Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-25, 16:39
  #37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Den som tycker att Trump är en vettig människa,bör läggas in för tvångsvård på psyket,för evigt..hoppas att dom låser in idioten på livstid eller dömer honom till det ultimata straffet

Så tycker man inte som dig så ska man låsas in för evigt alltså. Du är alltså 100% emot demokrati förstår jag. Du skulle nog trivas i en kinesisk eller rysk politisk miljö.

Lyckligtvis så är de flesta inte som dig, utan vi är för demokrati. Exempelvis så tycker jag själv inte att Trumpen är en vettig människa. Men jag är dock ändå för demokrati.

I övrigt så tycker jag att ganska många av lagarna och hur systemet fungerar i USA är galet. Men det är trots allt en bra bit över 300 miljoner människor i det landet och det vore ju snarstucket av mig att tro jag "vet bättre". Är man sån så passar man bättre i Kina eller Ryssland med dig.
Citera
2024-04-25, 19:13
  #38
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Borgen sätts i proportion till den åtalades ekonomiska status. Trump satt ju själv under ed och redogjorde hur han enkelt hade tillgång till 4-500 MUSD. Sen visade det sig att han ljög om det också, oops he did it again.
Borgenmmå ha sänkts men skadestånd summan förblir. Så vitt inget sägs på annat håll.

Nån som Tycker annorlunda?
Citera
2024-04-25, 23:30
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Så tycker man inte som dig så ska man låsas in för evigt alltså. Du är alltså 100% emot demokrati förstår jag. Du skulle nog trivas i en kinesisk eller rysk politisk miljö.

Lyckligtvis så är de flesta inte som dig, utan vi är för demokrati. Exempelvis så tycker jag själv inte att Trumpen är en vettig människa. Men jag är dock ändå för demokrati.

I övrigt så tycker jag att ganska många av lagarna och hur systemet fungerar i USA är galet. Men det är trots allt en bra bit över 300 miljoner människor i det landet och det vore ju snarstucket av mig att tro jag "vet bättre". Är man sån så passar man bättre i Kina eller Ryssland med dig.


USA är ett trasigt land,snart har bara miljardärer råd att bo någonstans..hyrorna är ju sinnessjukt höga i hela landet..40000 spänn i månaden för en "studio"som dom säger i det utvecklingsstörda landet(etta med kokvrå) kallar vi det här i landet..som snart är lika utvecklingsstört som Trump töntens land
Citera
2024-04-25, 23:56
  #40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
USA är ett trasigt land,snart har bara miljardärer råd att bo någonstans..hyrorna är ju sinnessjukt höga i hela landet..40000 spänn i månaden för en "studio"som dom säger i det utvecklingsstörda landet(etta med kokvrå) kallar vi det här i landet..som snart är lika utvecklingsstört som Trump töntens land

Jodå... jag känner väl till detta. Om Trumpen vinner valet så kan det nog redan i hans mandatperiod braka sönder helt.
Citera
2024-04-26, 16:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Nyfiken fråga till er som påstår att åtalen emot Donald Trump är fejk och bara en politisk konspiration, visste ni att han och hans företag varit involverade i över 4000 rättsfall innan han ställde upp som presidentkandidat 2015?

Dessa rättsfall och stämningar gällde saker som att han behandlade arbetare dåligt, att han anställde svart arbetskraft, att han mutat folk inom byggbranschen, att han förskingrade och bedrog välgörenhetsorganisationer, flera olika sorters skattebrott, förskingringar, bedrägerier osv osv.

Om nu Donald Trump har ett så gediget förflutet med att begå lagöverträdelser som lett till stora böter och inskränkningar på verksamheter associerade med honom INNAN han blev presidentkandidat, varför tror så många att det är totalt omöjligt att han skulle kunna vara skyldig till att begå lagöverträdelser EFTER tiden som presidentkandidat? Tror ni att han blev en helt annan person efter det 4000:e rättsfallet han var involverad i eller vadå?


Du är uppenbarligen inte skolad i maga.

Låt mig förklara.

Globalisterna och marxisterna motarbetar Trump för han hotar deras möjlighet att dricka barnblod för att hålla sig unga.
Denna elitgrupp kontrollerar allt möjligt men lämnar ledtrådar som bara maga förstår.
Givetvis ligger de bakom allt som Trump beskylls för. Trump är Jesus återuppstånden.
De har utvecklat tidsresor med hjälp av ödlefolket. De judiska lasersatteliterna och de italienska satelliterna de använde för valfusket på uppdrag av Venezuelas "döde" diktator är naturligt vis en del av tidsmaskinen de använt för att resa tillbaka i tiden för att smutskasta Trump.
Soros är också inblandad.

Såklart.
Citera
2024-04-26, 16:42
  #42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Hur många rättsfall är normalt när man är en affärsman på högsta nivå? För jag tvivlar på att det är 0. Ska man göra äggröra behöver man knäcka ägg.

Men även om han gjort överträdelser så är inte det så farligt. Han står för frihet i alls dess former vilket trumfar woke-kommunisterna varje dag i veckan.

Sen kanske han är en stor idiot av andra anledningar. Jag reserverar mig för det eftersom mannen är extremt oförutsägbar.
Citera
2024-04-26, 16:53
  #43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hur många rättsfall är normalt när man är en affärsman på högsta nivå? För jag tvivlar på att det är 0. Ska man göra äggröra behöver man knäcka ägg.

Men även om han gjort överträdelser så är inte det så farligt. Han står för frihet i alls dess former vilket trumfar woke-kommunisterna varje dag i veckan.

Sen kanske han är en stor idiot av andra anledningar. Jag reserverar mig för det eftersom mannen är extremt oförutsägbar.
De mesta är nonsens stämningar av donalds, måste kostat abnorma pengar att göra dessa och aldrig ens en chans att vinna.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback