Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-22, 17:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är alltid en kostnad som ligger på föreningen, så är det ingen fuktskada så åker inte du på att betala.

Jag vet ett annat fall också…lite mer obehagligt..vi hade en man i huset som dog hemma, ensam. Innan han dog for han runt i lägenheten och rev ner gardiner mm och skadade sig och blodade ner flera rum. Sen blev han liggande på golvet i sovrummet i tre veckor innan nån anhörig slog larm och ringde polisen. Det låg alltså likvätska och sipprade ner i list och golv där. Jag vet dock inte hur nästa boende upplevde det varma sommardagar, tror inte att de vet vad som hänt där innan.

Tack för svaren! Ska höra med föreningen igen då.

Fan vad vidrigt! Hemskt öde jag hoppas inte hänt här
Citera
2024-04-22, 17:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Låter som om någon har gjutit in en människa i cementet. Sova bredvid ett lik…

Tack... Är visserligen ett dödsbo..
Citera
2024-04-22, 19:27
  #15
Medlem
napsterspys avatar
Oh jag minns den lukt av död granne som börjar förmultna. Den lukten går genom väggar. Ush.
Citera
2024-04-22, 19:59
  #16
Medlem
AnnaChiaras avatar
Det kanske kan vara värt att kolla med grannen under dig, samt grannen under det illaluktande köket, om de också besväras av stank.
Och fråga husets skvallertant om exakt hur din säljare dog….
Citera
2024-04-22, 20:55
  #17
Medlem
Kläggiga avloppsrör? Såna kan sprida ospecifikt dålig lukt i hela bostaden.
Citera
2024-04-23, 11:41
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det kanske kan vara värt att kolla med grannen under dig, samt grannen under det illaluktande köket, om de också besväras av stank.
Och fråga husets skvallertant om exakt hur din säljare dog….

Ja det är en bra idé att höra om under och över märker av samma stank. Köpte av brorsan som berättade när vi kollade in lägenheten att han gick bort i cancer, om han inte ljög dvs.
Citera
2024-04-23, 11:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Kläggiga avloppsrör? Såna kan sprida ospecifikt dålig lukt i hela bostaden.

Även om det skulle vara grannens avlopp? Lukten hos mig är specifikt i sovrummet som är längre bort ifrån mitt badrum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback