och har tips att komma med? Tack på förhand!
Ha det gött, haj!
Citera
2024-04-22, 12:57
  #2
Medlem
Leta upp ett rave i närheten, gärna lite snabbare techno. Så ska du kamma hem ett par hundra K per gram tjack du tar.
Citera
2024-04-22, 12:58
  #3
Medlem
Bra du och gänget testat halva sträckan redan så skorna inte är helt nya.

Skatås verkar vara stället nära Göteborg med störst variation på motionsspåret, med tre som har lyse och två längre terräng med maxsträckan 18 km för ett varv.

Se till att ha lite flexibilitet vilka 24 timmar ni skall ut då ni inte kan beställa optimalt väder och temp.
Citera
2024-04-22, 13:06
  #4
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxistfittan
Halli hallå!
Jag och mina kompisar har fått för oss att vi ska ta oss an den fruktansvärda utmaningen att gå 100k steg på under 24 timmar. Planerandet har nu dragit igång och vi försöker komma på en lämplig rutt, det går åt helvete. Efter erfarenhet av att ha gått 50k steg är beräkningen att vi kommer behöva gå runt 8-9 mil. De rutter vi har räknat på blir endast ca 3 mil. Har någon tips på hur vi ska lägga upp vår rutt? Någon som gjort detta i Göteborg och har tips att komma med? Tack på förhand!
Ha det gött, haj!
Gå 2-3 gånger
Citera
2024-04-22, 14:00
  #5
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Gå 2-3 gånger
Ja det var min tanke också.
Kan inte människor tänka längre?
Citera
2024-04-22, 14:13
  #6
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Ja det var min tanke också.
Kan inte människor tänka längre?

Jo sådana som du och jag Eller ja, logiska individer per linguistiska skäl :3
Citera
2024-04-22, 15:24
  #7
Medlem
PBLs avatar
1) Beroende från vart ni startar borde kattegattsleden, som är relativt plan och asfalterad hela vägen vara duglig för hela sträckan om ni vill hem igen på slutet av dagen. Vacker utsikt också initialt från Göteborg.

2) Sätt er på 11:an och åk till ändstation, vandra sedan till andra ändstationen, repetera.

3) Gå upp för brudarebacken i skatås 200 ggr. Inte nog med att ni nog lätt tar distansen och stegen, ni kommer ha höjdmeter motsvarande fyra Kebnekaise

4) Besök samtliga primärområden i hela gbg. Lär lätt ta in 10 mil oavsett rutt.
Citera
2024-04-22, 22:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Gå 2-3 gånger

Fan vad tråkigt, vill ju ha lite variation...
Citera
2024-04-22, 22:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Ja det var min tanke också.
Kan inte människor tänka längre?

SÅKLART att jag tänkt så men jag är kanske inte en så tråkig person som du som vill gå samma rutt tre gånger.
Citera
2024-04-23, 19:30
  #10
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxistfittan
SÅKLART att jag tänkt så men jag är kanske inte en så tråkig person som du som vill gå samma rutt tre gånger.
Det är ju inte jag som ska gå så hur du kan påstå att jag vill det är bara befängt.
Citera
2024-04-23, 22:31
  #11
Moderator
Dretskols avatar
Övrig sport -> Träning

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback