Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 21:59
  #1
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Finns väldigt många gatubrunnar var jag bor/befinner mig😯 överallt är dem.
Ibland 4-5 st på samma gata!

https://www.google.com/search?q=gatu...J918nOxovmQITM

Ibland är jag rädd att jag ska råka tappa ner min mobil där om jag har otur!😆 brukar gå med mobilen ibland när jag rör mig trots att jag är medveten om dumheten. Tappat mobilen rakt i marken så många gngr fast då har jag haft tur att där inte var en gatubrunn i närheten.

Folk tappar sina dyra mobiler i marken hela tiden i min omgivning det är everyday ordinary stuff😆 speciellt stressade eller fulla människor

Är därför chockad att det inte är vanligt att folk tappar dem i brunnarna. Aldrig hört att det ens hänt vilket är märkligt.

Är det ngn här som har råkat göra det nån gång!? Tänkt på att det är lätt hänt? Jobbat på försäkringsbolag och hört om denna typen av olycka?

Vad gör man i situationen?

Mvh Klantig dude😊
__________________
Senast redigerad av ShlomoMoskowitz 2024-04-22 kl. 22:03.
Citera
2024-04-22, 22:10
  #2
Medlem
Jag ser ungar nästan varje dag som går och stirrar ner i mobilen när de är på väg hem från skolan. Stapplar ut i vägen utan att ha koll på vad som händer. Det vore dem en ynnest att bli av med den där skiten ner i en brunn.

Ett förslag är att skaffa ett fodral som gör mobilen mindre hal, så slipper du tappa den i marken ständigt. De är ju trots allt rätt dyra, de där telefonerna.
Citera
2024-04-22, 22:23
  #3
Medlem
0A0As avatar
Jag har bara sett tjejer tappa mobilen i marken. En kille stoppar ner telefonen i fickan för att undvika detta vid diverse situationer.

En tjej håller ofta telefonen i handen och viftar med armarna samtidigt som de snackar med någon och vips så tappar de den.

När en tjej åker kommunalt och ska kliva av fordonet så håller hon telefonen framför sig, vilket en kille aldrig skulle göra.
Citera
2024-04-22, 22:49
  #4
Medlem
Varför är det så många om pratar hela dagen i telefon men använder inte airpods/bluetooth/headset/handsfree?

Orkar max prata direkt med telefonmikrofonen superkorta samtal

antalgigen är brunnarna fulla med mobiler?
Citera
2024-04-22, 22:57
  #5
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Olyckor och katastrofer --> Telefoni, surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2024-04-22, 23:08
  #6
Medlem
tomatlarss avatar
Har en kompis som tappade sin mobil i ett pimpelhål. Undrar om försäkringsgubben värkligen trodde på honom egentligen Är ju inte riktigt samma som vad tråden handlar om men nära nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback