Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 23:16
  #577
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Den kommentaren blir fin att plocka fram igen efter trettio omgångar

Jo man skall inte dra för stora växlar mot ett lag som det ser ut som nu lär spela i botten. Det sagt så tycker jag trots allt att GAIS hat sett rätt stabila ut trots att vi saknar vår ordinarie målvakt och att vi bör vara tillräckligt bra för att ligga ovanför kvalstrecket.
2024-04-25, 23:17
  #578
Medlem
Är neutral och angående det röda kortet på Djurgårdaren, så är det få/ingen som tänker på att det borde varit minst ett gult kort till MFF-spelaren för olämpligt uppträdande och därmed frispark för Djurgården. En sådan provokation hör helt enkelt inte hemma på en fotbollsplan. även om man som supporter till spelaren som "utför" den säkert tycker den är kul. Tycker väl det röda är hårt dömt, men inte tokfel. Fast visar domaren rött så måste han ju visa gult för den andra MFF-backen som försöker med en liknande tackling som hämnd. Men kanske linjedomaren inte såg hela sekvensen (domaren såg nog ingenting utan tog det röda på infon han fick av linjemannen eller möjligen fjärdedomaren).
2024-04-25, 23:25
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är neutral och angående det röda kortet på Djurgårdaren, så är det få/ingen som tänker på att det borde varit minst ett gult kort till MFF-spelaren för olämpligt uppträdande och därmed frispark för Djurgården. En sådan provokation hör helt enkelt inte hemma på en fotbollsplan. även om man som supporter till spelaren som "utför" den säkert tycker den är kul. Tycker väl det röda är hårt dömt, men inte tokfel. Fast visar domaren rött så måste han ju visa gult för den andra MFF-backen som försöker med en liknande tackling som hämnd. Men kanske linjedomaren inte såg hela sekvensen (domaren såg nog ingenting utan tog det röda på infon han fick av linjemannen eller möjligen fjärdedomaren).

Ska han visa gult för MFF-backen som gör en mildare variant(han gör det bröst mot bröst mot en spelare som ser honom komma inte i ryggen) så får han göra det till DIF:aren som gör det i ryggen på den backen 5 sekunder före..

Det finns mängder med missade domslut Hakim borde tagit. Vettefan om Tokmak(vet inte hur det stavas) inte hade klarat sig med gult om inte Hakim vetat att han fuckade upp massivt med Uno Larssons tackling i första. De hade ju tydligen sagt att det skulle varit rött till Berg i halvtid. Kan nog tycka gult hade räckt där eg.
__________________
Senast redigerad av adyring 2024-04-25 kl. 23:34.
2024-04-25, 23:31
  #580
Medlem
snooper123s avatar
Kul för Västerås.
2024-04-26, 05:30
  #581
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det du framförallt menar är "titta, jag hade rätt".
Hade inte du börjat hela diskussionen med:

"jag hade inte fel i vintras när jag skrev att DIF kommer vinna guld! Det är bara dom som bytt spelsätt från det vinnande spåret dom hade då!"

Så hade jag förmodligen inte sagt något.
2024-04-26, 05:30
  #582
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. Kommer det upp till disciplinnämnden så lär det bli nåt sånt. Dessvärre har ju domarna haft en minst sagt varierande nivå den här säsongen. Man undrar om de har några gemensamma genomgångar eller om alla återgått till att vara amatördomare.
Alla direkta röda hamnar väl hos disciplinnämnden? 🤔

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback