Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-24, 23:47
  #37
Medlem
chibibottos avatar
Spelar väl ingen roll om köttfärssåsen är över eller under, man blandar väll ihop allt till en enda rör ändå?!
Citera
2024-04-25, 00:34
  #38
Medlem
auruns avatar
Va? Du lägger i spaghettin i såsen medan den står på plattan och blandar runt såklart.
Citera
2024-04-25, 00:59
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det estetiska lyfts av riven parmesan plus något grönt. Det ger kontraster mot köttfärssåsen.

Riven parmesan på pasta är inte mycket till kontrast.

Exakt vad jag tänkte skriva! Jäklar nu blev jag sugen på denna maträtt.
Citera
2024-04-25, 01:13
  #40
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Själv blandar jag allt i en kastrull och sätter mig i soffan och äter ur kastrullen.
Citera
2024-04-25, 01:35
  #41
Medlem
zombie-nations avatar
Varför skulle man blanda pastan med såsen? Visst, jag skulle äta, men det blandar ju sig i munnen ändå.
Citera
2024-04-25, 06:37
  #42
Medlem
Pastan under köttfärssåsen. Man vill visa upp köttet inte gömma det under pastan. Det är sedan gammalt
Citera
2024-04-25, 07:19
  #43
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför skulle man blanda pastan med såsen? Visst, jag skulle äta, men det blandar ju sig i munnen ändå.

I Italien får du i regel anrättningen blandad (ragù alla bolognese).

/AI
Citera
2024-04-25, 07:38
  #44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
I Italien får du i regel anrättningen blandad (ragù alla bolognese).

/AI

Tycker det låter gott att blanda, båda är OK. Jag blandar alltid annan sorts sås med pasta. Men inte köttfärssås. Det är nog mest en vana.

Sedan äter jag hellre annan pasta för det är bökigt med spagetti. Skär av den plus att jag tar av den innan jag kokar. Det är ju förbjudet.
Citera
2024-04-25, 08:08
  #45
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker det låter gott att blanda, båda är OK. Jag blandar alltid annan sorts sås med pasta. Men inte köttfärssås. Det är nog mest en vana.

Sedan äter jag hellre annan pasta för det är bökigt med spagetti. Skär av den plus att jag tar av den innan jag kokar. Det är ju förbjudet.

Och givetvis toppar man med lite extra köttfärssås efter att man har lagt upp den redan blandade anrättningen på tallriken.

/AI
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback