Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 15:44
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sicken misogyn och sexistisk syn du har på kvinnor. Vilket liv det blir när vi kvinnor tar plats! Patriarkala strukturer måste brytas ner! Att kvinnor tar förstaplatsen i kollektivtrafik, ja i hela samhället, vad är problemet? Gör det så ont med jämställdhet? "Män" får nu vackert maka på sig, kliva åt sidan. Att ge plats åt barnvagnar, kvinnor borde vara en självklarhet, fatta! ♀️

Jag släpper gärna kvinnor före och hjälper dem eftersom de är fysiskt svagare. Det innebär inte att egotrippade fruntimmer som tror att hela världen kretsar kring dem själva har rätt att tränga sig före, armbåga sig fram och trampa andra människor på fötterna för de tror att de själva är de enda som betyder någonting.
Citera
2024-04-24, 15:51
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topol-M
Upplever det ganska ofta och dom senaste åren, unga kvinnor framförallt som siktar på en med flit.
Dom siktar in sig på vita svenska män mest tror jag då vi är fienden.
Jag antar utmaningen varje gång då en fitta siktar på mig med en överlägsen blick och långa steg när jag inte flyttar på mig men fittan gör det när hon träffar nästan 100 pannor i rörelse.

Naturligtvis är det en feministgrej.
Man håller till höger vid möte. Vad fan är problemet?
Citera
2024-04-24, 15:53
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
När jag var yngre brukade jag knuffa eller sparka undan trash som tänkte snylta på mig på tunnelbanan. Satan vad irriterande det var. Man verkligen kände hur de flåsade en i nacken precis före spärren.

Annan liknande kuriosa är alla dessa afghaner som knackar på fönsterrutorna utanför gymmet. Och ALLTID är det någon idiot som släpper in dom!
.
__________________
Senast redigerad av Saviland 2024-04-24 kl. 16:07.
Citera
2024-04-24, 15:58
  #64
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
För lite mer än ett år sen så tyckte jag mig upptäcka ett fenomen (som kanske inte är ett fenomen alls, jag kommer till det senare) med att jag går på tunnelbaneperronger som är relativt tomma och inser att en ung kvinna kommer rakt mot mig från andra hållet, trots att det finns gott om plats för oss båda. Gång på gång upplevde jag detta, vilket är något som jag aldrig tänkt på eller uppfattat tidigare. Jag började undra om det var någon feminsttrend från facebook eller så, men man har ju ingen insyn i kvinnogrupper, så det är svårt att veta. Det enda jag har sett på internet är att någon kvinna på reddit klagade på att män inte ger kvinnor plats när man rör sig offentligt.

Kan det vara så att det är trendigt för feminister att försöka uppvisa fysiskt dominansbetéende? Det är ju trots allt också trendigt med platåskor för att bli längre.

Dessutom så verkar ju tjejer ibland i tunnelbanan nästan sikta på att springa fram till samma spärr som en själv så att man inte kan gå igenom denna utan måste ta en bredvid. Jag såg en gång två unga kvinnor springa fram till samma spärr, bara för att titta upp mot varandra och sen skratta ursäktande, trots att det var tydligt att båda försökte komma först. Båda hade blickarna neråt, och kanske inte insåg att personen de försökte hinna före var en annan kvinna.

Det som talar emot detta, är att det finns en enklare förklaring:
Kvinnor är klumpiga och har sämre rumsmedvetenhet än män.

Det kan ju vara så att det inte finns någon feministisk komplott och att jag bara stör mig för mycket på dagens samhälle så att jag letar efter såna. Trots allt så finns det ju forskning som visar att de har lite sämre rumsmedvetenhet. Därav kanske de försöker ta sig fram genom stockholmsvimlet genom att titta ner i backen och fara fram som en kanonkula, medans män smidigt undviker och lämnar plats.

Anledningen till att jag skriver detta är att jag funderat på detta sen förra vintern, samt att jag idag missade tunnelbanan för att två kvinnor trängde sig före i trappan och jag inte kunde komma förbi dem och deras resväskor... De hade fan inte bråttom, men ändå klev hon fram före mig, som uppenbart hade det.

Tankar på detta? Har någon upplevt detsamma? Har någon insiderinformation från feministerna? Är det medvetet dominansbetéende eller bara klumpighet?

Så sjukt att du tar upp detta, hade en diskussion med en vän här om dagen om typ de här.

Jag upplever att det oftast endast är vänster brudar som tränger sig, har sin väska på stolen intill sig trots att de är fullt, sitter på handikappsplatser och går mot rött. Värst är det på söder.
Citera
2024-04-24, 15:59
  #65
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
När jag var yngre brukade jag knuffa eller sparka undan trash som tänkte snylta på mig på tunnelbanan. Satan vad irriterande det var. Man verkligen kände hur de flåsade en i nacken precis före spärren.

Annan liknande kuriosa är alla dessa afghaner som knackar på fönsterrutorna utanför gymmet. Och ALLTID är det någon idiot som släpper in dom!

Du måste skämta? Säg till gymmet då, dom borde bli av med medlemskapet direkt.

Edit: vilket gym är det btw?
Citera
2024-04-24, 16:06
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Gaaah jag blir inte klok på er!!! Alltså vem fan tror du blir imponerad av någon som försöker byta kön? Försök att få in det i era kvinnliga små hjärnor att en kvinna som jobbar stenhårt på att bli en man inte blir MER attraktiv utan MINDRE attraktiv!

Om en man jobbar stenhårt på att jogga bort alla sina muskler så att det bara är ben och leder kvar, att han börjar uppträda fnittrigt, larvigt och fånigt och mer feminint - kommer det att ÖKA hans attraktionskraft eller MINSKA den?

Det här är så jävla enkelt och självklart och ändå vill ni kvinnor bli ursäktade och påtalar man något så är man toxiskt maskulin, osäker osv. Fuck you. Jag är så in i helvetes trött på er.

Ni ville ha ett könskrig! Nu har ni fått det! Ät det nu.

Vem bestämmer vad som är ett manligt eller kvinnligt beteende? Är det du? Gud? Vem? Eller vänta nu...är det historiska könsroller?

Här är en tanke för dig. Kvinnor och män behövde uppföra sig på vissa sätt förr i tiden, på grund av lagar och social kontroll. Nu är samhället fritt, därmed ändras beteenden. Män och kvinnor är inte biologiskt lika, men inte fan är könen biologiskt tillskrivna alla de beteenden de haft historiskt. Så, när beteenden ändras med samhällets utveckling, vad är det som säger att "kvinnor är si och män är så" bara för att de en gång i tiden, i ett helt annat samhälle, behövde uppföra sig på vissa sätt?
I vilket samhälle tror du att män och kvinnors naturliga beteenden får mest utrymme? I ett fritt samhälle som i Sverige, eller i Mellanöstern där det är hård kontroll på allting?

Javisst, vår biologi har naturligtvis inverkan på hur män och kvinnor uppför sig och vilka val de gör i livet, till viss del. Men, inte fan är det varken manligt eller kvinnligt att trängas och knuffas på trottoarer, vika undan eller inte vika undan , osv. Det är normal hänsyn och god uppfostran.

Mitt inlägg här är långt över din nivå, men jag vägrar sjunka till din där du gapar om könsbyte och andra överdrifter. Om du ska svara på detta så svara ordentligt, annars kan du skita i det.
Citera
2024-04-24, 16:11
  #67
Medlem
NonCompliances avatar
Nordic Wellness.

Absolut inte! Jag bryr mig inte om något i Sverige längre. Lämnar det här mentalsjukhuset snart.


Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du måste skämta? Säg till gymmet då, dom borde bli av med medlemskapet direkt.

Edit: vilket gym är det btw?
Citera
2024-04-24, 16:14
  #68
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Nordic Wellness.

Absolut inte! Jag bryr mig inte om något i Sverige längre. Lämnar det här mentalsjukhuset snart.

Haha va fan dom har ju varit ofta bemannad reception till och med.. men förvånar mig inte, den där kedjan har gått ner sig totalt.

Gymmade där för 2 år sen, en maskin var trasig i över ett år. ”vi väntar på delar”. Jo tjena..
Citera
2024-04-24, 16:16
  #69
Medlem
NonCompliances avatar
Haha

Du kan dra åt helvete

Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Vem bestämmer vad som är ett manligt eller kvinnligt beteende? Är det du? Gud? Vem? Eller vänta nu...är det historiska könsroller?

Här är en tanke för dig. Kvinnor och män behövde uppföra sig på vissa sätt förr i tiden, på grund av lagar och social kontroll. Nu är samhället fritt, därmed ändras beteenden. Män och kvinnor är inte biologiskt lika, men inte fan är könen biologiskt tillskrivna alla de beteenden de haft historiskt. Så, när beteenden ändras med samhällets utveckling, vad är det som säger att "kvinnor är si och män är så" bara för att de en gång i tiden, i ett helt annat samhälle, behövde uppföra sig på vissa sätt?
I vilket samhälle tror du att män och kvinnors naturliga beteenden får mest utrymme? I ett fritt samhälle som i Sverige, eller i Mellanöstern där det är hård kontroll på allting?

Javisst, vår biologi har naturligtvis inverkan på hur män och kvinnor uppför sig och vilka val de gör i livet, till viss del. Men, inte fan är det varken manligt eller kvinnligt att trängas och knuffas på trottoarer, vika undan eller inte vika undan , osv. Det är normal hänsyn och god uppfostran.

Mitt inlägg här är långt över din nivå, men jag vägrar sjunka till din där du gapar om könsbyte och andra överdrifter. Om du ska svara på detta så svara ordentligt, annars kan du skita i det.
Citera
2024-04-24, 16:55
  #70
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Man håller till höger vid möte. Vad fan är problemet?

Exakt! Men det funkar inte så för alla.
Citera
2024-04-24, 17:21
  #71
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Det har funnits en trend att kvinnor ska våga ta plats och inte vika undan och med flit krocka med män. "Manslamming"
https://www.youtube.com/watch?v=7sUGnQlPDmU
Ah, tack så mycket! Där har vi fenomenet. Jävlar, 9 år gammal video. Men det måste ha hänt något den senaste tiden i Sverige... eller så har jag bara märkt det nu
Citera
2024-04-24, 19:51
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Haha

Du kan dra åt helvete
Som jag trodde alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback