Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 14:26
  #13
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Men kan safello sätta vilka priser dom vill eller det styrs av något annars, börs eller vad det är jag vet i fan. För jag skriver in att skicka över 0.00129444, runt 900kr och går vidare så står det 0.00109444, runt 730kr. Var får dom dessa 170kr från, skrev fel innan med 270kr. Är det vad avgiften kostar just nu? Har de något med att göra att jag hade 200kr innan jag köpte för 735kr? Jag fattar inte. Vad är en normal avgift för transaktion förresten?

Safello har alltid haft höga avgifter, så det kanske är deras normala avgift. Deras koncept tycks vara att vara enkla men dyra. Du får kontakta dem och fråga om vad de har för policy.
Citera
2024-04-25, 14:34
  #14
Medlem
Vet ni om jag även får betala 170kr när jag sedan för över från min BlueWallet till en annan persons wallet?
Citera
2024-04-25, 14:39
  #15
Avstängd
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vet ni om jag även får betala 170kr när jag sedan för över från min BlueWallet till en annan persons wallet?
Men herregud, ja 100% av överföringar i Bitcoin kommer att kosta en överföringsavgift. Safello är sämst eftersom alla vet att dom är dyrast och delar även samtliga transaktioner med skatteverket & polisen.

Om du hittat någon bögig hemsida vid namn "BlueWallet" så kan dom precis som Safello kräva pengar utöver transaktionsavgiften. Sluta använda system som ingen hört talats om.

1. Köpa crypto = Kraken
2. Plånbok = Electrum
3. Exchange utan KYC = Hitta en egen

För övrigt så såg jag imorse att jag har omsatt 6 miljoner SEK i krypto senaste månaden, och då har jag betalat som mest 1:- i avgift per transaktion. Varje gång jag läser era värdelösa trådar så önskar jag bara att ni läst på om krypto i sisådär 4 minuter. Då hade ni inte haft dessa problem.
Citera
2024-04-25, 14:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Men herregud, ja 100% av överföringar i Bitcoin kommer att kosta en överföringsavgift. Safello är sämst eftersom alla vet att dom är dyrast och delar även samtliga transaktioner med skatteverket & polisen.

Om du hittat någon bögig hemsida vid namn "BlueWallet" så kan dom precis som Safello kräva pengar utöver transaktionsavgiften. Sluta använda system som ingen hört talats om.

1. Köpa crypto = Kraken
2. Plånbok = Electrum
3. Exchange utan KYC = Hitta en egen

För övrigt så såg jag imorse att jag har omsatt 6 miljoner SEK i krypto senaste månaden, och då har jag betalat som mest 1:- i avgift per transaktion. Varje gång jag läser era värdelösa trådar så önskar jag bara att ni läst på om krypto i sisådär 4 minuter. Då hade ni inte haft dessa problem.

Ja jag ska absolut sätta mig i allt detta för man sitter här som en jävla idiot jag vet vad du menar. Nu satte jag över alla pengar från safello till BlueWallet men inget händer på BlueWallet. Jag kopierade BlueWallet adressen och skickade från safello. Borde de komma in direkt eller tar det lite tid?
Citera
2024-04-25, 14:44
  #17
Medlem
1. Använd inte safello, företaget kommer gå under pga hur de analyserar transaktioner (förr eller senare kommer dina BTC röra någon gråzonad plånbok och de kommer limitera ditt konto)
2. Skaffa annan cryptovaluta som kostar mindre att föra över transaktioner på... t.ex Litecoin (i princip 0 kr i transaktionsvagift.)
3. Om du ska köpa crypto valuta för att sedan vill konvertera till annan cryptovaluta, snälla använd en vettig exchange som tar en vettig avgift (inte via tredjeparts plånböcker där det sker mellanhänder för att göra en exchange etc).
edit: tog bort mitt exempel pga kan bryta mot regel.
Citera
2024-04-25, 14:45
  #18
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vet ni om jag även får betala 170kr när jag sedan för över från min BlueWallet till en annan persons wallet?

Nej, då blir det bara nätverkets avgift. Om inte avgifterna skjuter i höjden precis när du ska transferera, så behöver du inte betala så mycket som 170 kr. Det går även i Bluewallet att välja hur hög avgift du vill betala, beroende på hur bråttom det är för dig att transaktionen ska komma fram.

Edit. I nuläget ser man ut att behöva betala sisådär 40-50 kr för att få igenom transaktionen ganska snabbt.

Edit igen. Om man nöjer sig med att få igenom transaktionen på några timmar räcker det troligen med en avgift i storleksordningen 20-30 kr.

Med hjälp av den här sajten kan man, om man lär sig att läsa den, uppskatta hur man kan optimera avgiften med avseende på hur bråttom man har: https://mempool.orangepill.ovh/sv/
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-25 kl. 14:58.
Citera
2024-04-25, 14:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
1. Använd inte safello, företaget kommer gå under pga hur de analyserar transaktioner (förr eller senare kommer dina BTC röra någon gråzonad plånbok och de kommer limitera ditt konto)
2. Skaffa annan cryptovaluta som kostar mindre att föra över transaktioner på... t.ex Litecoin (i princip 0 kr i transaktionsvagift.)
3. Om du ska köpa crypto valuta för att sedan vill konvertera till annan cryptovaluta, snälla använd en vettig exchange som tar en vettig avgift (inte via tredjeparts plånböcker där det sker mellanhänder för att göra en exchange etc).
edit: tog bort mitt exempel pga kan bryta mot regel.

Skulle du rekommendera något annat än Safello. Det är just att det var så enkelt där med tanke på värdelös jag är på sånt här med teknik. Sen om du kan svara på frågan om det tar tid för överföring från safello till BlueWallet för just nu är jag paranoid att jag skickat till fel fastän jag kontrollerade flera gånger eller att man ska bli lurad på vägen. Jag är vanligtvis väldigt misstänksam av mig.
Citera
2024-04-25, 15:14
  #20
Avstängd
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Skulle du rekommendera något annat än Safello. Det är just att det var så enkelt där med tanke på värdelös jag är på sånt här med teknik. Sen om du kan svara på frågan om det tar tid för överföring från safello till BlueWallet för just nu är jag paranoid att jag skickat till fel fastän jag kontrollerade flera gånger eller att man ska bli lurad på vägen. Jag är vanligtvis väldigt misstänksam av mig.
Du vill ha Kraken. Då kan du köpa Monero direkt med ditt kort. Sedan tar du ut Monero och växlar till BTC.
Citera
2024-05-04, 21:31
  #21
Medlem
Jag har ärenden med Safello gällande hantering av kryptotransaktioner. De skriver i sina regler och policys att de inte stödjer vissa plattformar eller tjänster. Jag har gjort flertalet transaktioner på dessa, enligt dom plattformar som de inte stödjer (helt ovetandes själv att de inte stödjer dom).
Plötsligt blev det problem med en transaktion. Som kund förväntar man sig såklart hjälp och support från ett företag man betalar mycket avgifter etc till.
Men nej, de hänvisar till sina villkor att de inte kan göra något.
Jag jobbar och har jobbat med kundservice/kundsupport i flera företsg och i chefspositioner i nästan 30 år.
Jag har aldrig påträffat ett företag som är så fegt, girigt, icke-kundvänligt företag som Safello.
Jag var inställd på en resonlig, rimlig och bra dialog i god ton. Men de är inte öppna för detta alls, de gömmer sig bakom sina regler (varav ett tillägg gjorde/justerade/lade de till, i sina villkor när jag anmälde mitt ärende…ganska märkligt…).
Jag avråder alla starkt, att inte befatta sig med detta oseriösa företag, som visar ett obefintligt engagemang och energi att hjälpa sina kunder.
SPRID GÄRNA DETTA! SAFELLO ÄR ETT OSERIÖST FÖRETAG SOM ENDAST ÄR UTE EFTER PENGAR OCH LÄGGER INGEN ENERGI PÅ SINA KUNDER!
SKÄMS!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback